• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline

Varför går det inte med Ivf, är det dålig äggkvalitet? Lycka till med äggdonation! En tjej i min Mammagrupp har fått barn med äggdonation, hoppas det funkar för er med. Kram

• Jojjo77

Irmeline - Ja, om nån visste varför det inte vill sig efter 3 ICSI/IVF. Få spermier, så inte så många att välja på. Troligtvis inte så bra äggkvalite. Men, läkarna vet inte. Det vill sig bara inte. Som en läkare sa, ibland är man helt enkelt inte kompatibla... Livet är hårt, men livet går vidare. Bara gilla läget. Så blev mitt liv. Konstigt. Tack, ja, vi får se vad vi gör och hur det går.

• Irmeline

Usch vad jobbigt!! Funderar ni på ÄD? Adoption? Det finns ju en del alternativ kvar om ni vill, och orkar.
    Önskar er lycka till med det ni väljer att göra.
    Kram

• Jojjo77

Irmeline - Vi står i äd-kö, men det tar sin lilla tid. Har inte helt bestämt hur vi ska göra och om vi orkar. Adoption är inte för oss. Just nu ser vi vårt liv barnlöst och det börjar kännas okej. Nu ska vi njuta av sommar och semester och så får vi se vad framtiden har att erbjuda. Nu vill jag inte pausa livet längre, nu ska vi leva här och nu. Fokus på allt vi har och inte det vi inte har. Tack för lyckönskningar. Kram till er alla!

• Kattflickan

Kram till dig Jojjo! Skönt att du börjar må bättre. Helt rätt att leva livet nu! Jag upplever mina år när vi försökte få barn och hade motgångar som förlorade för att jag grävde ner mig i sorgen. Det hade varit bättre att försökt fokusera på annat medans vi försökte istället för att lägga livet på en hylla.

Det är en fantastisk vår/sommar vi haft hittills. Idag har jag och mannen byggt vidare på altanbygget medans Klara sov. 

Irmeline: Hoppas ni lyckas snart.

Millan

• Jojjo77

Millan - Tack. Ja, det är just den där hyllan jag försöker undvika. Stor kram och ha en skön sommar!

• Polarlantis

Kram på dig jojjo! Blir glad att läsa att det kännslite bättre iaf!

Irmeline: visst är man ringrostig! Tar väl ett par veckor för äl att komma, som vanöigt ttp...tror jag :) Dags att vi hänger ihop ;) Hur går det? Sett till äl ännu?

• Saftmedbulle

Jojjo: Jag blir oxå glad... Det är lätt att bli deppig och fokusera på det som inte funkar istället för det som funkar. Styrkekram och önskan om en fin sommar!

EGO: Just hemkommen från operation...mina magmuskler delade på sig under graviditeten och det kunde bara åtgärdas genom kirurgiskt ingrepp tydligen. Jag ville vänta tills jag slutat amma (slutade i maj) och trodde väl att jag skulle få en tid i höst, men i måndags blev jag uppskuren och ska nu vara stilla (HUR ska det gå till?) i tre veckor innan jag kan börja ta små promenader. Tur att det finns böcker och internet. Någon ny tröja till kanske det blir stickat, fast det får bli i lite större storlekar då för jag har redan för många hemmastickade tröjor till lilla M (dagen I-landsproblem,jag veeet...) Det tristaste är att jag inte får bära henne, men då får ju far hennes jobba desto mer ;)

Polarlantis: Lycka till i stockholm ;)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet