Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

essalady - Usch vilka jobbiga tankar. Tycker att du ska prata med din man, antagligen känner han att det är hans fel, båda går ju säkert och grubblar i sin ensamhet. Kram till dig!

Håller ala tummar för er som går i testartagen! Känns ju nästan ännu mer spännannde när andra ska testa än när man gör det själv.

EGO: Vi träffade gamla vänner igår som vi inte träffat på länge. En av dem berättade då att hon var gravid. Jag har aldrig varit med om det som då hände. Jag tappade ansiktet totalt och kände det som ett knytnävslag i magen! Självklart är jag egentligen glad för deras skull, men fy fan vad svårt jag hade att lägga på mig ett glatt ansikte och säga grattis. Jag vill inte vara så, jag vill inte reagera på det sättet när andra talar om såna underbara nyheter, det gör ju mig till en hemsk människa, usch! Till saken hör också att de har försökt i flera år, så det är ju fantastiskt att de äntligen väntar barn! Jag vet allt detta och ändå så gör det ont i mig att det är hon och inte jag... Jag och mannen pratade om detta på vägen hem och han förstog mig och sa snart, snart är det vi, han är för gullig och jag hoppas att han har rätt.

Jag tror faktiskt att de enda som jag på riktigt kan glädja mig med, som blir gravida, är med er. Konstigt, men helt sant.

• Jojjo77
    Lavendia skrev 2010-12-28 08:08:52 följande:

essalady: känner så väl igen mig! Pratade med min man om det senast i söndags. Är det för att jag gått upp i vikt, för att jag drack på julfesten för att jag stressar för mycket, för att jag tänker för mycket. Han är så himla go och stöttande och positiv hela tiden. Klappar mig på magen och ber mig ta hand om "batchen" som vi kallar den. Oftast säger han inget negativt, bara jag. Fast förra veckan kom han hem och hade ätit lunch där en bebis hade suttit och tittat på honom. Det hade tagit rätt in i hans hjärta och han grät när han berättade det. Åh min älskling! Hoppas det är vår tur nu. Kan inte låta bli att tänka på att vårt barn skulle varit 1 och en halv månad nu men så får jag inte tänka.

Mensvärkarna har slutat vilket är ett dåligt tecken för mig. När väl mensen kommer känner jag inget och sen börjar det igen. BIM idag fram till torsdag. Glad gubbe den 15/12 så antar att ÄL var runt 16:e och då är nog inte BIM förrän 30.

Håller alla tummar för dig!
  • Jojjo77
    mallanis skrev 2010-12-28 09:04:31 följande:
    Essalady- Bort med sådana tankar!!! Det kan ta tid att få barn, visst kan man äta sunt stressa mindre.... Men inte 17 behöver det vara det det sitter i!! Du kan leva hur bra som helst göra allt rätt men bebis låter ändå vänta på sig!!! Tror inte att det är bra med sådana tankar inte hjälper det dig att bli gravid och inte heller mår du bättre under tiden ni försöker! Visst lev sunt men det är mycket som ska klaffa för att det ska bli bebis... er bebis kommer också även om det kanske inte känns så just nu!!!

jojjo- Japp känner igen mig! Det är som att kroppen spontant reagerar på orden och allt liksom knyter sig.... När jag hade mitt första ma så träffade jag en verkligen "kär" vänn hon berättade att de skulle få tvåan.... Och även om jag verkligen unnar och tycker massa om denna tjej.... så kom det ut ett hemskt falskt...Grattis! Mådde kass fast jag verkligen verkligen vill denna tjej allt gott!!!
    Ja, visst är det konstigt, det går inte att kontrollera och man reagerar på ett sätt som känns jättekonstigt och nästan barnsligt...
  • Jojjo77
    Polarlantis skrev 2010-12-27 22:02:57 följande:
    Haha, nu blev sambon ÄNNU mer nervig när han läste detta och gick för att pinka, HAN tar väl testet snart gissar jag Flört

Lite vita flytningar bara här..och så mår jag lite småsunkigt...hmmm...
    Hahaha, ja det vore ju framsteg för forskningen, tänk er runriken: Make till gravid kvinna kissar positivt på gravtest
  • Jojjo77

Irmelie - vad skönt! Tuta och kör när det är dags!

Ceke - du får visa att du är kvinna och bita ihop och visa mannen var skåpet ska stå (om du nu åker på den otäcka sjukan också) måste man sexa så måste man 

Lavendia - skaffar några extra tummar att hålla, allt för att du ska slippa tanten!

Så underbart skönt att höra att jag inte är ensam om mina tankar inför andras graviditeter, tack, alla, nu känner jag mig inte fullt lika hemsk.

EGO: Vad dagarna ska gå långsamt.... Det är sexalossdags för oss snart, startskott den 2 januari. Inga stickor ska fram, varannan dag till den 10 januari, då ska man väl faaan inte kunna missa THE DAY!!! Ska också under denna tid, äta häslosamt, träna som vanligt och inte dricka en droppe alkohol. Om det inte tar sig efter denna pilotundersökningsomgång, så får jag börja smida en nya testplan. Ja, man är helt galen, men det underlättar mitt i alltihop

• Jojjo77
    L Maria skrev 2010-12-28 17:14:52 följande:
    Minnie69 - här har vi grafen! www.fertilityfriend.com/home/325b6b

Ceke - urk, håller tummarna för att du inte också blir sjuk!
    Ernlia - jag är inte avundsjuk, krya på dig!!
    Irmelie - skönt att veta att det är på gång nu i alla fall!
    Jojjo - tillhör också skaran som har svårt att hålla god min och bli genuint glad de första sekunderna...
    En av mina äldsta vänner fick barn i augusti och när hon var gravid kläckte hon "det är ju inte utan att jag och min sambo är glada och stolta över att vi lyckades på första försöket, perfect match liksom". Detta var som tur var innan vi hade börjat försöka, men fy f-n vad det inte känns kul att tänka på nu - så vi skulle egentligen inte passa ihop då, eftersom det inte tagit sig på första försöket för oss?! Hon vet att vi försöker och sa när vi sågs sist "men passa på att göra meningslösa saker nu, som att gå på bio, konsert och att äta ute, det kommer ni inte att ha tid till sen. Inte för att det betyder något, men man kan ju fylla tiden med tomma saker så länge".
    Mental note to self - jag ska aldrig prata om barn och barnatillverkande med folk som inte har barn själva OM de inte tar upp saken först. Jag ska inte heller säga ett jä-la ord om hur "tomt och meningslöst livet var innan barn" även om jag eventuellt skulle känna så...
    Essa - här är det jag som är hoppfull, maken är helt av andra sorten (vilket nog är tur för min mentala hälsa) - han säger att det kommer när det kommer och att snittet är sju månader, eftersom vi inte ens har nåt dit är det ju hur lugnt som helst. Han tycker inte att vi behöver testa förrän efter BIM - det blir ju bara besvikelse om det inte är något.
    Vilka idiotiska människor det finns! Håller helt med om att man inte ska prata hur som helst med folk i sin omgivning som inte har barn. Jag har inte gjort det innan vi började försöka, men nu skulle det aldrig falla mig in, när man vet att det inte är så lätt som man kanske trodde. Man har ju heller ingen aning om vad folk har gått igenom innan de fick sin mage. Om din väns liv kändes tomt och meningslöst innan barn, så säger det ju rätt mycket om hennes eget liv, inte om andras. Jag tycker att "tomma och meningslösa" gejer, t ex bio, fester och resor är underbart härligt oavsett barn eller inte barn.
  • Jojjo77
    Lavendia skrev 2010-12-29 08:38:58 följande:
    Mallanis: Tack vad go du är!! Nej, det var ju annat som var fel och får tänka positivt och tacka naturen för att den tog hand om det själv. Det är verkligen ett under att vi är så perfekt som vi är, vi som blev till under Flower Power -70 tal Skrattande
    Håller med, visst är det alldeles fantastiskt att vi är så fanstastiska!
  • Jojjo77
    mallanis skrev 2010-12-29 09:12:28 följande:
    Min svåger satt i vårt kök och sa..... Livet vore så meningslöst om man inte hade barn....
    De hade då precis fått sin trea och om vår första graviditet inte slutat i missfall så skulle vi också ha suttit där med vår bebis som var väntad nästan samtidigt som deras trea.....

Gråter  jag hade då också redan hunnit fått missfall nr 2......
    Okej, säger det igen, idiot! Släkt, eller bästa vän, man har ju inte alla hästar i stallet om man slänger ur sig såna saker! Nu sitter jag här och blir riktigt upprörd!

Svarade du något tillbaka om hur du kände?
  • Jojjo77
    Lavendia skrev 2010-12-29 09:22:39 följande:

Vad okänsliga en del människor är!! Också råkat ut för sånt.

Nu kom mensen!! SkrikandesGråter Usch vad det suger!! Pratade precis med min väninna och sa att jag hoppas jag kör på nyår. Nä, vad tråkigt!! Så ska jag in i ett möte nu där jag ska hålla en presentation och sen brainstorma fram till lunch. Suck! Tappa all lust. MEN det vänder och bara att köra igen.

Nej vad tråkigt Lavendia!!! Ja det suger riktigt ordentligt när mensen hela tiden vill dyka upp. Känner med dig och skickar stor kram!!! Lycka till idag trots allt.Hjärta
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet