• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77
    NICU skrev 2013-11-20 10:39:32 följande:
    Men åhhhh Jojjo!! Vad glad jag blir!!! Har inte varit så aktiv alls på FL sen lillkillen ploppade ut för ett år sen men tänker på dig då och då och nu håller jag min tumme så hårt att den blir blå!!!! Hjärta
    ernlia03 skrev 2013-11-22 21:48:34 följande:
    Härligt Jojjo! Hoppas det kommer att fungera!

Håller med er andra, den här tråden och fortsättningstrådarna är lite smått magiska i det här forumet. Orkar inte kolla sidan i övrigt, men de här sidorna måste jag in och kolla nu och då. Skulle nästan vara roligt med en träff i verkligheten nån gång! Är ju skönt att vara anonym också, men det känns nästan inte som det behövs i de här trådarna längre. 
    Tack och tack!  

• Irmeline
    Finlandssvenska skrev 2013-11-23 07:40:52 följande:
    instämmer helt och det vore kul med en träff irl men en sådan måste isåfall ordnas i god tid före själva träffen eftersom vi ju är så utspridda geografiskt... 
    Ja det vore kul. Kanske får börja med att göra en lista av var alla bor så vi vet hur utspridda vi är?
  • ernlia03
    Irmeline skrev 2013-11-27 10:43:50 följande:
    Ja det vore kul. Kanske får börja med att göra en lista av var alla bor så vi vet hur utspridda vi är?
    Jag bor ju inte ens i Sverige så vi är nog rätt utspridda. :) Dock så har jag inte så långt till Stockholm/Uppsala eller därikring. 
  • Irmeline
    ernlia03 skrev 2013-11-28 21:01:14 följande:
    Jag bor ju inte ens i Sverige så vi är nog rätt utspridda. :) Dock så har jag inte så långt till Stockholm/Uppsala eller därikring. 
    Åland var det va? ;)

Jag är precis i flyttagen, från stockholm till uppsala ;)
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2013-11-28 22:47:59 följande:
    Uppsala är en bra stad!!!
    Hoppas det! Har lite flyttångest. Kommer behöva pendla till mitt jobb i sthlm. Men mannen har fått jobb där och vi har köpt hus, liite rimligare priser än Stockholm Glad
  • Jojjo77

Liten uppdatering. Sprayen har funkat, så jag är nedreglerad. Sprayar fortfarande, men äter nu också östrogentabl för att bygga upp mig. Snart dags för VUL för att kolla slemhinnor. Mår halvbra. Är lite nere och livet känns tungt, igen. Men, men, skam den som ger sig.

Alltid runt juletid som vi håller på med allt sånt här. Känns tufft. På julafton är det två år sen vårt missfall...

Trevlig helg till er alla!Tomte

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2013-11-29 11:03:17 följande:
    Liten uppdatering. Sprayen har funkat, så jag är nedreglerad. Sprayar fortfarande, men äter nu också östrogentabl för att bygga upp mig. Snart dags för VUL för att kolla slemhinnor. Mår halvbra. Är lite nere och livet känns tungt, igen. Men, men, skam den som ger sig.

Alltid runt juletid som vi håller på med allt sånt här. Känns tufft. På julafton är det två år sen vårt missfall...

Trevlig helg till er alla!Tomte
    Spännande! Är väl ganska vanligt att må lite sådär både psykiskt och fysiskt av behandlingen har jag förstått. pepp till dig. Jobbig procedur men förhoppningsvis kan de ge utdelning. Som vi sa förut så har du ju blivit gravid, din livmoderslemhinna kan bevisligen ta emot ett befruktat ägg. Håller alla tummar jag kan Glad
  • Kattflickan

Irmeline: Som du kanske gissat så bor jag i Uppsala. Du kommer nog att trivas!

• Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2013-11-28 22:53:51 följande:
    Hoppas det! Har lite flyttångest. Kommer behöva pendla till mitt jobb i sthlm. Men mannen har fått jobb där och vi har köpt hus, liite rimligare priser än Stockholm Glad
    Det kan man lugnt säga... Jag bor i Stockholm och man blir helt matt över bostadssituationen. Vi vill flytta på sikt, men det är ju så DYRT.... suck. Gillar annars Stockholm - flyttade hit från Skåne för en herrans massa år sen.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet