• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke

Då ska jag hålla tummarna för dig på onsdag! Du får gärna göra detsamma, för det är då jag ska opereras

Advent nästa helg?? Skojjar du?? Haha, helt otroligt. Denna vecka glömde jag bort att jag fyllde år och att det är advent nästa helg har helt gått mig förbi.. Så blir det när man har ett enda datum som snurrar runt i hvudet och som hela "livet" kretsar kring... 24 nov, 24 nov, 24 nov... (operation)

Åh vad jag vill att 24 nov ska va förbi och avklarat och att allt kommer gå bra, att de får bort cystan utan att ta äggstocken, att de inte hittar nån endometrios, att alla hormonprover ser bra ut och att jag inte är så pass förkyld att allt bara ställs in....

• Jojjo77
    ceke skrev 2010-11-19 16:33:35 följande:
    Då ska jag hålla tummarna för dig på onsdag! Du får gärna göra detsamma, för det är då jag ska opereras

Advent nästa helg?? Skojjar du?? Haha, helt otroligt. Denna vecka glömde jag bort att jag fyllde år och att det är advent nästa helg har helt gått mig förbi.. Så blir det när man har ett enda datum som snurrar runt i hvudet och som hela "livet" kretsar kring... 24 nov, 24 nov, 24 nov... (operation)

Åh vad jag vill att 24 nov ska va förbi och avklarat och att allt kommer gå bra, att de får bort cystan utan att ta äggstocken, att de inte hittar nån endometrios, att alla hormonprover ser bra ut och att jag inte är så pass förkyld att allt bara ställs in....
    Grattis i efterskott! Det låter inte bara att du glömmer din egen födelsedag... Håller alla tummar för att det ska gå bra för dig, ska tänka på dig på onsdag! Ha en skön helg
    Saftmedbulle skrev 2010-11-19 16:25:44 följande:
    Ego: Hoppas, hoppas, hoppas jag slipper skrapning på onsdag på återbesöket hos gynakuten (håll tummarna, tjejer!!

Önskar er en mysig novemberhelg (nästa helg är det första advent-hurra!).
    Håller tummarna även för dig och ägnar också dig en tanke på onsdag. Ha en skön helg

Kram till er  båda !  {#emotions_dlg.flower}
  • Saftmedbulle
    ceke skrev 2010-11-19 16:33:35 följande:

It's a deal! Håller tummen så hårt jag bara kan!
  • Saftmedbulle

Tack Irmelie! Jag hoppas på samma "tur" som du... Har ni börjat med bebisverkstaden än, eller är det fortfarande celibat som gäller ;)

• ceke

Tack alla och trevlig helg på er. Har gjort det mysigt hemma, tänd en brasa i kakelugnen, satt upp tavlor (har precis renoverat "klart" i vårt nya hus), tänd ljus och håller på o fixar lite go mat. Nu kom älsklingen precis hem, så ska va lite social med honom

• Gris78

Tack suppen Saftis och lycka till med läkarbesöket. 

Jojjo55 - vore kul om vi fick dubbellöning runt löning!! :)

• simtim

Detta är den bästa tråden, tack för alla fina uppmuntrande inlägg
    Lägger till mig i december. Det lär ju vara mörkt ute och inte mycket annat att göra än att mysa under täcket. Min önskelista till jul är redan klar...

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• ceke

För första gången lägger jag till mig i en BIM-lista... Får hoppas på att vi kan sätta igång igen efter operationen...

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet