Inlägg från: Astrogirl |Visa alla inlägg
  • Astrogirl

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-05-20 09:18:45 följande:
    Åh, Astro, så underbart!!! Klart det är ett plus! Stort GRATTIS! Och den här gången kommer det att gå!
    Frk Svår skrev 2011-05-20 12:18:11 följande:
    Astrogirl: Stort grattis!!!!!
    Råttentottan skrev 2011-05-20 10:02:04 följande:
    Grattis Astrogirl!

Vad kul!

EGO: BIM-4 och negativ tes ti morse men tmepen ligger, skyhögt, 0,57 grader över coverline. Hoppas på ett plus till tisdag. Ska köpa cb idag.
    Tack ! Jag kommer vara livrädd för MA igen innan v 12. Ska kräva att få komma på VUL i ca v 7-8 för att kolla läget denna gången.

Håller tummarna för att du också plussar snart då Råttentottan. Glad Ni andra också såklart.
  • Astrogirl

Tack allihopa. Hoppas jag smittar av mig så fler plussar snart.

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    22-- Pingla77 ÄL 8 maj (försök nr 11)
    24 -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1, någonsin)
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)
    30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    5 - Prodigy79 (11:e försöket)
    8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    11-- DubbelA ÄL ? maj (försök nr 9)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    MariaF79 BF 24 januari 2012 (7:e försöket, ett mf i v.5)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)

• Astrogirl
    Jezzi80 skrev 2011-05-20 19:40:08 följande:
    GRATTIS!!! Solklart + ju!
    Mass-kramar!
    Tack, håller tummarna för er också.
    L Maria skrev 2011-05-20 19:55:04 följande:
    Wii, grattis Astro, vad glad jag blir för din skull - ni som försökt så länge innan, skönt att ni inte behövde vänta så länge den här gången! Och kul att inte vara sist på listan längre!
    Kul att vi plussade så nära varann i tiden..  Blir kul att följas åt.
    DubbelAA skrev 2011-05-20 20:12:04 följande:
    Stooooort grattis till Astro!! Det kommer gå bra nu så slappna av o njut!
    Tack DubbelA. Ska försöka slappna av. Glad
  • Astrogirl

Tack allihopa!

Ni som längtar efter plus (precis som jag gjorde) försök att inte tappa hoppet. Ibland tar det lång tid, se på mig  1,5 år, och finns flera som kämpar ännu  mycket längre i väntan på ett plus. Vet att det är fruktansvärt svårt ibland att hålla modet uppe. Ibland vill man bara ge upp helt, men för mig har längtan efter barn fått mig att kämpa vidare. I somras förra året hade jag en verklig dipp och tyckte inget var kul och det var 3 st på jobbet  och två nära vänner som började försöka ungefär samtidigt och alla blev gravida och under hösten fick de en efter en sina barn och gick på mammaledighet. Jag kände mig som sist i världen utan barn och jobbet var inte kul och sexandet blev till ett sådant "slentrian-arbete" att man knappt blev upphetsade av varann längre och ville helst undvika sex om man inte var tvungen inför ÄL. Grät ibland på jobbet för att allt bara var bara pest och kolera. Inget var kul längre.

Då bestämde jag mig för att när vi närmade oss året så skulle vi göra en utredning och försöka pigga upp vardagen genom att göra sådant som man tycker är kul. Jag började dansa hip hop/streetdance för 30+ med 3 kollegor och började sjunga i en amatörkör. Som ni förstår så gillar jag dans och musik. Vilken skillnad det blev. Dansen och kören gjorde att jag blev oerhört mycket gladare och såg positivt på framtiden. Trots det så lyste plusset med sin frånvaro under hösten 2010. I början av november bokade jag in en fertilitetsutredning på Göteborgs Kvinnoklinik på Avenyn. Kändes jätteskönt att få kolla upp att allt stod rätt till eller om det var något som hindrade att vi aldrig fick vårt plus. Vi fick första besökstiden tre veckor senare. Vi fick lämna blodprov, jag blev spolad, mannen fick lämna spermaprov och 3 veckor senare (mitten av december) fick vi komma tillbaka på summeringsmöte. Allt var normalt, så han sade att det bara var att fortsätta försöka och om vi inte blivit gravida inom ett år så skulle vi återkomma och skriva in oss för IVF. Jag frågade ifall jag kunde få Pergotim utskrivet för att öka chanserna och det var inga problem. Vid summeringsmötet var jag dock redan gravid visade det sig. Hade haft ÄL 2 dagar innan och ca 5 dagar efter spolningen. Var så förvånad över att se plusset på annandag jul för det hade jag inte väntat mig. Var överlycklig iallafall att det till slut tagit sig efter ett år av försök.

Dessvärre blev chocken lika stor, när jag vid VUL-et i v 10 fick reda på att fostret dött i v 7. Då kändes allt hopplöst och fruktansvärt, men av någon underlig anledning så tog det 2 -3 dagar och sedan försvann sorgen och hoppet återfann sig. Ville bara få ut det döda fostret så jag kunde få börja om igen. Fasade för att det skulle ta ett år till tills vi skulle bli gravida igen. Fick ut fostret med hjälp av en Cytotech-behandling. Har aldrig blödit så mycket men det var också bra för då kom allt ut. Väntan tills första mens därefter kändes hur låååååång som helst och sedan blev man överlycklig när mensen till slut kom. När sedan man kom till nästa mens så tänkte jag, jaha, då börjar kämpandet igen månade efter månad, men då jag hade Pergotime-tabletterna så hoppades jag på att de skulle hjälpa till och jag hade sån tur att det tog sig på första försöket med tabletterna. Hade jag verkligen inte förväntat mig och har fortfarande svårt att fatta. Är rädd att få MF igen, men försöker inte tänka på det utan tänka positivt och försöka glädjas över att jag faktiskt är gravid igen.

Önskar er alla som kämpar lycka till och ge inte upp! Var inte rädda för att göra en fertilitetsutredning och vänta inte för länge, för precis som Millan skrivit också så kan det ju vara enkla medel som kan främja bebisverkstaden, såsom spolning eller Pergo eller något annat. Håller tummarna för er alla!

• Astrogirl
    PeLeKo skrev 2011-05-21 13:06:01 följande:
    Flickor, flickor, flickor...jag mår så illa! Hela tiden! Någon som har ngt tips på att motverka??
    Har hört att citron ska minska illamående. Finns även vissa tabletter som man som gravid kan äta mot illamående. Vet inte vad de heter dock.
  • Astrogirl
    Kattflickan skrev 2011-05-21 10:16:35 följande:
    Jag håller på att ladda nu inför ett löplopp! Hoppas inte all denna träning är negativ för ett eventuellt foster. Men jag tränade inte igår och förrigår.
    Millan, är det Göteborgsvarvet du ska springa eller kanske håller på att springa nu?

Kram Ulrika
  • Astrogirl
    Kaprifolen skrev 2011-05-21 16:49:13 följande:
    Stort grattis till ditt plus Astro!

Funderade på en sak, var det för att inga fel hittades på er som ni skulle bli "tvungna" o fösöka ytterligare ett år innan IVF? Tänker på andra i tråden som utretts och som fått IVF snabbare.

Ego: Jag har skitömma bröst och molvärk ibland, känns som typiska PMS. OM jag har en kort cykel denna gången så är jag ca en vecka fr BIM. Funderade på detta med ömma bröst, har det med hormonnivåer att göra. ngn som vet? Jag har olika ömt varje månad, ibland, som nu, är jag jätteöm långt innan BIM och ibland får man nästan klämma på dem för att upptäcka ngt. Kan det ha att göra med om man verkligen ägglossat eller ej tro, att det funnits tillräckligt med homon för att "allt" ska ha fungerat?

// blomman
    Jag vet faktiskt inte varför han tyckte vi skulle vänta ett år till. Hade kanske kunnat få komma in tidigare om vi frågat.

Ang ömma bröst så tror jag att det är den ökade progesteron-nivån efter ÄL som gör att man får ömma bröst. Jag hade ömma bröstvårtor från ÄL till BIM och har fortfarande.  
  • Astrogirl
    Millan75: Ok jobbigt med pollenallergi. Själv har jag gräsallergi och hösnuva, men nästan alla mina allergibesvär har försvunnit nu pga jag gått en sensibiliseringskur med Grazax under snart 3 år. Så jag rekommenderar alla som har gräsallergi att fråga en doktor om de kan få börja med en sådan kur. Man gör det själv, en tablett under tungan varje dag under tre års tid. Inget svårt och väl värt det. 

Pingla och Kaprifolen: Vi har haft varannan-dags-sex runt ÄL nu båda gångerna jag blivit gravid och vår doktor som gjorde fertilitetsutredningen sade att varannan dag fungerar jättebra.
  • Astrogirl
    Kattflickan skrev 2011-05-22 10:30:29 följande:
    Smiley och Astro: Vilka lika profilbilder ni har! 
    Hehe, ja de ser väldigt lika ut. Min bild är tagen från solstolen på ett hotell i Jordanien med utsikt över döda havet och Jerusalem ska ligga på andra sidan någonstans.
  • Astrogirl

Du har rätt att deppa Marsflickan. Har varit i samma sits många gånger då jag kännt mig gravid och sedan har ändå den där j-vla tanten kommit ändå.

Justerar BIM, listan igen då du råkat få tag på en äldre version och inte den sista.

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    22-- Pingla77 ÄL 8 maj (försök nr 11)
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)
    30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    5 - Prodigy79 (11:e försöket)
    8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    11-- DubbelA ÄL ? maj (försök nr 9)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    21 - Marsflickan, ÄL ca 7 juni ( 2:a försöket)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    MariaF79 BF 24 januari 2012 (7:e försöket, ett mf i v.5)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet