• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan

Hej NICU! Hoppas du har det bra? Hur har det gått med dina sköldkörtelnivåer efter att barnet kom? Jag äter fortfarande levaxin men börjar tro att jag borde sluta. Min ämnesomsättning verkar vara mycket effektiv. Äter som en häst, både nyttigt och onyttigt och går ändå ner i vikt. Gick upp 20 kg under graviditeten, har gått ner 25 kg.

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2013-09-22 15:08:34 följande:
    Hej alla! Har inte orkat titta in här. Inte så aktivt i tråden längre ser jag... Jag tar mig igenom en dag i taget. Jobbar med mig själv, för att hitta en balans. Intet nytt på barnfronten. Står i kö. Att stå i kö och vänta suger. Alltid. Spelar ingen roll om det är. För att köpa en tröja eller för att få ett ägg... Så är det. Hoppas ni alla mår bra.
    Förstår precis. Har tänkt en del på dig. Styrkekram från mig!
  • Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2013-09-22 15:08:34 följande:
    Hej alla! Har inte orkat titta in här. Inte så aktivt i tråden längre ser jag... Jag tar mig igenom en dag i taget. Jobbar med mig själv, för att hitta en balans. Intet nytt på barnfronten. Står i kö. Att stå i kö och vänta suger. Alltid. Spelar ingen roll om det är. För att köpa en tröja eller för att få ett ägg... Så är det. Hoppas ni alla mår bra.
    SKönt att höra från dig! Förstår att väntan är olidlig, ush! Hur lång tid måste man vänta, finns det ngn ungefärlig tidsgräns liksom? Håller tummarna för dig som en galning, alltd :) KRAM!
  • Jojjo77

Hej igen! Vad ni alla är rara! Har saknat er känner jag Ja, vad konstigt livet blev. Det är lite märkligt att inte alls kunna påverka sin situation. Just nu finns min framtid hos en främmande kvinna och hennes menscykel... Konstigt. Det är 6-12 månaders väntetid på donator, minst. Vi har nu stått i 6 mån... Bara att fortsätta vänta.

Kram 

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2013-09-24 17:09:48 följande:
    Hej igen! Vad ni alla är rara! Har saknat er känner jag Ja, vad konstigt livet blev. Det är lite märkligt att inte alls kunna påverka sin situation. Just nu finns min framtid hos en främmande kvinna och hennes menscykel... Konstigt. Det är 6-12 månaders väntetid på donator, minst. Vi har nu stått i 6 mån... Bara att fortsätta vänta.

Kram 
    Kram härifrån också... Kan inte Köpenhamn hjälpa snabbare? Storkkliniken eller vad den hette?
  • DubbelAA

Jojjo: Håller tummarna för att väntetiden snart är slut så att ni kan "sätta igång"! Kram

• Jojjo77
    Aruba skrev 2013-09-24 19:39:12 följande:
    Kram härifrån också... Kan inte Köpenhamn hjälpa snabbare? Storkkliniken eller vad den hette?
    Tack. Mycket möjligt, men jag har inte orken att ta tag i att kolla andra möjligheter. Orkar knappt tänka tanken på att ta mig till Danmark för att starta upp allt igen. Känner en trygghet i att de på vår klinik vet allt om oss och att man blir igenkänd och inte behöver sitta och berätta hela vår resa för någon ny varje gång. Vi väntar och får se vad som händer, det verkar vara vår lott.
  • Jojjo77
    Finlandssvenska skrev 2013-09-24 19:25:36 följande:
    Kram härifrån också Jojjo....
    DubbelAA skrev 2013-09-25 14:28:22 följande:
    Jojjo: Håller tummarna för att väntetiden snart är slut så att ni kan "sätta igång"! Kram
    Tack Hjärta

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet