• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2010-11-21 22:12:52 följande:
    Jag hoppas Astrogirl att inte tant röd kommer. Min syster kände som du och fick röda flytningar i början av sin graviditet. Men är det tant röd så hoppas jag att utredningen går bra.

Saftobulle: Om du får något bra svar på frågan om när hormonerna ska ha lagt sig på onsdag så får du gärna delge oss.

Jag googlade lite och fick fram att åtminstone efter 6 veckor ska det ha lagt sig. Men meningarna gick isär även när jag googlade.

Millan-som nu ska sova efter en lat söndag. 
    Om du plussar i veckan så är det helt säkert en ny graviditet.
    Håller tummarna!
  • Ansi30

Här fick jag glad gubbe på ÄL testet i morse så i kväll blir det mys och även i morgon är det väl bäst att se till att få sig lite Börjar misströsta lite så jag har inga förhoppningar om att det tar sig denna månad heller. MEN nu är det bara några dagar kvar till man "får" sätta upp adventsljusstakarna och utebelysningen och det ääälskar jag.

• Irmeline
    Ansi30 skrev 2010-11-22 13:17:12 följande:
    Här fick jag glad gubbe på ÄL testet i morse så i kväll blir det mys och även i morgon är det väl bäst att se till att få sig lite Börjar misströsta lite så jag har inga förhoppningar om att det tar sig denna månad heller. MEN nu är det bara några dagar kvar till man "får" sätta upp adventsljusstakarna och utebelysningen och det ääälskar jag.

Ska också mysa ikväll, har ev. ÄL i dagarna och imorn åker mannen på jobbresa, tyvärr :(

Håller tummarna för oss! :)
  • Kattflickan

Hejsan,

Nu har skendräktigheten kommit igång igen!

Jag blir så trött på mig själv. Sitter och känner efter och det är klart att det molar i tjejmagen, jag har håll och brösten är ömma då!

När jag var gravid så luktade jag lite annorlunda, jag är rätt luktkänslig. Jag luktade inte illa, men annorlunda. Nu tycker jag naturligtvis att jag känner den lukten igen. Jag kommer ju bara att bli besviken på lördag när jag testar. Tänkte jag skulle vara lite mer relaxad den här månaden när jag inte aktivt försöker, men det gick inte så bra.

Millan

• Irmeline
    Kattflickan skrev 2010-11-22 15:18:12 följande:
    Hejsan,

Nu har skendräktigheten kommit igång igen!

Jag blir så trött på mig själv. Sitter och känner efter och det är klart att det molar i tjejmagen, jag har håll och brösten är ömma då!

När jag var gravid så luktade jag lite annorlunda, jag är rätt luktkänslig. Jag luktade inte illa, men annorlunda. Nu tycker jag naturligtvis att jag känner den lukten igen. Jag kommer ju bara att bli besviken på lördag när jag testar. Tänkte jag skulle vara lite mer relaxad den här månaden när jag inte aktivt försöker, men det gick inte så bra.

Millan
    Hoppas icke-försöket gett resultat!
    Hur lång tid efter mf hade du ÄL? Blev den mycket försenad? Kan jag ränkna från mf som en vanlig mens eller kommer den mycket senare? ÄL-testade du dig?
    Nyfiken på om du har några tips :)
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-21 19:51:21 följande:
    Saftis - så det finns 30++are ok hihihi ska hålla det i åtanke nästa gång min bokastavligt talat halvdöva granna på minst 70+ år har hejdundrande sex. :) Min snubbe är 35 år eller 40- kanske?

Jojjo55 - har haft lite värk i  svanken som kommit och gått, ont i äggisarna tror jag att jag kännt av lite just idag. Känns som att det är "straffet" för att man var lite kaig igår.  

Jag vet inte om man ska vara ledsen/besviken för att man har mensvärkskänningar (dvs om man känner av det) eller inte? Om jag inte missuppfattat saken helt fel så är menskänningarna ungefär densamma som känningarna är om man är gravid.  
    Håller helt med dig, vet inte heller om man ska bli besviken när man får lite menskänningar. Är ju också svårt att veta skillnaden mellan mens och gravidkänningar när man aldrig varit gravid... Mina bröst ömmade inte så mycket igår, men idag har de kommit igång ordentligt. Längtar till slutet av denna vecka för att se om det kommer hända något eller inte. Har jag inte fått mens på lördag så måste jag testa, ska nämligen på fest på lördagen och vill inte riskera något.

Hur har du ont i svensken? Molande? Är det ett gravidsymtom? Det är ju en hel vetenskap allt detta med symptom och känningar Inte konstigt att man blir lite knäpp!

Min man frågade igår hur bebisen mår och tog mig på magen. Jag sa att han inte fick säga så, för att man blir så besviken om mensen kommer. Jag tror inte att det tagit sig, men han tror det. Får hoppas att han har rätt i frågan.
  • Jojjo77
    Ansi30 skrev 2010-11-22 13:17:12 följande:

Härligt Mys på ordentligt!!!
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2010-11-22 16:49:39 följande:
    Håller helt med dig, vet inte heller om man ska bli besviken när man får lite menskänningar. Är ju också svårt att veta skillnaden mellan mens och gravidkänningar när man aldrig varit gravid... Mina bröst ömmade inte så mycket igår, men idag har de kommit igång ordentligt. Längtar till slutet av denna vecka för att se om det kommer hända något eller inte. Har jag inte fått mens på lördag så måste jag testa, ska nämligen på fest på lördagen och vill inte riskera något.

Hur har du ont i svensken? Molande? Är det ett gravidsymtom? Det är ju en hel vetenskap allt detta med symptom och känningar Inte konstigt att man blir lite knäpp!

Min man frågade igår hur bebisen mår och tog mig på magen. Jag sa att han inte fick säga så, för att man blir så besviken om mensen kommer. Jag tror inte att det tagit sig, men han tror det. Får hoppas att han har rätt i frågan.
    Spännande, hoppas han har rätt!!

Själv så hade jag "molvärk" som mensvärk redan från 1v efter ÄL när jag plussade, annars brukar den komma precis vid mens, (2v efter ÄL) så det kändes väldigt annorlunda. Brösten kändes inte förrän nån vecka efter mens, då de svullnade rejält. Men som sagt, det är olika för alla. Nu vet jag i alla fall hur det kan kännas för mig, men det kanske känns annorlunda nästa gång.. 

Nu är det dags för plus!!!
    Jojo, håller tummarna för tidig julklapp. Tomte
  • mallanis

Håller tummarna för er som väntar på BIM!!! Nu kommer det snart nya fina starka pluss till tråden*håller tummarna stenhårt!!!

MD77- vul i morgon va;) spännande!

Tredje gången gillt!?
  • MD77
    mallanis skrev 2010-11-22 17:25:13 följande:
    Håller tummarna för er som väntar på BIM!!! Nu kommer det snart nya fina starka pluss till tråden*håller tummarna stenhårt!!!

MD77- vul i morgon va;) spännande!
    Ja, nu är det spännande Glad Jag är riktigt nervös...vill bara att allt ska se fint ut och se ett pickande hjärta!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet