Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej brudar!
    Hoppas ni har det bra idag i värmen, själv försöker jag njuta för fullt :)

Mensen däremot e det skit med. Jag hade ju skrivit BIM idag men tror det är i morgon eller på måndag. Har haft lite ont i tuttarna de senaste dagarna vilket inte e vanligt men däremot har jag molvärk som vanligt o e svullen om magen som vanligt o det allra säkraste tecknet på att mensen e på ingång är flytningarna jag alltid har dagarna innan mens:(
    Skit oxå det kändes som att vi hade prickat sexandet med ÄL så himla bra men det sket sig tydligen. Men såklart så tror o hoppas jag ändå på att det skulle bli plus...så för att skrämma mensen att komma o släcka hoppet så köpte jag ett gravtest idag o det var ett klart o tydligt minus:( Så i morgon hoppas jag då att tempen dippar o att mensen dyker upp så jag kan bli av med den nån gång.
    Skit oxå nu börjar jag verkligen tappa hoppet!:(

• DubbelAA
    Kattflickan skrev 2011-06-11 15:53:59 följande:
    DubbelA: Två dagar innan BIM är det väl inte ovanligt att få minus? Tog du det på morgonen? Låter annars som gravsymptom tycker jag.

Jag håller på att gå åt i värmen, ska nog ner i källaren nu och kyla ner mig.

Millan 
    Hoppas du lyckats kyla ner dig lite:)
    Nej det var inte gravsymptom för alldeles nyss kom mensen:(
    Helvetes jävla skit rent ut sagt!!! Ursäkta de fula orden men jag blir så besviken o fattar inte vad vi gör för fel? Kanske lyssnade vi lite FÖR bra på sexualkunskapen i skolan när de förklarade hur man skulle undvika att bli gravid, borde ha sovit då så kanske vi hade lyckats eller??
    Eftersom jag tempade denna månad har jag iaf upptäckt att jag verkar ha en kort lutealfas på 11 dagar (eller blir det 12 dagar för mensen kom på dag 12 efter ÄL?). Hur som helst  så är ju det lite kort o det kanske kan vara en anledning? Just nu greppar jag halmstrån:(

Jaja nu ska jag tycka synd om mig själv o dricka vin ikväll!! KRam
  • DubbelAA

La in mig i juli eftersom det inte funkade denna gången heller

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Önskan 78, ÄL 25-26/5 (1:a försöket)
    15 -- Jezza80 ÄL ca 2 juni (försök nr 5)
    16 -- Annelie77 ÄL ca 1 juni (försök 2 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    16-18 -- Kiyona, ÄL 2-4 juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    18 -- Finlandssvenskan ÄL 4juni (8:e försöket)
    20 -- Fröken Ellen. ÄL 6:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    21 -- Marsflickan, ÄL ca 7 juni (2:a försöket)
    21 -- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 -- MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    27 -- ca Råttentottan ÄL 12 juni ca. (11:e försöket, 1:a efter spolning)

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Essalady ÄL 17 juni (10:e försöket)
    2 -- ViVillHaBarn (2:a försöket, 1:a barnet, 30 år)
    2 -- Nemi76 ÄL 15-20 juni (Förhoppningsvis första försöket med Pergo)
    4 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 21 juni (försök nr 6)

4-- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
    9 -- Marja 78 (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    10- DubbelA, ÄL ca 28 juni (försök nr 10)

6-12 -- Prodigy79 (12:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Saftochbulle 1 februari (försök 10, 2 mf på vägen)
    Millan75 BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia 17 februari (9:e försöket)

Irmelie BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)

• DubbelAA
    Kattflickan skrev 2011-06-11 23:48:03 följande:
    DubbelA: Ni behöver ju inte göra något fel, det är rätt många som det tar ett år för att bli gravida. Men har ni inte lyckats på ett år så kontakta vården så kan ni iallafall påbörja utredning medans ni försöker.  Det känns som om det är så himla mycket som ska funka för att det ska bli ett foster så det är konstigt att det lyckas överhuvudtaget.

Jag har haft en trevlig middag med svägerskan, fick berätta att jag var gravid då jag inte drack vin. Men vi ska försöka hålla det inom familjen så länge som möjligt.

Millan 
    Nej det har du rätt i men nu går vi in i 10:e månaden med aktiva försök (ÄL-test, temp ) men innan det har vi inte skyddat oss o så har det varit i nästan 3 år så för mig känns det så mycket längre än dessa 10 månader:( Men vi har påbörjat utredning o tagit de första testerna men eftersom det är sommar nu så får vi inte svaren förrän i augusti. Känns bara fruktansvärt tungt just nu o vi har dessutom aldrig fått ett plus så det känns som vi "slösat" bort vår tid o att det aldrig kommer o bli nåt:(
    L Maria skrev 2011-06-12 17:13:37 följande:
    DubbelA - jag har också kort lutealfas, 11 dagar vanligen, och jag har ju lyckats bli gravid två gånger. Dock har de ju slutat i mf, men jag tror inte det beror på längden på lutealfasen. Har läst att det är om den är kortare än 10 dagar som man kan börja fundera på det. Fördelen är ju att man inte behöver vänta så länge på BIM...

Nej du har nog rätt i att det inte är särskilt kort det är bara jag som griper efter halmstrån just nu:)

• DubbelAA
    Polarlantis skrev 2011-06-13 07:23:02 följande:
    EGO: Imorgon blir det skrapning och jag är jättenervös! verkar så himla otäckt alltihop och är så rädd att jag ska få ngn iskall och obegriplig läkare som ska hasta förbi...USH! Jag VET att det inte är ngn jättegrej att göra skrapning men det hj'älper inte! Efter det ska vi oroa oss för resultatet på resterna som dom tar ut...vad det kan vara...Är så himla trött och matt nu...vill ingenting annat än att vara i rabatten eller i skogen med hundarna...så klart har jag viktig dagpå jobbet dagen efter också, men ska försöka finan en som kan hjälpa mig, vet inte om jag orkar stå framför folk coh vara engagerad och gald och trevlig och göra ett fantastiskt jobb...inte idag iaf! sambon och hudnarna också krassliga...SUCK, hur var det nu, en olycka kommer sällan ensam?
    Kram o stöttning!!!!Hjärta Du fixar det här bruden!!!
  • DubbelAA

Polarlantis- Stora kramar till dig. Ta det nu lugnt o vila upp dig o tillåt dig att vara nere o ledsen om du känner så. Kram

Irmelie- Klart det går bra! Det är ju din tur nu!!

• DubbelAA

Irmelie: Tänker på dig o hoppas att tempen gått upp o att det ska lugna ner sig lite för dig! Kramar

Fröken Ellen: Grattis!!!! Vad skönt för dig det var du verkligen värd!

Virpan: Välkommen hit!

Ego: Har haft en lite låg helg. Magen krånglar som 17 o jag har gått till läkaren så nu sätter vi igång med en massa tester för att se vad det är för fel. Själv tror jag det är stress efter ett ganska jobbigt år där barnstressen antagligen varit en ganska tung bidragande orsak:(
    Hoppas nu att vi ska få ordning på allt men just nu är jag bara trött, trött, TRÖTT:( o det är fortfarande 3 tunga veckor kvar innan semester.
    Mensen är iaf slut för denna gången så nu är det bara att ladda på nytt för snart är det ju Stockholmsvecka o då får jag ju verkligen inte vara trött:)

Massor med kramar på er alla underbara!!!

• DubbelAA

Virpan-stor kram till dig!!

Pingla- Kram till dig med! Har inte provat Pergo själv men kanske kan vara värt för dig att köra en månad till? Fast det måste ju ni förstås bestämma själva:)

MissOlsson- Välkommen!

Marsflickan- Grattis!!! Vad kul för er:)

Millan- Underbart att se hjärtat! Vad glad jag blir för er skull!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet