• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2013-11-29 11:03:17 följande:
    Liten uppdatering. Sprayen har funkat, så jag är nedreglerad. Sprayar fortfarande, men äter nu också östrogentabl för att bygga upp mig. Snart dags för VUL för att kolla slemhinnor. Mår halvbra. Är lite nere och livet känns tungt, igen. Men, men, skam den som ger sig.

Alltid runt juletid som vi håller på med allt sånt här. Känns tufft. På julafton är det två år sen vårt missfall...

Trevlig helg till er alla!Tomte
    Förstår om det är jobbigt - pepp till dig! Håll oss uppdaterade
  • Finlandssvenska

Här är en som har lite längre till sthlm eller motsvarande ställe då vi bor uppe i österbotten i finland, ungefär strax över kvarken från umeå...

Däremot är vi ofta nere i södra finland, samt en kompis flyttar till sthlm efter nyår så inga större problem att ta sig dit...

• NICU

Bodde i Stockholm under ett par år, men nu är jag tillbaka i "lillstaden" igen - lite mer sydväst åt :)

Jojjo - hoppas verkligen!!!

• Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2013-11-29 11:03:17 följande:
    Liten uppdatering. Sprayen har funkat, så jag är nedreglerad. Sprayar fortfarande, men äter nu också östrogentabl för att bygga upp mig. Snart dags för VUL för att kolla slemhinnor. Mår halvbra. Är lite nere och livet känns tungt, igen. Men, men, skam den som ger sig.

Alltid runt juletid som vi håller på med allt sånt här. Känns tufft. På julafton är det två år sen vårt missfall...

Trevlig helg till er alla!Tomte

Vad är det för tidsperiod vi pratar? Vilka är det olika stegen nu?
    Jobbigt att det känns tungt men inte konstigt med alla hromoner som far upp och ner! Verkligen tufft med årsdagen som kommer. Hoppas du får några besked som gör att det kan lätta lite!!! STOR KRAM!

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2013-12-02 07:52:27 följande:

Vad är det för tidsperiod vi pratar? Vilka är det olika stegen nu?
    Jobbigt att det känns tungt men inte konstigt med alla hromoner som far upp och ner! Verkligen tufft med årsdagen som kommer. Hoppas du får några besked som gör att det kan lätta lite!!! STOR KRAM!

Tack!

Tidsperioden för hormonbehandlingen är ca 4-6 veckor. Jag är inne på fjärde veckan nu. Nässpray för att försättas i klimakteriet, östrogentabl för att bygga upp mig igen och sen tabl för att mensen ska komma igång, sen är jag hormonfri tills en donator faktiskt finns till oss. Man blir kollad med blodprov och VUL för att se att allt går som det ska. Man måste "slås ut" och byggas upp för att vara i fas med donatorns cykel. 

Väntetiden på en donator är 6 mån till 2 år, beroende på var man befinner sig i landet och om man går via landsting eller privat. Man kan också åka utomlands, många åker till Finland och där är väntetiden ca 6 månader har jag förstått. 

Vi har nu väntat i 8 mån. 
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2013-11-29 16:13:33 följande:
    Irmeline: Som du kanske gissat så bor jag i Uppsala. Du kommer nog att trivas!
    Det minns jag allt! Cool
  • ernlia03
    Irmeline skrev 2013-11-28 22:11:37 följande:
    Åland var det va? ;)

Jag är precis i flyttagen, från stockholm till uppsala ;)
    Japp! :)

Bodde i Uppsala i ca fem år under studietiden, men gav aldrig staden en riktig chans eftersom jag pendlade hem mest hela tiden. 

Måste vara jobbigt med alla hormoner på konstgjord väg Jojjo. Men det är ju samtidigt helt fantastiskt att möjligheten att göra sådana saker finns! Hoppas ni inte behöver vänta alltför länge!
  • Råttentottan

Jojjo, heja, heja. Nu ska det väl gå.

Är inflyttad till Sthlm sedan många år. En träff här funkar för mig.

/R

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2013-12-02 18:57:32 följande:
    Tack!

Tidsperioden för hormonbehandlingen är ca 4-6 veckor. Jag är inne på fjärde veckan nu. Nässpray för att försättas i klimakteriet, östrogentabl för att bygga upp mig igen och sen tabl för att mensen ska komma igång, sen är jag hormonfri tills en donator faktiskt finns till oss. Man blir kollad med blodprov och VUL för att se att allt går som det ska. Man måste "slås ut" och byggas upp för att vara i fas med donatorns cykel. 

Väntetiden på en donator är 6 mån till 2 år, beroende på var man befinner sig i landet och om man går via landsting eller privat. Man kan också åka utomlands, många åker till Finland och där är väntetiden ca 6 månader har jag förstått. 

Vi har nu väntat i 8 mån. 
    Hoppar bara in för att peppa dig lite i din väntan :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet