• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-12-18 11:35:18 följande:
    Tack för grattis och tumhållningar, tyvärr så tillhör jag nu kategorin "upprepade missfall" - idag sjönk tempen som en sten, till 36,4 och testet är, vad jag kunde se, negativt...
    Eftersom det började som det gjorde så är jag inte så ledsen över missfallet som sådant (räknar med att jag börjar blöda imorgon) utan över att vi nu tillhör ovan nämnda kategori och med stor sannolikhet kommer att behöva mediciner för att lyckas behålla nästa graviditet. Och vem säger att vi ska få behålla den...?
    Åh nej, det var ju inte så det skulle vara! Och du, många blir faktiskt hjälpta av utredningar och behandlingar i form av IVF och liknande! Och det finns inget som säger att ni inte kan lyckas med lite hjälp på traven... Stor kram & massa pepp! Hjärta
  • Tedax
    Saftis: Åhhh, så underbart!!! Stort grattis! {#emotions_dlg.flower} Nu bara måste det vara er tur!

Peppning & kramar till er som har fått mens, nästa år är ett nytt år med nya chanser! Hjärta 
  • Tedax
    Marsflickan: Härliga nyheter! Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}

NICU: Hoppas att du följer efter i det pågående stimmet av plus... Glad 

Ego: Håller med att det inte är helt smärtfritt att shoppa julklappar till andras barn. Var på Polarn & Pyret idag och kollade på klappar till makens syskonbarn och blev helt till mig i de små söta kläderna, vill liksom bara shoppa loss bland små bodys och strumpor... Drömmer Fast jag skulle kunna nöja med mammakläderna till att börja med. Glad
  • Tedax
    NICU: Attans med mens på gång! Dagens plus skulle ju vara ditt... Rynkar på näsan Pepp & kram! Intressant info om sköldkörteln och låga hormonhalter, speciellt eftersom jag bara fått väldigt svaga plus vid mina missfall.

Millan: Så klart att du måste stanna i tråden, snart är ni ju igång med IVF. {#emotions_dlg.flower} Förstår att det måste kännas knepigt att helt plötsligt skydda sig och inte försöka bli gravid när det är det ni kämpat för så länge. Men snart händer det!  
  • Tedax
    Clementine: Tråkigt att tanten dykt upp igen, det känns lika tröstlöst varje gång... Rynkar på näsan Kram!
  • Tedax
    Finlandssvenskan: Aj, aj det där låter ju inte alls bra! Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}

Ego:
    Idag gav ÄL-testet nästan fullt utslag igen och fullt utslag igår, vilken timing dagen precis innan jul... Tungan ute Så det blir till att köra hårt idag både med julstök (julafton imorgon, vart tog tiden vägen?) och i sängen, puh! Flört 

God jul alla underbara! Tomte 
  • Tedax
    Jojjo: Förstår om du blir orolig, men hoppas på det bästa! Det finns ju så många anledningar till att man får små blödningar under en graviditet. Det händer ju en hel del där inne just nu... Skönt att ni har en tid hos BM efter julhelgen!

Millan: Härligt att ni snart får börja med IVF. Förhoppningvis har ni en egen liten till nästa jul eller åtminstone en på gång... Glad 

Ego: Här ska det göras veggobullar, grönkålspaj och äggost. Och just det, barn också! Flört  
  • Tedax
    Marsflickan80 skrev 2011-12-23 14:38:12 följande:
    TeaTime: Hur gör du veggobullarna? Är också veggo
    Millan: Grattis

God Jul på er alla underbara! {#emotions_dlg.flower} 
    Vi är bara fuskvegetarianer, dvs vi äter fisk, skaldjur och mejeriprodukter, men inte kött och fågel. Vi gör veggobullar av riven ost, mald mandel, ströbröd, ägg och lök (låter lite skumt, men de blir verkligen jättegoda) som kokas i buljong och sedan stekar man dem (ungefär som frikadeller). Mums!
  • Tedax
    Lilysweet: Grattis!

Millan: Vilken jobbig julafton ni verkar ha haft! Rynkar på näsan Hoppas att både sambon och katten mår mycket bättre idag.

Ego: Tycker faktiskt det är skönt att julafton är över. Det är så mycket stress innan och under själva julaftonen. Makens familj firade hemma hos oss så det har varit full fart. Det är ju barnens högtid och det blir så uppenbart att vi inte har några barn då. Plus att vi blev gravida under förra julen och hade vi fått behålla det barnet hade vi haft en liten nu. Så det känns lite i hjärtat... Rynkar på näsan Men å andra sidan har jag precis haft ägglossning och julledigheten verkar ha gjort underverk för makens stressnivåer, så det kanske blir en favorit i repris, förhoppningsvis med bättre utgång! Glad 
  • Tedax
    Jojjo: Åh nej, så ledsamt! Gråter Vet att det finns inte finns några ord som kan trösta er just nu, för missfall är det mest meningslösa som finns. Ni har ju kämpat så och när man äntligen tror att man lyckats så drar någon undan mattan för en...Rynkar på näsan Förstår om du vill förbanna hela världen, förstår att allt känns helt åt helvete! Hoppas att åtminstone den fysiska smärtan snart blir bättre. Ta hand om varandra och sörj på det sätt som passar er. Många varma kramar! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet