Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Idag har jag fått bruna flytningar, har testdag på fredag, känns som det kommer bli negativt.

• Mumwannabe79
    NICU skrev 2012-02-12 22:26:52 följande:
    *kollar upp* Vad är det där för något nu då?

Reklam/spam, jag har anmält det.
  • Mumwannabe79
    Jojjo77 skrev 2012-02-13 01:45:35 följande:
    Pingla - Vi ska köra IVF nr 2 i mars. Tyvärr är jag den enda som, i den här tråden, kört en gång tidigare. Visst är det så tjejer? Men hoppas att vi slipper, då vi sexat som galningar denna ÄL

Smiley har gjort ett misslyckat IVF och ska snart köra igång med nr 2 har jag läst på hennes blogg.
    Jag har nyss gjort första IVF:en, hoppas jag slipper fler men jag tror tyvärr det.
  • Mumwannabe79

Jag vet att man kan ha blödningar även när man är gravid. Men känner mig inte det minsta gravid. Brunt idag också och ganska rejäl mensvärk.

Har redan börjat fundera på hur vi ska fortsätta med denna bebisverkstad.. 

• Mumwannabe79
    Aruba skrev 2012-02-15 07:08:01 följande:
    Har varit på IVF kliniken nu och oavsett hur det ser ut, vill de kicka igång IVF anyway... Jag är dock orolig för alla hormoner, jag vill inte riskera mitt äktenskap, jobb, vänkrets genom att bli ett aggressivt eller gråtmilt monster... Så, hur har ni andra reagerat? Vad säger omgivningen? Kanske lyckas vi förresten själv innan dess - ÄL den 17:e...
    Jag var också rädd för hormonerna, berättade för alla på jobbet så att de skulle förstå ifall jag fick nån gråtattack eller så. Nu gick det bättre än jag trodde, fast var hemma från jobbet några dagar pga huvudvärk, ont i äggstockarna och lite illamående. Gråtit har jag gjort en hel del men bara hemma. Mannen måste förstå att det är pga alla hormoner..

Lycka till! 
  • Mumwannabe79
    Anwen skrev 2012-02-15 09:06:42 följande:
    Ni som gjort äggledarspolning, har ni haft er partner med er som stöd? Isf med i rummet eller fick han vänta utanför? Funderar på hur vi ska göra nästa vecka...
    Min man var med och höll handen och det behövdes!
  • Mumwannabe79

Har testat negativt idag som väntat, mensen är igång.

BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?)
    28 - Kristin10
    (försök nr 6)

Mars
    1- Aruba - (försök 7)
    9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
    11 - Anwen (försökt sen juli 2010, ÄL ca 26e feb, spolning 24e feb)
    15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo77, första ICSI, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI, start i mars 2012. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)

• Mumwannabe79

Tack! {#emotions_dlg.flower}
    Jag mår konstigt nog helt OK, bröt ihop förra veckan då jag var rädd för att det inte skulle funka, känns som jag var förberedd på ett minus nu och man har ju testat minus ett antal gånger tidigare..
    Försöker fokusera på att optimera chanserna inför nästa försök, en överlevnadsmekanism eller nåt. Vi vill sätta in ett fryst embryo nästa menscykel. Ska utesluta socker och vete ur kosten så gott det går för att försöka gå ner i vikt och lugna mitt immunförsvar. Mitt immunförsvar fungerar inte riktigt som det ska då jag har endometrios och allergi. Min teori är att mitt immunförsvar tar död på ägg och spermier. Typ alla kostexperter säger att man ska utesluta bl.a. socker, även de som är kunniga inom kinesisk medicin. Men det är svårt!

Maria vad skönt att ni äntligen blir utredda! 

Saftis jag hoppas verkligen att det inte blir missfall!

• Mumwannabe79

Visst ska man leva som vanligt under tiden man försöker bli gravid, anledningarna till att jag ska försöka utesluta socker och vete är att jag inte trivs med min övervikt, har endometrios och en "släng av" PCO.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet