• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-18 19:34:12 följande:
    Jojjo55 - Trevligt att vi nästan har BIM samtidigt och att både du och jag fick ÄL lite senare än vad vi trodde. Min ÄL kom 15/16 denna gång. Men nu när jag tänker efter så kanske den är helt i tid, hade mens 3/4 det är ju 11,12 dagar senare som det var vid förra tillfälle oxå.  Hur lång cykel har du?? - blir intressant och se vad som händer runt löning...

Ni som pratade om sexandet?? - har ni kört flera ggr under samma dag?? Shit jag/vi lyckas få till en gång under ÄL. En gång är rätt klent känner jag vet inte hur jag ska få min snubbe att orka dagen efter oxå...

Om ni var  tvunga att välja två dagar för sexandet vilka dagar tror ni att ni skulle välja då för mest/störst chans?? Själva ÄL-dagen tar jag för en given dag för sexande i det här verkstadsforumet. :)

Det kan vara så att min också är i tid, med tanke förra gångens mens. Jag hade enligt stickorna ÄL 13/14 . Jag ligger på samma cykel som du. Så, som sagt, vi får hålla tummarna runt löning

När det gäller sexandet så orkar inte heller vi med flera gånger om dagen, inte ens en gång om dagen, när man jobbar. Denna ÄL hade vi ju tur att vara lediga så då kunde vi vara lite mer flexibla och sexa loss lite då och då Men vi körde på varannan dag en vecka innan jag trodde att det skulle vara dags för ÄL, en gång om dagen blev det före, under och efter ÄL. Så tre dagar i rad var vad vi klarade. Vet dock inte om det sättet kändes så spännande, sex på beställning. Men vi båda kände att det är så här det får bli tills det tar sig. Är helt förvånad över att min man var den som drev på mer än jag och började dagarna med att fråga om vi skulle få till det även idag, detta sa han med ett stort smile
  • simtim

Som väntat dök mensen upp nu...   Men det känns ganska ok ändå. Nu blir det decembermys som gäller!

• Irmeline
    simtim skrev 2010-11-19 10:17:28 följande:
    Som väntat dök mensen upp nu...   Men det känns ganska ok ändå. Nu blir det decembermys som gäller!
    Nej, och jag som hoppades på dig!!
    Nästa gång!!

Apropå sex så blir det svårt att fp till ens varannan dag tycker jag.
    Killen är borta med jobb/träning nästan varje varadagkväll och kommer hem efter kl 11, och då är man trött..

Kom isäng halv ett igår och trots att vi båda var "mentalt" sugna så var det ingen som orkade.

Vi 30+ tjejer har ju äldre killar också! De orkar inte som 20-åringar, så är det bara! 
    Tjejer får ju mer o mer lust säger de, medan det är tvärtom för killar.
    Därför gubbar dejtar yngre tjejer, kanske vi borde ha yngre killar ;)

Nej, skämt å sido så får man jobba för det om man egentligen inte orkar kring äl.
    Att skaffa barn är hårt jobb!! 
  • mallanis
    Men skit! =( trist simtim!

Nu är det dags för lite pluss i tråden ska vi behöva vänta ändå tills december innan fler plus? =(
    Tredje gången gillt!?
  • Saftmedbulle
    ceke skrev 2010-11-18 18:15:47 följande:
    Mmm, det där med symptomen som alla pratar om förbryllar mig.. Och hehe, jag va riktigt skengravid första månaden vi provade med ÄL-stickor då jag hade alla symptom; tokömma bröst, molvärk, nästäppa, illamående (antagligen mest stress-nervositet), yrsel etc. Men jag va inte gravid... och det lustiga eller olustiga är ju att dessa symptom kommer varje månad precis innan mens verkar det som. Yrseln har nog mest att göra med mitt toklåga blodtryck, nästäppan att jag alltid typ är mer eller mindre täppt och hmmm beroende av nässpray.

Såå, symptomen är inget för mig att gå på...  ska mer tro på utebliven mens och gravtest nästa gång
    Låter förnuftigt, ceke - hejar på dig! Tror att det är det bästa man kan göra, för det där med symptomen är inte lätt och kan göra en lite smått galen ;)
  • Jojjo77
    Vad tråkigt! Håller tummarna för december
  • Jojjo77
    ceke skrev 2010-11-18 19:46:51 följande:
    Jag läste en undersökning om att det var som "bäst" att ha sex två dygn innan ÄL... Och det lär väl i stort sammanfalla med när glad gubbe syns på ÄL-test, antar jag.. eller dagen innan. Men inte vet jag... LIka bra att sexa till så ofta som möjligt de dagarna. Varannan dag metoden ska ju inte va så dum
    Har läst detsamma som du ceke. Tror också på varannan dag, plus att köra lite extra hårt runt ÄL
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2010-11-18 19:34:12 följande:
    Jojjo55 - Trevligt att vi nästan har BIM samtidigt och att både du och jag fick ÄL lite senare än vad vi trodde. Min ÄL kom 15/16 denna gång. Men nu när jag tänker efter så kanske den är helt i tid, hade mens 3/4 det är ju 11,12 dagar senare som det var vid förra tillfälle oxå.  Hur lång cykel har du?? - blir intressant och se vad som händer runt löning...

Ni som pratade om sexandet?? - har ni kört flera ggr under samma dag?? Shit jag/vi lyckas få till en gång under ÄL. En gång är rätt klent känner jag vet inte hur jag ska få min snubbe att orka dagen efter oxå...

Om ni var  tvunga att välja två dagar för sexandet vilka dagar tror ni att ni skulle välja då för mest/störst chans?? Själva ÄL-dagen tar jag för en given dag för sexande i det här verkstadsforumet. :)

Vi är också glada om vi får till det överhuvudtaget under ägglossningen (min snubbe är oxå trött - och gammal..., he, he), men sist fick vi ju faktiskt till det, så misströsta inte, Grisen (pepp!) ÄL-dagen skulle jag satsa på...
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2010-11-19 11:19:43 följande:
    Nej, och jag som hoppades på dig!!
    Nästa gång!!

Apropå sex så blir det svårt att fp till ens varannan dag tycker jag.
    Killen är borta med jobb/träning nästan varje varadagkväll och kommer hem efter kl 11, och då är man trött..

Kom isäng halv ett igår och trots att vi båda var "mentalt" sugna så var det ingen som orkade.

Vi 30+ tjejer har ju äldre killar också! De orkar inte som 20-åringar, så är det bara! 
    Tjejer får ju mer o mer lust säger de, medan det är tvärtom för killar.
    Därför gubbar dejtar yngre tjejer, kanske vi borde ha yngre killar ;)

Nej, skämt å sido så får man jobba för det om man egentligen inte orkar kring äl.
    Att skaffa barn är hårt jobb!! 
    Så sant, så sant!

Emmafemma: åh, va mysigt med hotell. Passa på och njut!

Simtim: Du får haka på oss andra i december.

Millan: häng på du oxå (på listan)!
  • Saftmedbulle

Ego: Hoppas, hoppas, hoppas jag slipper skrapning på onsdag på återbesöket hos gynakuten (håll tummarna, tjejer!!

Önskar er en mysig novemberhelg (nästa helg är det första advent-hurra!).

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet