Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis, grattis Saftis!! 

Vad roligt att det går så bra för oss här i tråden. Det kan ju bara betyda att det är snart dags för oss andra också!Solig
    Men börjar samtidigt lite orolig för att blir sist kvar på BIM-listanObestämdTungan ute 

• Pingla35

Nejmennej, Maria!! Vad tråkigt för er! Finner inte ordRynkar på näsan  Ni andra tjejer skriver så klokt!

Själv är mina problem inget i jämförelse. Dålig i magen sen två dagar tillbaka, illamående fem dagar bakåt och en stukad fot som gör att jag inte kan följa med sambon ut på en skön skidtur. Lite ledsen över det men samtidigt rätt nöjd för då kan jag faktiskt inte göra något annat än att läsa en god bok och vila.Flört 

• Pingla35

Har varit borta ett bra tag ser det ut som. Det är mycket att läsa igenom. 
    Stora styrkekramar till er som fått mensen!
    Men också stora peppkramar till er som fått missfall! Det är/har varit lite depp i tråden.
    Det måste få vara det när det faktiskt handlar om hopp, framtidsdrömmar och liv som faktiskt grusas rejält på bara några ögonblick. Det är ok att vara ledsen. Det är ok att gråta. En del berättar andra säger inget alls. Vi bearbetar sorg på olika sätt, det får vi inte glömma. 
    Pratade alldeles nyss med en väninna som fått missfall och var tvungen att göra en skrapning häromdagen.
    Kan inte göra så mycket mer än att lyssna och finnas där. 

Essa- VAd duktig du är med vikten!

EGO- har idag varit på vår utredning och fått följande svar. Mannen OK, ägglossning OK.Jag kunde inte göra mina test idag eftersom jag snart har mens(det kan ju finnas något). Men trots det så tror läkaren ännu att jag är helt ok. Vilket betyder att vi lider av ofrivillig barnlöshet. 
    Immun mot röda hund Vilket betyder grönt ljus för fortsatt utredning. 
    När min mens kommit och gått ska jag in på nästa undersökning, äggledarna ska kollas, cellprov ska tas igen. Sedan antar jag att det är dags för stimulering av äggen vid ägglossning.  Blodprov visade på visst förhöjt värde av sköldkörtlarna(är ännu inte riktigt klar med vad det skulle betyda)

• Pingla35

Finladssvenska. Du "gör" inget fel.. Helt klart vad din kompis står är svårt att säga men den linjen du går på låter inte helt fel. Ta du ett steg tillbaka och låt henne ta nästa steg. Vänskap ska ge energi, inte ta.
    Vänskap är något man måste vårda. Det är inte lätt, det har jag lärt mig den hårda vägen.

Essalady- Hårt slag för din kompis! Det måste vara tufft!

Hade själv samtal med min kompis och kom in på jämförelsen med att förlora i v.11 och v.20. Men tack vare våra samtal här inne kände jag faktiskt att jag kan föra ett "bra" samtal med henne om detta. Sade bland annat att det inte går att jämföra och att oavsett när missfallet sker så är det en tragedi för de som är inblandade. Sedan lyssnade jag mest.
    Usch, ville bara krama om henne!!

Sitternu med min typiska dagen-innan-mens-godissug-påse. Men kan ändå inte låta bli att hoppas!
    Testa förresten tok negativt i förrgår.Skrikandes 

• Pingla35

Millan- Grattis!!

Kan idag känna mig ganska stolt över att jag börjar känna min kropp och uppenbarligen sambon med som när han kom hem igår sa:
    -Är det dags för mens?
    Svaret kom i dag på dagen. Japp, vi hade båda rätt. Dagen innan mens kan jag inte för allt smör i småland värja mig mot mitt sötsug och köper lakrits och sötsurgodisar.

Måste då ringa KK för en tid att kolla äggledarna. Måste ske innan nästa ägglossning. Sedan blir det väl pergo.... 

• Pingla35
    Kekke skrev 2011-02-18 17:39:35 följande:
    pingla: ringa en KK för att kolla äggledare.. hhmmm.. hur ska man tolka det då?   :)
    hahaha! Vad fel det kan bli ibland!
  • Pingla35

Har uppdaterat listan lite. Flyttade ner mig mars och hoppas på bättre resultat då.
    En undran bara. Någon som kan komma på någon bra anledning till varför jag vissa dagar mår så illa. I natt vaknade jag och trodde att det var kört. Var vaken i över en halvtimme och mår som stryk men nej, inget. Hela denna månad har jag varit illamående till och från. hmmm..

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Solig  Mars Äpple
    1 -- AnnJan ÄL14 feb (3:e gången gillt)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb (4:e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb (försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8)

• Pingla35

Ceke- härligt med spottingfri tillvaro!! Håller tummarna att det håller i sig!

Levandia-Skit oxå, att det inte gick er väg.

Dags för ÄL tider lite här och var ser jag på denna sista sidan av tråden. Likadant här. Trodde att det skulle bli lite mys här men Milan-Napoli(fotboll) är svårt att konkurrera medFlört .
    Får hålla mig vaken om det ska bli lite mys efter kanske. 
    Är lite spänd inför onsdagen då jag ska "spola" ledarna. Sambon följer med. jag är bra blödig och känner mig så liten så fort man ska till läkaren och speciellt nu. Gjorde iofs stort framsteg på provtagningen sist då jag för första gången sedan barnsben inte grät när sprutan/nålen stacks in i mig.
    Får se vad domen blir för oss...Obestämd 

• Pingla35

Glömde... Saftis: din ursäkt var ju klockren!!! Hoppas jag själv kan använda den längre fram. 

• Pingla35

TAck för pepp!

Ska hoppa in i duschen och göra mig i ordning nu
    Om ca 20 min ska värktabletter ätas upp och ursäkta stoppas upp.

Grattis AnnJan!!! Du verkligen smög in med ditt plusFlört 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet