Jojjo77 skrev 2010-11-22 16:49:39 följande:
Håller helt med dig, vet inte heller om man ska bli besviken när man får lite menskänningar. Är ju också svårt att veta skillnaden mellan mens och gravidkänningar när man aldrig varit gravid... Mina bröst ömmade inte så mycket igår, men idag har de kommit igång ordentligt. Längtar till slutet av denna vecka för att se om det kommer hända något eller inte. Har jag inte fått mens på lördag så måste jag testa, ska nämligen på fest på lördagen och vill inte riskera något.
Hur har du ont i svensken? Molande? Är det ett gravidsymtom? Det är ju en hel vetenskap allt detta med symptom och känningar

Inte konstigt att man blir lite knäpp!
Min man frågade igår hur bebisen mår och tog mig på magen. Jag sa att han inte fick säga så, för att man blir så besviken om mensen kommer. Jag tror inte att det tagit sig, men han tror det. Får hoppas att han har rätt i frågan.
Spännande, hoppas han har rätt!!
Själv så hade jag "molvärk" som mensvärk redan från 1v efter ÄL när jag plussade, annars brukar den komma precis vid mens, (2v efter ÄL) så det kändes väldigt annorlunda. Brösten kändes inte förrän nån vecka efter mens, då de svullnade rejält. Men som sagt, det är olika för alla. Nu vet jag i alla fall hur det kan kännas för mig, men det kanske känns annorlunda nästa gång..
Nu är det dags för plus!!!
Jojo, håller tummarna för tidig julklapp.