• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelA och Millan - det är både ock.
    Det är ju mycket svårare för oss som lever med hypotyreos och medicinerar resten av livet, vi måste knapra extra mycket mediciner under graviditeten men höga TSH-värden kan bidra både till infertilitet och missfall samt problem vid hjärnbildning hos fostret. Kika på länkarna som jag skickade igår ;)

• NICU
    Jojjo77 skrev 2011-12-11 15:12:49 följande:
    EGO: Just nu undrar jag hur jag kunnat tro att alla symptom jag tidigare trott att jag haft, när man gått och hoppats, varit symptom. Det har ju inte varit så lätt att veta, i och med att jag aldrig tidigare varit gravid, men nu när jag är det så kan jag säga att det känns i hela kroppen att något händer, på ett sätt som jag inte tycker man är i närheten av när man är skenis. Brösten är inte är ömma, de gör ONT! Kommer man åt dem för hårt så pulserar det i dem efteråt, bröstvårtorna står ut som spjut, hela tiden, och gör ONT. Magen är svullen, jag kan inte äta mycket för då mår jag illa, äter jag inte alls så mår jag illa. Jag är helt mossig i skallen, kommer inte ihåg saker, glömde t ex pengarna i automaten och kom på det 6 timmar försent när jag skulle ta fram dem ur plånboken... så nån lycklig människa blev några hundra rikare i fredags, varsågod och god jul Ja, det här är bara lite av mina konstiga hormonstörningar... Och fler blir det kanske... Samtidigt som allt konstigt händer med kroppen så gnager en sjuk oro för att ngt ska gå fel. Försöker slå bort den tanken. Ska skrivas in imorgon på mödravårdscentralen, stackars den bm som träffar mig, kommer prata hål i huvudet på henne
    Attan!
    Jag som hade analyserat lite och tänkt att jag kanske kanske är gravid. Men nu är jag säker på att jag inbillar mig... =( Jag har ju varit gravid innan men det blev ju MF i vecka 6. Det här känns ungefär likadant, men jag inbillar mig säkert ändå. Bara för att man så gärna vill
  • NICU
    Smiley - hoppas att det har gått bra idag!!

Råttentottan - HÄRLIGT!! :)
  • NICU

Hej alla!

Jag går runt här och väntar på att mensen ska komma. För den kommer att komma. Precis som alla andra månader (förutom missfallen)... Det är jag säker på. Men man kan ju inte låta bli att tolka saker. Som att jag är extremt trött sen någon vecka tillbaka (beror säker på min sköldkörteln och järnvärde).... drömmer sjukt konstiga drömmar sen flera nätter tillbaka som jag inte i min vildaste fantasi skulle få ihop i vaket tillstånd... ömma tuttar men inte så mycket (det är säkert mensen som är på G).
    Vet ni förresten om hur det fungerar med graviditet och opererade tuttar? Känner man lika mycket ändå? Jag har gjord reduktionsplastik och förminskat 2 kilo.

Sen mår jag illa också. Men det är säkert något annat.
    Nä... mensen kommer på söndag eller måndag. Det är jag säker på!

• NICU
    Jezzi80 skrev 2011-12-15 22:49:28 följande:
    Undrar jag med... förminskade mina 2008 och har lite knasiga tuttar sen dess. ganska rejält nedsatt känsel i huden och bröstvårtorna men br.vårtorna kan även bränna rejält som om man typ skrapat upp dem. har ju aldrig varit gravid o vet inte heller hur det blir då... men som sagt.. undrar.
    Kram
    Nä, jag undrar med det här om att vårtgårdarna ska bli mörkare. Jag har ju lite känsel i dem ,men det är ju helt utskurna ur kroppen och påsydda typ 10 cm längre upp i ett nytt "hål" som gjorts. Så blir våra också mörkare då? Och hur ömma blir de? Jag känner inte allt på sidan, men mina bröstvårtor ömmar rejält just nu och sidan utåt armhålorna... men inte inåt mitten till, där jag inte känner lika mycket annars? :)
  • NICU

Grattis Ceke!!

Nääää Marsflickan, tråkigt ändå =( Men kanske för tidigt för utslag på stickan?

• NICU

BIM -2 idag. Testade precis. Inte ett skit på testet... som vanligt.... trots att vi haft sex flera dagar på raken vid ÄL... börjar bli såååå trött på det här nu.....
    Jag menar.... 14 månader utan skydd och utan bäbis och tiden tickar iväg...

Vart har ni vänt er för utredning? Sjukhuset eller privat?

• NICU

MariaF - jag håller min tumme i alla fall! Du har exakt samma historia som mig när man kollar i listan :)

• NICU
    Marsflickan och Saftis!! HEJA HEJA och HURRA!!! Go girls! :)

Nu håller jag tummen hårt för att det går vägen! Underbart!

Min mens har inte kommit... testade ju negativt på BIM -2. Idag är det BIM+1 om man räknar med de 26 dagar som jag nästan i princip ALLTID har min cykel på. Men ibland 27 och ibland 28 (dock inte så ofta). Mina tuttar gör ondare än någonsin och först trodde jag att det var träningsvärk, men nu har jag inte tränat på en vecka så det kan det inte vara. Är sjukt trött och somnar nästan ståendes och drömmer sjuka drömmar....
    Tolkar nog in för mycket. Vill såååå gärna. Men tanten kommer säkert ikväll eller imorgon... Tomte
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet