• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

Daniela01 - Låter underbart!! Älskar Rom! Ha det så skönt! :) Jag är också i resbokartagen fast det blir nog i mars vi åker.. Längtar redan..

• Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-20 11:23:55 följande:
    Ja shit Millan och Jojjo!!! - det är bara en vecka kvar till BIM. Vad fort det går eller??? Jag tycker det känns som att det är tusen år till dess....tycker det var i förrgår man sexade. Hmm måste ha varit upptagen med annat helt klart. :)

Trevligt att ni renoverar och fixar, det låter kul men väldigt jobbigt. Som ni redan sagt så blir man nog aldrig klar.

Jag bor i  lgh i en närförort till sthlm city. Förnärvarade är det ett dovt men konstant dunsande men jämna mellanrum och jag börjar fundera på om grannen ovanför har lite föööör bra sex kanske. Rätt lyhört här tyvärr... Grannen ovanför är pensionär och det verkar ju väldigt lustigt om hon skulle ha den typen av sex i hennes ålder som dunsar så eller? Blir lite osäker men med tanke på serien pensionärsjävlar så verkar ju mer än allt vara möjligt i deras ålder. fniss.. 
    Skulle det vara sant så vad säger det om våra snubbar då som är runt 30, 35???  Det var någon här som påminde om att vi och våra snubbar är ju inte i 20+ precis...

Det behövs verkligen städas här, någon av er som har lust att komma och fixa?? :) hihi
    Ja, snart dags för BIM, kul att Millan också ska invänta samtidigt som oss Spännande Min bröst har idag börjat ömma, brukar vara så innan mens, hoppas det beror på annat...
  • ceke

Millan: Järnpillar vad ni har jobbat på med huset! Låter som sådana där stora jobb som vi som tur är inte har behövt roa oss med... Eller eg kunde vi ha rätat upp ett av hörnen på huset ca 4 cm, men tja, så blev det inte. Tänkte inte på det innan vi gjorde om ett badrum, så nu får det va som det är. Det är itne alltför mkt det satt sig i a f...

Åhh, började känna mig frisk igen.. Men idag har vi haft en massa folk här på fika och tja, jag har lekt bakmoster för första gången i mitt liv och bl.a. bakat mitt livs första bullar (haha) som blev super.. En riktigt trevlig dag har det varit, men nu känner jag mig istället än mer förkyld. Attans! Nu blir det en virre, honungsvatten och sängläge tidigt!

Snart är mensen över för denna gång, operationen (förhoppningsvis) på ons och man vet aldrig... vi kanske hinner göra ett försök vid nästa ÄL

• mallanis

Kul med så många som renoverer.... man kanske kan få tips =) Har pratat om att vi skulle ta tag i v-rummet har gått och funderat med tapeter och färger... Men fick tips av svägerskan att lugna mig med färgerna och satsa på en grå ton på väggen? Såg att det var 25% rea på färg.... så nu har vi slitit ner alla tapeter i vardagsrummet.... Får se hur länge det tar innan det blir färg på väggarna ;) det är ju LITE underarbete att göra...

Håller tummarna nu för lite plus!! Nu vill vi ha fler på listan!!!

Tredje gången gillt!?
  • Gris78
    Jojjo55 - ömma redan?? hmm inte hos mig, känner ingenting utöver det normala dvs inget som fått mig att reagera...kanske att man går på toa lite oftare men det gjorde jag förra månaden oxå. 

Millan - känner du nåt? - några symtom??

Mellanis - hur orkar du renovera är inte du så där olidligt trött som de alla gravida?? :) :)  
  • mallanis
    Gris78 skrev 2010-11-20 21:42:30 följande:
    Jojjo55 - ömma redan?? hmm inte hos mig, känner ingenting utöver det normala dvs inget som fått mig att reagera...kanske att man går på toa lite oftare men det gjorde jag förra månaden oxå. 

Millan - känner du nåt? - några symtom??

Mellanis - hur orkar du renovera är inte du så där olidligt trött som de alla gravida?? :) :)  
    Oj oj.... du skojar ;) inte många knop här inte.... sov till 11.00 eller låg och drog mig..  började med tapetdragning och tog 2 matpauser.... var ute och gick en kvart (lungt tempo) .sov sen framför tvn (det var hockey ;) ) i 1 1/2 timme lite mat och kommer nog däcka innan 23.... Max 12 timmarsdag här altså med sömn inräknat ;) morgondagen blir nog lika "aktiv ;)

Hoppas hoppas att det är fler kultingar på gång i tråden =)
    Tredje gången gillt!?
  • Saftmedbulle

Helt ok att ni skriver om renovering (fast jag är noll intresserad)- jag ger kanske igen och skriver om nåt som inte är så intressant för er en annan gång ;) Nä, skämt å sido - tycker ni är duktiga (speciellt du, ceke) som orkar, själv stupar jag i säng efter jobbet och på helgerna försöker jag ta igen mig så gott det går.

Daniela: Lycka till i Rom! Vi var på bröllopsresa där i maj och det var härligt, fanns mycket att se.

Essalady: Alltså tyvärr... min erfarenhet av alkoholfri glögg är bara saftsmakande. Tycker (utan att kanske framstå som alkis ;) att det är alkoholsmaken som gör själva glöggen, för annars blir det j varm saft lixom...

Mallanis: Håller helt med dig! Nu är det verkligen hög tid för plus! Vi håller tummarna för er som bimmar i dagarna...

Millan: Jag är väl egentligen inte så orolig för själva skrapningen, även om jag aldrig varit sövd förut. Det är mest att jag vill komma igång med bebisverkstaden så fort som möjligt. Nu har jag ju provat att vara gravid och förut var jag kanske inte helt säker på om jag faktiskt ville ha barn eller om jag bara följde allas förväntningar. Nu är jag HELT säker och det känns bra så jag är laddad för nästa ÄL att hoppa på min gamle, trötte snubbe (som inte ens är 30+, han är 40!, så vet du det Gris78)...

Kramar till alla!

• Kattflickan

Hejsan,

Lång brunch idag, känner mig trött, var på fest igår men jag drack inget men är ändå seg.

Jag känner inget än, men vet att förra gången kände jag inte förrän ett par dar före BIM. Jag vet inte hur vanligt det är att känna nåt före BIM? Känner du nåt Gris78? Hoppas vi plussar nästa lördag!

Mellanis: Man blir ju trött! Jag drog helt enkelt ned på ambitionsnivån när jag var gravid. 

Ceke: Jo, vi har gjort en del på huset, men det var mycket som behövde göras. Hade vi inte rivit ut köket hade vi inte hittat fuktskadan så det är väl tur att vi gjorde det. Golvet lutade så mycket att ingen fukt hade runnit fram.  

Igår var takläggaren här, på en lördag för att de har så mycket att göra nu, och monterade ställningarna, så ska de börja med taket i veckan! Hurra! Livslängden på ett tegeltak är högst 40 år. Vårt hus är byggt 1933 och taket har aldrig blivit  bytt. Det lever minst sagt på övertid. Tack och lov är taket brutet och brant, antagligen därför vi inte sett något inläckage. Vi har två små rum kvar att göra men det är ingen brådska, de är mest bara fula med 20 år gamla tapeter, men det kan man leva med. Viktigare med tak, mögel, dränering etc.

Millan 

• Kattflickan
    Saftmedbulle skrev 2010-11-21 12:26:35 följande:
    Helt ok att ni skriver om renovering (fast jag är noll intresserad)- jag ger kanske igen och skriver om nåt som inte är så intressant för er en annan gång ;) Nä, skämt å sido - tycker ni är duktiga (speciellt du, ceke) som orkar, själv stupar jag i säng efter jobbet och på helgerna försöker jag ta igen mig så gott det går.

Millan: Jag är väl egentligen inte så orolig för själva skrapningen, även om jag aldrig varit sövd förut. Det är mest att jag vill komma igång med bebisverkstaden så fort som möjligt. Nu har jag ju provat att vara gravid och förut var jag kanske inte helt säker på om jag faktiskt ville ha barn eller om jag bara följde allas förväntningar. Nu är jag HELT säker och det känns bra så jag är laddad för nästa ÄL att hoppa på min gamle, trötte snubbe (som inte ens är 30+, han är 40!, så vet du det Gris78)...

Kramar till alla!
    Hej,

Nu ska jag sluta skriva om renovering, finns ju faktiskt en sajt som heter Byggahus för den typen av diskussioner

Bra att du inte är orolig för skrapningen, för min del kändes det skönt efter den, som om ett tryck över magen lättat. Jag känner som du att de tveksamheter jag kände innan första graviditeten med att skaffa barn försvann när jag var gravid och nu är bara längtan större än någonsin.

Kan tala om att det inte bara är ålder som påverkar, min sambo är 33, två år yngre än mig men orkar inte heller med sex flera gånger på raken, så det är nog en läggningsfråga. Men han frågade faktiskt idag om det inte blir nåt den här gången, vilket vi inte tror, så undrade han när nästa ägglossning är ungefär, han verkar mer angelägen den här gången faktiskt, han kanske också verkligen känner starkare att han vill bli pappa nu.

Millan
  • Irmeline

Hej tjejer!

Apropå renovering så var jag och mannen i renoveringsträsket förut, gjorde kök i gamla lägenheten, flyttade och gjorde allt i  nya, golv, tak väggar, badrum, kök och byggde en walk in closet (satte upp en vägg). Men nu för tiden tar vi det lugn och minsta sak att fixa känns jobbig, latat till oss. :)

SoB, jag känner som du, efter att ha varit gravid (och blivit psykas av graviditetshormer ;) så är jag mycket mer säker än innan på att jag vill. Gjorde ett gravtest idag oh det ger fortfarande utslag, men lite svagare än förra helgen.. går verkligen inte ner lika fort som det ökar.

Spännande med BIM snart tjejer, lycka till, dags för plus!!! Glad

Kram 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet