• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Aruba

Maken vill gärna ha en till. Jag är tveksam då han tar mycket egentid men det blir liksom inget över till mig, samt att mycket av hemmajobbet hamnar på sig (han har INGEN förmåga att skynda sig, han är en tänkare som måste planera och fundera i detalj innan han tar beslut...)

Däremot hade det varit kul med ett syskon för vår dotters skull, men det känns som att det skulle bryta ryggen på mig..

• Jojjo77
    Aruba skrev 2015-01-15 09:40:47 följande:
    Har det hänt nåt än? Superspännande!!
    Inget än. Lite småvärkar som dragit igång, men avtar och håller sig borta ett tag. Bara dagar kvar nu, hoppas jag Glad
  • Jojjo77
    Polarlantis skrev 2015-01-09 23:09:03 följande:

Irmeline, Stooort grattis!!! Så underbart!!!

Jojjo, heja heja nu, snart har du din bäbis!!! Helt fantastiskt! vilkem resa du och din man.gjort, så starka!!!

Har det bra med mina två små på 2,5 år och 9,5 mån. Funderar mkt på om jag vill ha fler barn... Dock mycket som måste fixa sig först med sambon som mår dåligt av ptsd. Så en sak i taget!

Tack snälla. Ja, det har varit en lååång resa och jag ser den inte som slut förrän barnet är ute och då börjar ju en ny, haha. Just nu känns det overkligt att man kommit såhär långt och att man orkat kämpa i hela 4 år innan man fick dit sitt lilla för. 

Jag tar ingenting för givet i livet längre, det kan jag säga. Om det här barnet kommer ut, hel och frisk, så är vi lyckligast i världen. Hjärta 

En sak i taget är nog en bra inställning. Skrattande
  • kristin10

Vad spännande Jojjo, hoppas din bebis kommer snart.

Har mest läst och följt er här, var lite aktiv för några år sen när vi började försöka, men det blev tungt att läsa om alla som blev gravida. Efter drygt tre år kom sonen via FET, och har nu hunnit bli 7 veckor. Men hur mycket andra säger att det är en stor omställning så förstår man inte det förrän man är hemma med bebisen på dagarna.

• Polarlantis

Tänk jojjo, nu är du snart i mål...det är verkligen en resa ni gjort! Du borde skriva en bok Önskar dig stort lycka till nu!! Lovar att fira ditt barns födelse

• Saftmedbulle

Jojjo: Har du fått någon bebis än?
    Ja, visst är det så att man blir lite mer ödmjuk inför livet kanske, när har fått kämpa mycket. Du gör helt rätt i att inte ta något för givet, men du har all rätt att njuta av resan du har framför dig - det är sannerligen ett äventyr att lära känna och få ansvar för en liten ny människa.
    Pepp och massor av lyckönskningar!

• Saftmedbulle

Jojjo: Har du fått någon bebis än?
    Ja, visst är det så att man blir lite mer ödmjuk inför livet kanske, när har fått kämpa mycket. Du gör helt rätt i att inte ta något för givet, men du har all rätt att njuta av resan du har framför dig - det är sannerligen ett äventyr att lära känna och få ansvar för en liten ny människa.
    Pepp och massor av lyckönskningar!

• Finlandssvenska

Jojjo hur går det?

Ernlia visst bor du i mariehamn? Kommer att börja jobba ibland i mariehamn på nya jobbet... Kommer ner flygande från österbotten imorgon för jobb i mariehamn i 2 dagar med övertagandet av en servicedisk där...

• Aruba
    Finlandssvenska skrev 2015-01-27 19:07:38 följande:

Jojjo hur går det?

Ernlia visst bor du i mariehamn? Kommer att börja jobba ibland i mariehamn på nya jobbet... Kommer ner flygande från österbotten imorgon för jobb i mariehamn i 2 dagar med övertagandet av en servicedisk där...

Jojjo, här är en till som undrar... Är bebisen här ??
  • Jojjo77

Hej alla!

Ja, nu är hon här!!! I slutet av januari kom hon äntligen, vår efterlängtade guldklimp! ?? Vi mår alla bra, men jag fattar fortfarande inte att det är sant. Tror att hon bara är till låns ???? Livet har fönstats helt, bara till det positiva. Väntan och längtan har varit lång, som om graviditeten varar i drygt fyra år.

Till alla som kämpar och sliter, det går till slut, och, det är värt det!

Kram ??

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet