Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan,

Mellanis: Katten känner helt klart av graviditeter, hon brukar vara restriktiv mot andra än mig o sambon men hon var jättekelig med min gravida syster när hon var här senast. Tyvärr så var det inte därför hon var kelig med mig igår, jag borde snart har ÄL, har inte fått utslag än på stickan men har däremot sett de trådiga flytningarna.

Ceke: Jättejobbigt att spottingarna kommer tillbaka. Förhoppningsvis blir det mindre spottings än tidigare? Ge inte upp än, det kanske var en tillfällig setback? Men det är väl bra om du får prata med en läkare.

Jag är förresten 35 och sambon 33.   

Bra Essalady att mannen är på bra humör, bådar gott!

Själv är jag helt slut, men ska försöka ta en dusch och sen mysa lite. 

Millan 

• Kattflickan

Grattis Sanna!

När jag tittar i listan så tycker jag att det verkar som om många av oss 30+ are plussar efter flera försök, så jag är inte så säker på att statistiken med att 30 % plussar på första försöket stämmer. 

Mitt ÄL-test är ikväll så positivt som det bara kan vara! Ni förstår säkert vad det innebär...

Man kan helt klart ledsna på bebisverkstaden Fröken Ellen! Jag kände mig så less när jag packade upp barnböckerna i vår bokhylla häromdan, tänkte att jag väl aldrig kommer att få användning för dem.

Dessutom så har jag märkt att jag just nu inte vill ha med småbarn att göra. En kompis visade upp sin lilla bebis och undrade om jag ville hålla, jag sa "nej" lite för fort, hon såg sårad ut. Men jag har nu jättesvårt för att se små barn. Har väl aldrig varit jättebarnkär, men brukar iallafall tycka om att hålla dem.

Är det lite vinterdepp som märks av här i tråden kanske?

Millan

• Kattflickan

Jag blir verkligen glad för er andra som plussar och när jag gick in på facebook nyss så såg jag två vänner som annonserade att de är gravida. Jag blir även glad för deras skull, vet att båda haft lite olika problem på sin väg till plusset. Men ändå kan jag känna oro/panik över att jag inte kommer att få ett barn själv en dag. Men det är väl mänskligt antar jag. Eftersom jag har varit gravid en gång så borde jag vara lite lugnare och kunna tänka att jag vet att det funkar, men då är jag istället orolig över att skrapningen ska ha gett men som gör att det inte funkar. 

Aaaa...varför ska det vara så mycket ångest med att göra barn. Nu tror jag att jag ska släpa med mig mannen snart och göra ett sista försök den här ÄL! Efter ikväll är det bara att gå i ide några veckor.
    Undrar Sanna om det var dagen innan eller efter du fick positivt ÄL-test som var den gången som funkade?

Jojjo, vi brukar ju vara synkade, är du klar med din ÄL-period? 

Jag fick nu positivt på stickan 2 dagar senare än vad jag brukat få, den enda gången det var så var när jag blev gravid. Min statistik från nuvarande och förra omgångens försök är äl på dag 12, 12, 15, 12, 14. Men det sägs ju att det är lutealfasen som är konstant så då kanske mensen förskjuts istället.

Millan 

• Kattflickan

Essalady: Jag tror männen är lite mer känsliga än vi över fertiliteten. Min sambo åt redan sporadiskt en allvitamin så jag frågade bara honom om han kunde ta den lite mer regelbundet (efter att ha kollat att den innehåller zink o folsyra). Men att be honom göra ett spermatest skulle nog vara svårt, förstår ditt dilemma.

Förresten, aperopå katten så hoppas jag också hon känner på sig att det är bebis på G.

Nu har vi försökt en sista gång för den här ägglossningen. Vi orkar nog inte mer. Nu är det bara att gå i ide.

Millan 

• Kattflickan

Essalady; Plötsligt händer det! När du minst anar det blir du gravid ska du se!

Det har känts lite motigt för oss också den här veckan med varannandags sex.

Millan 

• Kattflickan

Polarlantis: Jag tror som Ceke, berätta om du vill att ni försöker, säg sen inget mer utan låt henne berätta själv om hon vill. Jag frågade förut min syster då och då men insåg tillsist när jag hörde hennes besvärade röst säga att de ännu inte fått nåt plus att det var bättre att låta bli.

Jojjo, jag tror att det är nu som vi inte får ge upp. Vi har försökt ett tag och det känns motigt men rent statistiskt, om vi fortsätter ligga i så borde det gå. Prata med din sjuke man och se om han ändå inte orkar idag!  Jag känner mig mer positiv idag när jag är utsövd. Känner mig också mer glad för mina vänner som är med barn.

Ceke: Vilken behandling fick din mamma så att hon sen fick barn? Om du skulle ha endometrios så borde det ju kunna gå att göra något iallafall så att du blir gravid, försök tänk positivt! Vet att det är svårt ibland. 

En fråga till er: Jag har sett resonemang om att ägglossningen kan bli "starkare" ibland, exempelvis om man äter rosenrot. Hur kan ägglossningen vara starkare? Antingen lossar väl ägget, eller inte? Jag har läst på lite och sett att det ska vara bättre att ha en koncentrerad kort mens, vilket jag haft denna månad. Jag har för en gångs skull märkt av ägglossningen med lite blodiga, trådiga flytningar och lite "mensvärk" och ägglossningstestet var jättestarkt igår, betydligt starkare än kontrollstrecket. Är detta positivt? Eller spelar det ingen roll? 

Millan

• Kattflickan

Trist med tanten MariaF79! 

Vi har precis haft ÄL, orkar inte köra en gång till idag, fast det var positivt igår på ÄL-testet. Jag hoppas att det finns några simmare i systemet även om ÄL skulle vara idag. Förra gången jag blev gravid så hade vi sex på ÄL-utslagsdagen och jag tror att det var den gången som gav resultat.

Här i Uppsala är det också oväder, vi hade tänkt åka skidor men har lagt ner den idén då spåren nog snöat igen.

Millan

• Kattflickan

Ceke: Då hade jag missförstått, trodde din mamma fick er efter behandling. Men försök att inte misströsta i förtid.  Du vet inte ens om du har endometrios! Hoppas den kuren du tar nu hjälper mot spottings!  Det kanske tar lite tid.  Jag vet att det är jättejobbigt att ha tålamod, har nästan inget själv, men det är inte så mycket annat man kan göra i bebisverkstaden. Du har ju också börjat få hjälp, vilket är jättebra! 

Millan 

• Kattflickan

Jojjo, kör ni dagen efter positivt ÄL-test också? Jag är så splittrad, antingen läser man att man ska ha sex innan positivt äl-test eller även efter. Men vi är verkligen för sega idag för att orka med en omgång till. Tre dagar på raken är för mycket för oss. Om jag skulle tolkat ÄL-tecknen så skulle jag ha haft äl typ igår.  Nåja, vi får väl se. Om det inte tar sig den här månaden så får vi testa med att sexa även efter positivt ÄL-test nästa månad. Förra gången när det funkade och vi blev gravida så hade vi sex på dagen då ÄL-testet var positivt och det blev en flicka. Jag har för mig att det kan vara ett tecken på att spermierna levde en tid innan de kom till ägget? Dvs. att vi kanske sexade ett tag innan ägglossningen? Eller är jag ute och cyklar? Hmmm nu låter det kanske som om jag skulle bry mig om vilket kön barnet får, men det gör jag verkligen inte. Försöker mest bara förstå processen. 

Grattis Ernlia! Hoppas det går bra nu!

Ceke: Förhoppningsvis så funkar det snart de kommande månaderna, eller varför inte den här månaden. Men det kanske är bra att tänka mindre på det, inte för fertilitetens skull, utan för ens egen. Jag har bestämt mig för att ignorera eventuella skenistecken den här månaden!!! Utgå ifrån att det inte blir nåt. 

Har varit till Bauhaus idag och köpt plastlådor till förvaring, det var en pärs att ta sig dit i ovädret! Nu ska jag ner i källaren och fylla mina lådor!

Millan 

• Kattflickan

Ja, jag är faktiskt imponerad av hur mycket ni killar orkar bara ni är rätt motiverade Tungan ute

Jag fick min till att sexa dan efter midsommarafton, han var grymt bakis och mådde nog rätt illa genom hela akten, ha,ha. jag kände mig rätt grym då.

Essalady, jag är också knäckt. Har lyft fel för några dar sen och ryggen känns verkligen inte bra. Försöker jobba i källaren men fick ta en paus då jag inte orkade bära nåt.

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet