Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Här är ytterligare en med kort mens den här gången, bara 3 dagar istället för 6! Är det ett tecken på nåt eller bara en naturlig variation?

Mellanis: Superspännande med RUL!!! Jag hoppas allt ser bra ut.

Jag ska också köra igång med träningen ordentligt igen. Funderar på att börja gå till jobbet också, det tar nästan en timme när det är  snöigt, men annars måste jag nästan ta bilen vilket jag inte gillar. Att ta bussar tar nästan en timme det med. I vanliga fall cyklar jag på 20 minuter men nu är det för mycket snö.

Ni som tempar, vet ni om det är en myt att de med låg kroppstemperatur fryser mer? Jag tror jag har rätt låg kroppstemperatur och jag har väldigt lätt för att frysa. Jag har också hört att när man är gravid så fryser man nästan aldrig och då höjs ju tempen. 

Millan

• Kattflickan

Jojjo: Jag har läst att det är zink i kombination med folsyra som är bra för mannen. http://www.niomanader.se/content.asp?id=15 Sen är det väl bra med inte för mycket alkohol.

Tänka sig att Ivanhoe slutar på samma sätt varje år! Fast jag tycker alla gör fel val. 

Polarlantis, vill inte höja dina förhoppningar för mycket, men den månad jag var helt säker på att jag inte var gravid, när jag kände minst symptom, det var då som jag var gravid. Jag tänkte att jag varit på tok för stressad för att nåt skulle kunna gro. Men jag hade fel.

Nu har vi skottat!

Millan 

• Kattflickan

Daniela: Jättejobbig historia ni har bakom er, hoppas verkligen 2011 blir året då ni får en bebis! Sa läkarna något om det finns orsaker till trisomi 13? Eller är det också bara otur? Jag vet ju hur fruktansvärt det är när man upptäcker att barnet i magen är skadat. Fast det var ju ännu värre för er, ni hade ju inte ens ett val att behålla barnet *kram*

Jättesynd Polarlantis att det inte blev ett plus, hoppas då att mensen kommer igång istället. Jag slutade med p-piller för typ 7 år sen då jag inte mådde bra av dem så därför har jag inte haft problem med mens som ska komma igång.

Ja Jojjo, jag tycker vi gör en  Ivanhoe 2 där Rebecca får både snyggingen Brian Guilbert och Ivanhoe Lady Rowena får väl sitta i nåt torn och locka sitt guldhår tillsammans med Athelstone som har gått upp 30 kg i vikt!

EGO: Jag har för en gångs skull lite flytningar inför ÄL som borde inträffa imorgon eller tisdag, såg idag att flytningarna var lite blodblandade, hjälp, det har aldrig hänt förr? Ceke, när du får dina spottings, är det då efter ÄL?  

Millan- som måste ut och skotta taket, hör ni inget från mig igen så är det för  jag ramlat ner

• Kattflickan

Jag överlevde! Men sambon var nära att glida över kanten på taket.

Det jobbiga är att när man fått ner snön från taket, så måste man skotta garageuppfarten igen! Det här var inte så bra för min rygg! Men nu riskerar vi inte att taket faller in iallafall.

Gjorde ett äl-test precis, visade negativt. Men jag brukar ju få rätt hastiga stegringar. Vi ska iallafall påbörja bebisverkstan ikväll! Så att de små rackarna finns på plats när (om) ägget får för sig att lossa!

Astrogirl: Jag har också hört att Pergotime är svåra att få tag på i andra trådar! 

Jojjo: Vi har en ny karriär framför oss, filmskapare!!!

Millan 

• Kattflickan

Alltid trist när tant röd dyker upp Längtan1980!

Jag hoppas att du har rätt Essalady! Att min blodblandade flytning är ett bra tecken. Det kanske är ägglossningen? Som isåfall är 1-2 dagar innan jag brukar få utslag på ÄL-stickan! Tur att vi spontanmös på nyårsafton! Och myser idag! Om jag bara kommer ur soffan!

Ni får nog annars dras med mig ett tag i tråden idag, jag är helt knäckt efter snöskottningen och vet inte om jag kommer upp ur soffan. Orkar inte ens sätta på tv'n!

Låter bra med högre temp Ceke, hoppas bara det inte är nån ny förkylning på gång! 

Millan 

• Kattflickan

Kul Essalady! Jag har också ny skidutrustning efter att typ inte ha åkt längdskidor på 25 år! Senast vi var ut gick det faktiskt riktigt bra, fast jag ramlade en del då det var rejält backigt! Men det är skönt att få komma ut och röra på sig! 

Vi bor i ett hus från 30-talet med en utbyggnad från 70-talet. Taket på den gamla delen av huset är brant och håller på att läggas om av takläggare. Utbyggnaden från 70-talet har ett plåttak med sämre lutning, så blir det mycket snö så måste det tyvärr skottas. Även carportstaket måste skottas!

Men jag hoppas att vi inte behöver skotta taken mer iår! Det kan väl komma lite måttligt med snö framöver, lagom så man kan åka skidor men inte mer.

Millan 

• Kattflickan

Daniela: Jag tycker att jag har haft otur som var 1 av 500. Du var 1 av 50 000! Stackare! Hoppas du inte tog illa vid dig av frågan om orsaker till trisomi 13. Jag har ju mest läst på om Trisomi 21. Har äntligen lyckats acceptera att det bara var slump/otur och gå vidare med att försöka bli gravid utan att vara så rädd. Jag tror som du, 2011 blir vårt år!

Kaprifolen, varför skulle du inte vara en av 35 %?

Välkommen tillbaka Uppsara!

Nu tjatar mannen att vi ska göra middag, det är väl dax antar jag

Millan 

• Kattflickan

Ernlia: Det ser ju lovande ut!!! Jag skulle säga att testet helt klart var positivt. Testa igen imorgon bitti! Ring sen MVC och kolla hur du ska göra, kan ju vara svårt för dig att veta vilken vecka du är i? Jag har sagt det flera gånger tidigare i den här tråden, men min syster fick faktiskt blodblandade flytningar då hon skulle haft mens och hon var gravid! 

MariaF79: Man behöver inte ha symptom före bim, hoppas det blir ett plus!

Nu ska här sovas!

Millan 

• Kattflickan

Mellanis: Grattis! Jätteskönt att det såg bra ut! Vad är det egentligen som de mäter på RUL et?

Saftis: Jag kände mig också deppig i oktober när jag såg tiden för mitt rul i almanackan. Men vi kommer tillbaka!

När jag var 17 så var det min största skräck att bli gravid. Tvingade min första pojkvän att använda kondom trots att jag åt p-piller Så för mig låter styvdotterns situation som en mardröm. Men jag förstår att det kändes tungt när de bara av misstag blir gravida, något som du så gärna själv vill bli Pingla!

Ceke: Rolig effekt av tabletterna, gillar din man den?

EGO: Idag har jag för första gången sett en trådig flytning! Aningens blodfärgad var den också, men det är mindre rött idag än igår. Kommer de trådiga flytningarna några dagar före ÄL? Jag borde ha ÄL imorgon men stickorna har inte börjat ge något utslag alls än??? Man brukar nån dag i förväg kunna börja se lite mer färg på stickan tycker jag. Nåja, vi ska sexa varannan dag ändå har vi sagt, idag blir det inget men imorgon kör vi igen! Nån fler än jag som tycker att det kan kännas lite krystat ibland?

Millan

• Kattflickan

MariaF79: Jag är bara så van att inte få några symptom alls på ÄL, så vet inte hur jag ska tolka. Men har vi sex varannan dag så borde vi ändå pricka in ÄL. Men det var lite kul den här månaden att iallafall få lite symptom, tycker jag känt lite molvärk också. Men tur att vi började sexa i tid och vi får väl fortsätta tills nån dag efter att ÄL-testet visat positivt så har vi täckt in alla möjligheter.

Jag har ibland också funderingar över hur mycket vi måste ändra vårt liv om vi får barn. Jag och min sambo gör jättemycket tillsammans och vi trivs med det. Exempelvis lagar vi nästan alltid mat ihop, skottar tillsammans, klättrar etc... Allt sånt blir ju svårt om en ska passa barn.

Essalady: Tycker att det låter helt rätt att planera resa och försöka få bort fokus från bebisverkstaden. Jag och sambon funderar på samma sak.

Helt off-topic: Vår honkatt som brukar föredra husse, har varit oerhört kelig med matte idag. Det är tydligen bara jag som gäller! Hon vägrar att gå ifrån mitt knä så det är lite svårt att skriva det här inlägget! Hon är så mysig och jag får nästan lite moderskänslor!  

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet