• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77

Dags för VUL nästa vecka. Mår illa mest hela tiden. De senaste nätterna har jag vaknat runt den här tiden, 3, och kan bara inte somna om. Vaknar av att jag är kissnödig och sen kommer illamående. Molande värk i magen, som mensvärk och det gör mig livrädd, fast jag vet att det kan vara växtvärk. Jag känner mig gnällig över hela situationen och jag vet att jag ska vara glad och tacksam över att jag äntligen är gravid och det ÄR jag. Men usch vad tufft det är, samtidigt, på många sätt. Hoppas jag får bra besked på VULet så att jag kanske kan landa lite i allt. Kram

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2014-06-13 03:12:44 följande:
    Dags för VUL nästa vecka. Mår illa mest hela tiden. De senaste nätterna har jag vaknat runt den här tiden, 3, och kan bara inte somna om. Vaknar av att jag är kissnödig och sen kommer illamående. Molande värk i magen, som mensvärk och det gör mig livrädd, fast jag vet att det kan vara växtvärk. Jag känner mig gnällig över hela situationen och jag vet att jag ska vara glad och tacksam över att jag äntligen är gravid och det ÄR jag. Men usch vad tufft det är, samtidigt, på många sätt. Hoppas jag får bra besked på VULet så att jag kanske kan landa lite i allt. Kram

Skickar lite pepp...molvärk hade jag en stor del av graviditeten med min lilla M och det var växtvärk. Förstår om du är orolig...man vill ju så väldigt gärna at allt går bra.
    Du är visst inte gnällig...bara orolig och rädd....men...man ska ju vara så fantastisk lycklig när man är gravid, så är åtminstone föreställningen som de flesta har.
    Hoppas ditt VUL blir bra och att det kan lugna nerverna lite. Massor av tummar från mig!
    Kram Saftis
  • ernlia03
    Jojjo77 skrev 2014-06-13 03:12:44 följande:
    Kissnödig, illamående och "mensvärk" är klockrena gravidsymptom, men jag förstår att du ändå är orolig. Jag var sjukt (sjukligt nästan) orolig under graviditeten med Malva efter att ha haft MA graviditeten innan. Det är svårt att hantera oron och alla dessa hormoner gör ju inte saken lättare direkt.

För min del lugnade VUL och UL mig lite grann varje gång, men det tog inte länge innan jag hittade nåt nytt att fundera över och googla kring. :) Kan du så försök verkligen släppa åtminstone en del av oron, för det tar mycket energi. Men är du orolig hela graviditeten så är du det, inte så mycket att göra åt det. Tror inte att barnet påverkas nämnvärt av det (en av sakerna jag oroade mig för), det verkar inte så på min lilltjej iaf!

För min del kom växtvärken i perioder och kändes rejält vissa veckor.

Lycka till på VUL!
  • Polarlantis

För mig släppte inte oron med nr två förens efter rul. Jobbigt var det, missade lite tid där... Låter kanon för dig och jag håller tummarna galet hårt nu!!!! Kram!!!

• Kaprifolen

Blir sååå glad när jag kikar in här och får se så glada nyheter Jojjo! Stort grattis, håller alla tummarna o tår här för dig nu.

• Kattflickan

Åååååååå Jojjo! Jag blir så glad att jag får tårar i ögonen!!! Ni är verkligen värda att lyckas!!!

Kram!

Millan

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2014-06-16 13:44:39 följande:
    Ett litet hjärta pickade fint för oss idagHjärta Obeskrivlig lycka!

Hurra! Underbart!
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2014-06-16 13:44:39 följande:
    Ett litet hjärta pickade fint för oss idagHjärta Obeskrivlig lycka!
    Oh så roligt!! Grattis, grattis, grattis!! {#emotions_dlg.flower}Skål
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet