Inlägg från: Finlandssvenska |Visa alla inlägg
  • Finlandssvenska
    Mumwannabe79 skrev 2013-03-08 19:11:03 följande:
    Tittar in för att berätta att i måndags föddes vår dotter Frida! Hjärta 53 cm och 3810 gram.

Grattis
  • Finlandssvenska
    iernlia03 skrev 2013-11-22 21:48:34 följande:
    Härligt Jojjo! Hoppas det kommer att fungera!

Håller med er andra, den här tråden och fortsättningstrådarna är lite smått magiska i det här forumet. Orkar inte kolla sidan i övrigt, men de här sidorna måste jag in och kolla nu och då. Skulle nästan vara roligt med en träff i verkligheten nån gång! Är ju skönt att vara anonym också, men det känns nästan inte som det behövs i de här trådarna längre. 
    instämmer helt och det vore kul med en träff irl men en sådan måste isåfall ordnas i god tid före själva träffen eftersom vi ju är så utspridda geografiskt... 
  • Finlandssvenska

Här är en som har lite längre till sthlm eller motsvarande ställe då vi bor uppe i österbotten i finland, ungefär strax över kvarken från umeå...

Däremot är vi ofta nere i södra finland, samt en kompis flyttar till sthlm efter nyår så inga större problem att ta sig dit...

• Finlandssvenska

Jojjo hur går det?

Ernlia visst bor du i mariehamn? Kommer att börja jobba ibland i mariehamn på nya jobbet... Kommer ner flygande från österbotten imorgon för jobb i mariehamn i 2 dagar med övertagandet av en servicedisk där...

• Finlandssvenska
    ernlia03 skrev 2015-03-09 21:10:08 följande:

Härligt Jojjo! Många, många grattis!!

Japp finlandsvenskan, bor i Mariehamn. Ta hand om servicedesk? Vad gör man då? :)

Tar hand om servicedisken... Säljer mat ...
  • Finlandssvenska
    ernlia03 skrev 2015-03-11 20:11:33 följande:

Aldrig hört uttrycket förut. tänkte spontant på flygbranschen. :) Nu tänker jag på S-market istället men är kanske lika mycket ute och cyklar. :)

Då gissar du rätt om du tänker på sen i jomala...

Vi tog över den för snart 2 veckor sen i det företags regi som jag jobbar för, denna vecka har vi öppnat 3 diskar till i Ekenäs,karis och ingå och närmaste veckorna ska vi öppna sammanlagt 7 diskar till... Så jag hae blivit kimitobo nu och väntar bara på att sambon också ska hitta jobb här nere så att dottern och han kan flytta ner på heltid också så vi inte bara träffas på helgeena som denna vecka..
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet