Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

TACK alla goa tjejer som peppar när man är deppad!
    Idag är livet lite bättre trots en usel natts sömn. Nu ska det jobbas på!

Har fortfarande inte testat...måste nog göra det faktiskt...fast jag tror att illamåendet har varit pga ÄL! Måste nog mysa på lite för säkerhets skull, men jag tror att ÄL passerat denna månaden nu...trots att det var lite för tidigt...skumt! Ingen ordning alls kan man säga... Nu har brösten blivit ömma också!

ERNLIA03: jag tror vi ALLA kommer blir allvarligt knäppa på det här!!! Håller alla tummar för dig att det ska gå vägen!!! Hoppas BM säger ngt vettigt till dig! livet är orättvist till tusen, kan bara hålla med om det!!

CEKE: Men NEJ, jag som trodde att nu var det ngt spännande på G hos dig...men skönt å andra sidan att "veta" att det "bara" är pillrena som gör det...Bryt ihop och gå vidare, det enda som man kan göra tyvärr!

Ha en jättebra dag allihop och massor med lycka till till samtliga!!!

• Polarlantis
    Irmeline skrev 2011-01-10 11:01:02 följande:
    Polarlantis- Känner igen mig i deppigheten. Nere i en svacka just nu, allt känns liksom jobbigt. Känner mig helt ogravid, testade negativt idag också. Har också gått upp mycket sen p-pillerstopp (8kg) och fått extremt dålig hy, både i ansiktet och på bröstet/ryggen. Aldrig haft så dålig hud förut, kroppen har fått en knäpp. Håravfall fick jag också några månader efter stoppet.. Och så krympte brösten. Känner mig fet, ful och deppig.. Blä..
    Jag längtar efter mina p-piller faktiskt!! Men jag kan ju inte ta dem, för då blir det garanterat inga barn! Ytterligare en anledning till att jag vill blir gravid fort, så jag kan börja med piller igen så snart jag fött..

Apropå julbebis så ska vi nog hoppa över min ÄL i slutet av mars och köra på i april istället. Då slipper jag vara gravid på vår thailandsresa dessutom, och så kan vi istället tillverka bebis i thailand. :)

Nä, nu måste jag rycka upp mig och bli lite glad! Kan ju inte helt deppa ihop för ett minus..

8 kg???!!! NU är jag verkligen oroad!!! HJÄLPES! Blir MYCKET traksande framöver hör jag,! Måste varit jättejobbigt!!!???!!!  Hyn är bättre för den är lite fetare, har varit så torr annars så det är ok men håret har helt brutit samman, så fett det blir! man känner sig sådär sexig liksom...pust! Hoppas det stabiliserar sigpå dig sanrt iaf!

Låter ju toppen att göra bäbis utomlands, DET tror jag på !! massa mys på er!!!

inte så lätt att rycka upp sig alltid...funderar på om jag ska ta ett test på jobbet idag...måset ju testa liksom...men jag vet ju att det är neg...elelr ja, det tror jag iaf... men kropen är helt knas! PUST!
    var helt nedstämd igår, ush vad det var jobbigt. Men mår bättre nu faktiskt...jojohumör är skoj...NOT!

Hoppas du kan njuta av att planera inför resan, det är ju halva nöjet :) KRAM!
  • Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-10 11:20:48 följande:
    Jag hoppar in i tråden med en liten presentation. Är 34 år och jobbar på första barnet. Gjorde ett försök för ca 4 år sedan och har nu påbörjat en ny tur. Avskyr verkligen att vänta och det här är jäkligt psykiskt påfrestande för mig På nyårsafton fick jag för första gången utslag på ÄL-stickan och sedan dess har jag haft molvärk och nu inbillar jag mig diverse symtom (ömma bröst, illamående, halsbränna). Jag försöker verkligen att inte känna efter men det hjälps inte. Nu fick jag en liiiiten blödning dessutom och jag vet inte vad jag ska tro. Min mens är otroligt oregelbunden (har varit allt från 23 till 35 dagar). Jag känner mig som en bortskämd skitunge som vill att allt ska hända direkt men jag vette fasen om jag orkar gå månad ut och månad in en gång till utan att något händer Ska på utredning och hoppas att de hör av sig snart...
    Ja man kan bli knäpp för mindre!
    Hoppas dom hör av sig!! Eller att det tar sig nu :)
  • Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-10 11:26:18 följande:

Hur gör ni för att det inte ska slita på förhållandet? Jag är som sagt en bortskämd skitunge och förväntar mig att sambon ska stötta mig psykiskt. Jag vet inte om han förstår hur jobbigt detta är för mig. Jag är av någon anledning helt 100 på att det är något fel hos någon av oss (jag tror ju att felet ligger hos mig) medan han tycker att jag nojar mig. Och det gör jag säkert men jag vill ändå ha lite tröst och stöd. Det ska bli riktigt skönt att få fastställt om det är något fel.

hur länge har ni försökt?
    klart han ska stötta men han behöver kanske bli stöttad också? men här får man gnälla allt man vill, vara jättebortskämd och knasig och allt för vi stöttar varandra i vått och torrt :) jag har haft mkt hjälp av forumet för ALLT kan man ju inte tjata med sambon...tänker ju på bäbis typ 24/7 så forumet här blir som avlastning liksom...jätteskönt!

Alla vi sliter ju här liksom...oroar oss och blir deppade...medan andra bara sätter sig på en manligt uppvärmd toasits och blir gravida...typ!
  • Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-10 11:35:28 följande:
    Vi har försökt för  4 år sedan men den gången slutade det lite tråkigt och vi har haft en paus i "försökandet" och har nu börjat på nytt. Nu har vi bara hållt på sedan nyår i princip men man har ju lite taskiga minnen och erfarenheter från förra gången så allt kommer lätt tillbaka i skallen på en och man känner sig nedstämd och ledsen lite fortare än sist. Då tog det ca ett halvår innan man började noja och "tröttna" men nu känner jag att jag inte orkar och vill att det ska hända NU på stört. Sedan blir man orolig över om förhållandet håller en svacka till

Usch, jag får tårar i ögonen bara av att tänka på detta
    Men ush så jobbigt! men det kanske kan vara bra att få prata med någon på MVC kanske? vad säger din man? Hopplöst läge för utan barn kanske det inte heller blir bra liksom! men det kan juockså bli hur bra som helst denna gången, att allt går fint! Jag hoppas på det för er!!! är för oerfaren för att komma med råd...hoppas du finner ngn mer här som kan komma med tips hur man gör...
    STOR KRAM!!!
  • Polarlantis
    Irmeline skrev 2011-01-10 11:42:07 följande:
    Men visst kan det slita på förhållandet när det inte går som man vill..
    tom min man har varit otålig denna gång mellan ÄL och BIM och frågar om det känns något.

Tyvärr inte.. :(
    Meeen, jag som sätter mina förhoppnignar till dig nu ju!!! Hålelr tummen!!!
  • Polarlantis
    Minnie69 skrev 2011-01-10 15:22:52 följande:
    Framförallt ska man undvika den där "anti-inflammatoriska" iprentypen. Dvs Ibuprofen eller vad det heter...
    Typ eeze...som jag tog härom dagen när jag skadade armbågen och jag som har ÄL nu, kan GE MIG PÅ att det inte blir ngt bara för det Rynkar på näsan
  • Polarlantis

Ok tjejer...nu har jag gjort ett test på BIM+12. (tredje testet) Atttså...jag har varit av övertygelsen att det INTE är något...och tidigare två tester har visat NEG utan minsta tillstymmelse till streck...Är också säker på att jag har ÄL eller precis har haft ÄL...inte så att jag testat med stickor men alla tecken tyder på detta...
    Hade druckit en del te på jobbet och bara väntat resan hem så kanske 1,5 h....Tar testet...väntar och kollar inte klockan men kastar ett öga och ser TUNT LIIIIITET SVAAAAGT STRECK!!!!!!!!!!! Avfärdar det som inbillning och tar en tur med vovvarna och kollar igen efter en timma, strecket fortfarande där...liiiika svaaaaagt...

Ok, känner mig såpass samlad och tror fortfarande inte på det här på något vis alls, ska naturligtvis testa igen imorgon eller så...helst på morgonen...MEN JAG VAR JU TVUNGEN ATT SKRIVA AV MIG NU!!!!!!!!!!!!!! Har eg inte ngn förhoppning heller...men nyfiken blir jag så klart...och undrar hur i hela världen detta skulle ha gått till isf?!?!?!

• Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-01-10 19:17:55 följande:
    Polarlantis - hoppas att det blir starkare... :) Jag håller tummarna för din skull, du kan väl ta en kort om du osäker på resultatet? Då ser vi vad majoriteten tycker och ser. :)

Tror inte det syns...och hade jag sett det och det vore ngn annans hade jag bara sagt testa igen, det där säger inget alls...Så det ska jag göra Glad Men är det ngt så måste jag vara låghormonare de lux, eller? Jösses, BIM +12 är väl ändå jättesent???
  • Polarlantis

Tack för alla era svar! Och nej, jag har inte testat igen...ÄNNU! Flört
    Ska testa imorgon bitti igen och se vad som händer...

För att svara på några frågor som ni ställt:

ÄL: tror ju att jag hade den som jag skulle, enligt uträkning från sista pillermensen men jag VET JU INTE för jag har inte tagit test, alltså skulle det kunna inträffat när som helst eller inte alls...hade skitont rent ut sagt vid tidpunkten för ÄL och flytningar som sedan blev klara och sedan försvann. Nu är vi tillbaka i flytningar igen, lite gryniga och vita och det är därför jag tror jag har ÄL IGEN nu...plus att jag har haft värk över äggstock och fått ont i brösten igen...men som sagt jag har noll koll!  Och visst KAN jag ha passerat ÄL redan och att jag nu är på BIM-? Glad
    BIM: tja...enligt vanlig uträkning skulle det varit för 13 dagar sedan sisådär...och det var ju bara en brun flytning en dag så visst kan det varit en nidis eventuellt...

Strecket: kom inom ett par minuter och var lika dant eftet ett dygn... trådsmalt blått streck...inte grått.

Gissa tänka gissa tänka fundera grubbla fundera mera och samtidigt försöka jobba...går SÅDÄR!!!

Återkommer imorgon med ny testinfo!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet