• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-12-19 21:14:24 följande:
    Grattis Marsflickan!

Nicu - testa!! Håller tummarna för att det är positivt!

Millan och Pingla - lova att ni hänger kvar här, kommer att sakna er annars!
    Jag vågar inte.... jag kommer bara att bli besviken... sitter och väntar på att mensen ska komma. Det gör den säkert... tänker jag...
    Och så är jag ju extrem låghormonare eftersom jag har hypotyreos... så jag tänkte att jag väntar lite till i veckan och så kommer säkert mensen ;) Om inte annat så kanske jag testar efter Julafton (så att jag inte riskerar att förstöra den) ;)
  • NICU
    Kattflickan skrev 2011-12-19 21:27:35 följande:
    Vänta här nu? Hör fenomenet låghormonare ihop med hypotyreos? Hur då NICU?

Jag hoppas på att du är gravid. Är det inte bra att veta innan julafton om det serveras alkohol?

Maria: kommer inte lämna tråden men hoppas att jag snart kan få komma igång med Ivf, är så trist att bara gå och vänta.

Millan
    Jag dricker väldigt sällan alkohol nu för tiden... kanske en gång om året - dessutom har jag en sambo som inte ens tycker om det ;) Själv jobbade jag på krogen i måååånga år och då är man nästan halvalkis... så jag har tröttnat på att dricka alkohol ändå ;)

Joooo hypotyreos betyder att man har en underproduktion av hormoner - en underproduktion i sköldkörteln som tillverkar många av kroppens hormoner :)
  • NICU
    L Maria skrev 2011-12-19 21:50:40 följande:
    Ska inte pusha!
    Menar du att hypotyreosen gör att du får positivt sent eller...? Blir lite nyfiken, dels med tanke på att jag ska ta nytt prov imorgon (de schabblade ju bort det förra), dels för att vi ju testade pos så sent den här gången.
    Ja precis. Den kan göra att jag inte får utslag förrän flera dagar efter utebliven mens... så oavsett är det ingen idé att jag testar.... jag är inställd på att mensen kommer när som helst... det moler lite där nere också... som vid mens nästan... men när jag får mens brukar jag känna att det börjar "rinna" liksom och det gör jag inte nu :)
  • NICU

Det verkar som att tanten är på gång här. Typiskt! Gråter

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

December
    20 - Lilysweet (2:a försöket) 
    22 - Clementine (ca 20:e försöket) 
    31- DubbelA (försök ca 16) 
    31- Mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari 
    5 - Kristin10 (försök nr 4)
    5-9 - Tea Time (försök 11, MF på försök 1 och 8) 
    11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    13 - Jezza80 (försök nr 13) ÄL ca 31/12
    14 - Kiyona (försök 12, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 31/12
    16 - MariaF79 äl ca 5 jan (försök nr 15, mf i jan, maj och dec -11, mf-utredning ska påbörjas i jan -12)
    16 - NICU (försök sedan okt -10, MF april+oktober 2011)
    23 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6-7 jan, försök nr 10, andra m Pergo)

IVF

Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011 
    Simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Jojjo 55: BF 6 aug (försökt i ca 1 år, 1:a försöket med IVF/ICSI)
    Marsflickan BF 23 aug (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle  BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)

• NICU

Tack tjejer! Hjärta

Ja, nu sitter man här bitter ännu en gång och undrar NÄR sjutton det ska bli våran tur... men det är väl bara att ta nya tag nästa månad - det är ju ändå rätt kul att göra barn Flört Fast å andra sidan kan man "göra barn" även när man är med barn så jag hade nog hellre velat ha en stor kula i fram (förutom den tjocka mage jag redan har utan bäbis i den) *blink*

Stora kramar till er alla! Vet inte om jag "orkar" kika in igen innan jul... känner mig väldigt hängig och nere just nu. Hoppas att ni alla får en toppenfin jul! :)

• NICU
    Jojjo - Fan också! Skitjul förstår jag verkligen att det blev för eran del! MF är så otroligt frustrerande, ledsamt och alldeles fruktansvärt jobbigt. Kan tänka mig att det känns ännu tuffare med IVF på tapeten :'( Jag har ju haft två stycken i år, men tidiga såna och på egen väg och då har man ändå lite tröst i att det ändå fungerar även om det så klart inte alls är något vidare skoj. Tänker på er!
    Stor kram!
  • NICU
    Gott nytt år tjejer!!

Förra julen önskade jag mig en bäbis.
    Den här julen önskade jag mig en bäbis.
    Nästa jul ska det *PIIIIIIIIP* vara tredje JULEN gillt!! ;)

KRAM på er och trevlig helg!
  • NICU
    Jojjo77 skrev 2012-01-01 15:41:27 följande:
    Tack alla för era hjälpande ord, det känns skönt att veta att man inte är ensam och att det går att komma igen. Millan, känner igen berg- och dalbane-känslan. Idag är t ex en bra dag. Har bl a ingen huvudvärk och så har jag slutat blöda Har inte kommit ngt blod sen igår lunch!

Jag och mannen svor ut det gamla året igår och önskade in det nya, som ett bättre och mer lyckligt år. Det gjorde vi med alkoholfritt bubbel, ingen av oss ville dricka skumpa. Eftersom jag mått dåligt, fysiskt också, så kändes det bara onödigt. Nu har jag dessutom varit utan alkohol i flera månader, så det känns som om det kan kvitta.

Imorgon ska vi till fertilitetsenheten på morgonen. Jag ska bli kollad igen och sen blir det prat om framtiden antar jag. Jag är ledig en vecka till och sen får jag se hur det känns, om det är så att man fixar att gå tillbaka till jobbet. Just nu känns jobb som en hemsk känsla, men det kanske ger sig. Hur har ni andra gjort? Varit hemma eller jobbat på en gång?

Tack för att ni finns Hjärta
    Jag har gått och jobbat som vanligt... trots mitt jobb med bäbisar... Ibland känns det extra jobbigt och det kan ta emot, men jag har ändå "bitit ihop" och jobbat på. Men jag slipper gärna fler än de två MF jag redan har haft nu.... =(

Kram!!
  • NICU

Grattis simtim - härligt! :)

Just nu går jag i en "vänta-på-att-mensen-inte-ska-komma-tid"... och det känns som att tiden är oändligt lång fram tills dess fast att det bara är cirka 2 veckor... ;)

• NICU

Eller hur Millan. Man blir helt manisk med tiden!

Försök att koppla av... säger en del... men LÄTT.... INTE! ;) Man har ju koll på varenda dag i cykeln... tittar på papperet varje gång man går på toa kring BIM.... ja.... lätt.... =(

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet