• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77
    Aruba skrev 2013-12-16 21:12:37 följande:
    Hoppar bara in för att peppa dig lite i din väntan :)
    Vad gulligt av dig. Tack!
  • Kattflickan

Hur går det med provomgången Jojjo? Jag kände knappt av nässprayen alls. Hoppas de snart hittar en donator. Hade jag varit lämplig hade jag gärna korsdonerat till dig så du kom fram snabbare i kön.

• Jojjo77

Lägesuppdatering. Klar med alla hormoner nu. 5 veckor och 3 dagar, men vem räknar Nu är det bara att vänta tills det dyker upp en donator och då smäller det på riktigt.

Väntan känns faktiskt helt okej, nu är det jul och nyår och ledigt med familjen och en massa andra trevligheter inplanerade under hela våren, konserter, musikaler och resor. Så jag tror att det kommer gå ganska snabbt. Jag och mannen har bestämt oss för att inte pausa livet, vi lever som vi vill och gör det vi vill, när vi vill. Kommer andra besked under tiden, så avstyr vi det redan inbokade. Så får det bli, vårt liv.

Jag har jobbat med mig själv och mitt inre under hela hösten nu och känner att jag har blivit bättre på att hålla en balans. Visst är det, och kommer alltid att vara, en stor sorg att befinna sig där vi befinner oss, att inte få det vi helst vill, men, nu är det så och jag måste gå vidare och jag måste inse att vi har ett rikt liv ändå, på många sätt. Jag måste fokusera på det som är bra och på min familj. Jag har andra att ösa min kärlek över och det är inte fy skam det heller.

På något konstigt sätt så känner jag att jag tror att allt som händer i livet har en mening. Jag kanske inte förstår meningen fullt ut nu och jag kanske aldrig kommer få en förståelse. Det jag vet är att det inte är meningen att jag ska sluta leva och sluta känna glädje för allt annat som finns runtomkring mig. Det är inte mitt eller min mans fel att det är som det är, ingen annans heller för den delen. Jag måste jobba med att sluta vara arg och känna skuld i allt detta, det hjälper mig inte. Jag känner trots allt, tillit inför framtiden och jag vet att jag inte kan påverka allt i mitt liv, jag måste släppa kontrollen, för att jag ska må bra och kunna leva mitt liv fullt ut.

Nej, jag har inte blivit religiös, men jag tror att jag är på väg att hitta mig själv och bli frälst av min egen insikt  

Kram på er alla där uteHjärta

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2013-12-17 11:58:17 följande:
    Hur går det med provomgången Jojjo? Jag kände knappt av nässprayen alls. Hoppas de snart hittar en donator. Hade jag varit lämplig hade jag gärna korsdonerat till dig så du kom fram snabbare i kön.
    Vad jättegulligt av dig, tack Hjärta Tänker ibland på att det någonstans därute finns en fantastisk kvinna som vill hjälpa oss och andra, det är stort. Har skrivit lite om läget just nu i mitt tidigare inlägg.

Kram
  • Polarlantis

Stor kram till dig Jojjo!!! Skönt att ni nu går in i en ny fas, en positiv väntan liksom. En ny sort, en ny möjlighet! Hoppas så att det snart dyker upp ngn som vill donera! Jag har själv funderat över att bli donator men så kom det visst lite barn i vägen men jag har inte lagt ner tanken. Ska forska i detta lite mer när jag är klar med barnalstrandet. Vore underbart att kunna hjälpa någon med något så stort med ändå "liten"insats...
    Härligt också att höra att ni hittat ett sätt att leva, att ändå lyckas njuta och vara mitt i allt. Och att hitta sig själv är aldrig fel :)

• L Maria

Jojjo - önskar dig all lycka med äd nu, hoppas att det hyfsat snart dyker upp ett guldägg till er! Vill passa på att önska er alla en god jul och ett gott nytt år också!!

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2013-12-17 12:45:10 följande:
    Stor kram till dig Jojjo!!! Skönt att ni nu går in i en ny fas, en positiv väntan liksom. En ny sort, en ny möjlighet! Hoppas så att det snart dyker upp ngn som vill donera! Jag har själv funderat över att bli donator men så kom det visst lite barn i vägen men jag har inte lagt ner tanken. Ska forska i detta lite mer när jag är klar med barnalstrandet. Vore underbart att kunna hjälpa någon med något så stort med ändå "liten"insats...
    Härligt också att höra att ni hittat ett sätt att leva, att ändå lyckas njuta och vara mitt i allt. Och att hitta sig själv är aldrig fel :)
    L Maria skrev 2013-12-19 23:08:16 följande:
    Jojjo - önskar dig all lycka med äd nu, hoppas att det hyfsat snart dyker upp ett guldägg till er! Vill passa på att önska er alla en god jul och ett gott nytt år också!!
    Tack så mycket!

Önskar er alla en god fortsättning och ett Gott Nytt ÅrSkål

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet