• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej tjejer!

Tack för att ni tänker på mig!
    Överlevde äggplocket och har skrivit om det i bloggen. Är hemma idag med och vilar upp mig. 

Råttentottan: Härliga att höra! Vi gillar goda nyheter      

• Smiley

Känner med er Jojjo! Beklagar verkligen. Själv är jag supernervös att vi oxå kommer att få det. Törs inte ens hoppas längra.
    Varm kram! 

• Smiley

Asch, jag vet inte, men jag tror inte det blev något. Har haft bruna spottings i ett dygn nu och det gör ont på ett annat sätt i magen. Inte att det drar och molar som tidigare. Inte ömma bröst heller för den delen. Det försvann på julafton. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Men ni vet, man känner ju på sig sånt.
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Får göra som Jojjo och se det positiva i det man har istället.

Kram på er tjejer.

• Smiley

Som mumwannabe skrev så ska jag börja andra IVF- försöket på måndag. Då är det spraystart, sen får vi se hur allt blir den här gången. På ett sätt känns det kul, men å andra sidan känns det som det inte kommer att funka den här gången heller. Men man kan ju aldrig riktigt veta... Har ÄL här i dagarna, får hoppas lite att det tar sig ändå Skriver i bloggen om ni vill följa med ?! annashemligheter.blogspot.com

Jag läser här fler gånger i veckan fortfarande även om jag inte skriver så mycket och kommenterar.

Stor varm kram till alla er goa tjejer!

• Smiley

Kort uppdatering från mig: ligger och väntar på min tur för att få ett litet embryo återinfört

Kramar till er andra. Många motgångar, men vi blir starkare av dem!

• Smiley

Kattflickan: vilka tråkiga nyheter. Hoppas verkligen på ett till försök innan sommaren! Stor kram till dig!

Själv så hoppas jag innerligt nu, tre olidliga veckor till testdag. Blir ju inte bättre av att jag hade bruna spottings innan återinförandet. Kan ha varit gammalt blod från äggplocket i tisdags, men det tror jag inte. Ingen idé att oroa sig, men ni vet ju hur det är.

Maria: beklagar verkligen att det blev mf. Men det måste ju kännas så skönt att ni äntligen får hjälp. Jag har en vän som hade liknande problem som du. Sju mf och ett änglabarn, men som sedan fick en underbar liten flicka. Hon fick ta trombyl från den dagen hon fått ett positivt resultat på testet. Sen hade hon koller varje vecka i princip. Så jag håller verkligen tummarna för er. Kram!

• Smiley

Tänkte kika in och meddela er en liten nyhet: Efter alldeles för många års väntan (4,5 år) är jag äntligen gravid. Det andra ivf-försöket lyckades och jag är nu i v 9, 8+2. Lyckan är såklart total, men så overkligt! Tänk att det blev min (vår) tur till slut.

Maria: jag hoppas verkligen att du får behålla bebisen denna gången. F*n annars!

Läser tråden fortfarande och gläds åt er lycka och känner med er i er sorg.

Ta hand om er och hoppas ni alla får en toppensommar!

/Smiley

• Smiley

Tack snälla, rara ni!
    Känns overkligt att vara "den" som får alla grattis. Man har ju alltid varit den som skrivit grattis till alla andra. Jag längtar efter att få mage och att tröttheten snart avtar. Man har läst om att man blir trött, men det här är ju nästan fånigt :)

• Smiley

Härliga nyheter Maria!
    Vid vårt vul på 7+2 fick vi 98-99% chans på att det blir bebis i december för allt såg så bra ut. Sa de något till dig?

• Smiley

Mum: hoppas att du mår bättre och kan se fram emot nästa FET i slutet av sommaren.

Pingla: Vad härligt att läsa att du fått ett starkare plus! Det låter verkligen lovande :) Jag tänkte på grillfesten, jag är en "sån" som i princip har slutat dricka alkohol och har många (väldigt många) gånger fått förklara mig varför jag inte vill dricka. -är du gravid? Vadå inte dricka, är du sjuk? Och liknande dumma (?!) kommentarer. Så jag tänkte varför inte bara dricka typ läsk eller liknande och säga att -Nä, är inte sugen på vin/öl idag, eller nåt sånt? Sen behöver man faktiskt inte förklara mer. Tycker jag då :) Men sen är ju jag van oxå :) Hur som helst, hoppas det löser sig. Såg föresten han "vinskåningen" på TV4 morgon och han föreslog några alkoholfria viner bl a ett rose.

Kaprifolen: Fy då för illamående! Förhoppningsvis har du bara någon vecka kvar av det ;) Hur mår du annars?

Saftis: vilken otur med att bryta foten. Mitt i sommar'n och allt. Men vad gör man inte för att skydda magen?! :) Hoppas veckorna går fort så gipset snart är av.

Ego: Jag är i v11+2 idag och har inga symptom alls nu. Aptiten har kommit tillbaks och jag kan i princip äta som vanligt igen. Gick ner 3-4 kilo under de första veckorna, lite komiskt då jag försökt bli av med dem under lång tid och så blir det nu när jag ändå ska bli lite rundare :)
    Åh, igår bokade vi semester! Två härliga veckor på Mallorca i juli. Känns så himla skönt. Förhoppningsvis har jag en liten kula oxå som jag kan smeka på när jag ligger och solar. Kommer vara såå stolt! Hihi! :) Tanken på att jag faktiskt är gravid är fortfarande för stor att ta in. Overkligt att det är min tur nu.

Stor kram till er alla!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet