• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Polarlantis

Anwen: GRATTIS!!!!!!!!!!! Underbart för er!!!

Jojjo: låter helt normalt om man inte tänker på allt sådant blir det nog inte så bra. Allt är ju en resa... Håller tummarna för styrka och glädje för er! 

• Gris78

Saft m bulle, - här är allt väl, går in i vecka 41 nu och hoppas på att hon snart känner för att komma. Samtidigt så är det bra om det dröjer lite så att jag hinner med lite mer på min profylaxkurs online..

Hur är det med er? :)

• Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2013-02-18 19:52:57 följande:
    Saft m bulle, - här är allt väl, går in i vecka 41 nu och hoppas på att hon snart känner för att komma. Samtidigt så är det bra om det dröjer lite så att jag hinner med lite mer på min profylaxkurs online..

Hur är det med er? :)
    Bra här. Lilla M växer... idag vägde hon 6,2 kg. Profylax online? Lät ju spännande... Vi hann bara gå en halv profylaxkurs...men... lika bra det, eftersom det blev kejsarsnitt. Dum fråga kanske, men är det nummer två för din del? Du vet att det blir en tjej, eller?
  • Gris78

Saft m Bulle- nej det är nr 1 för mig... Att ha lite tips på hur man slappnar av känns som ett bra hjälpmedel. Enl ultraljudet som gjordes för tusen år sedan så jaa det ska vara en liten tjej.... som inte vill fixera sig... :/ Eller träffa cool mamma i stora vida världen. :)

Hur gammal e M nu? - en tjej eller??

• Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2013-02-20 15:24:56 följande:
    Saft m Bulle- nej det är nr 1 för mig... Att ha lite tips på hur man slappnar av känns som ett bra hjälpmedel. Enl ultraljudet som gjordes för tusen år sedan så jaa det ska vara en liten tjej.... som inte vill fixera sig... :/ Eller träffa cool mamma i stora vida världen. :)

Hur gammal e M nu? - en tjej eller??
    Ha, ha...så är det nog ;)

M är en liten tjej på snart åtta månader, men hon föddes 10 veckor för tidigt, så det var lite dramatiskt (men nu har det lugnat sig).
  • Anwen
    Jojjo77 skrev 2013-03-02 09:54:56 följande:
    Anwen - Hur mår du?
    Tackar som frågar! Jag mår fint :). Haft diverse krämpor men än så länge fullt hanterbart. Molvärk varje dag, vid ett par tillfällen så pass ont så jag behövde värktablett, men oftast är det snabbt övergående. Hungrigare än vanligt, trögare mage, gasig och rapig, svullen. Jeansen sitter inte alls bekvämt längre :S, igår fick jag knäppa upp de nästan helt och leta reda på ett gummiband på jobbet, men fortfarande obehagligt. Trötthet endast senaste dagarna, och ytterst lite illamående. Blir tårögd lite lättare än vanligt. Blir VUL på fredag, så längtar till dess! och ser det bra ut då tänker jag beställa mammajeans!

Hur går det för er nu då? Kör ni igång nån utredning för ÄD? Hur lång är väntetiden?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet