Vi över 30 som längtar efter första barnet
Men gud vad jag stavade illa, ursäkta.....skyller på laptopen
Men gud vad jag stavade illa, ursäkta.....skyller på laptopen
Hej
Efter mkt strul med kroppen denna månaden så kom i allafall tanten på rätt dag (om jag nu räknar från den dagen jag till slut fick utslag på stickan). Det blev helt enkelt en sån där lång cykel den här gången, 42 dgr. Det händer ca 2 ggr per år att cykeln blir så lång annars hamnar den mellan 32 och 35 dgr i allmänhet. Kan även sticka iväg på 37, 38, 39 dgr ngn gång ibland. Ja ja, kan dra slutsatsen att jag verkar ha en rel normal luteal på 13-14 dgr (om jag nu räknar ÄL 24 tim ef utslag) vilket är bra att veta. Nu står jag redo med ÄL-test framöver och är redo för nya tag, uppdaterar mig i listan. I morgon unnar jag mig en semesterdag och vin
Kram på er alla sköna brudar!
BIM Vi som längtar...
Mars 
16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
21 -- Irmelie ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)
April 
2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
11--Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
MariaF79: (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8)
AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
Hur har det gått för Essa då?
Hej tjejer,
Behöver lite hjälp. Ska ju som "nybörjare" börja anv ÄL-test denna månaden. Fick mens förra onsdagen ovh räknar på att jag har en ungefärlig cykel på ca 33 dagar. Nu senast när min cykel krånglade och blev lång så lyckades jag ju fånga ÄL på tetst till slut när jag miste tålamodet och av det testet och senaste mensen kan jag dra slutsatsen att lutealen är ca 13-14 dgr. När bör jag börja testa med stickor, vilken dag skulle ni rekommendera, ni som är vana? Jag beräknar Äl till ca 4 april 8fertila dagar 2-5 april enl Äl-kalendern).
vad är era tips till mig?
/kaprifolen
Alltså jag blir alldeldes nervös av detta ni berättar om endometrios, hur vet man att man har det? Tänker på mina lite oregelbundna cykler och kraftiga menssmärtor.... Kan en gyn svara/se det om man gör ett besök eller hur får man veta det?

för att det ÄNTLIGEN är fredag!!! Denna helgen slutför vi äntligen tre års renovering av undervåningen hemma med att lägga in ett superfint golv, ska bli såååå skönt!