• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Uppsara: Va tråkigt att det blev så. Styrkekramar! Självklart hjälper jag till med listan! Du kan lägga till datum för jan o annat du kanske vill ha med sen...

Irmelin: Härligt med positiv pepp kring spottingsen! det behövs, tack

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)

• ceke

Min goa underbara man har nog lyssnat på vissa saker jag berättat I morse (dvs lunch då han va hem en sväng) hade han med sig b-vitaminbrus åt mig. Sötnosen där vill se till att jag får vitaminer i mig. haha.. spännande frukost med en tallrik yoghurt, två tabletter kvinna multi, ett glas c-vitbrus o ett glas b-vitbrus

Allergin från pencillinen verkar äntligen ha lagt sig. Blev en kväll på sjukan igår igen. Läskigt det där. Har aldrig tidigare reagerat på penicillin, men det va ingen trevlig upplevelse!

Nu börjar tempen återgå till det normala också, så kan ta upp tempmetoden! mensen borde komma imorrn kväll, så får satsa på nästa månads både tempning o barnagörande

• ceke
    Gris78 skrev 2010-12-15 21:12:05 följande:
    Ceke - kram till dig, aldrig varit med om någon som har så mycket otur på korttid som du har just nu.

Ego: hade vad jag tror är mensvärk idag, lite tidigt då mens inte är förens till den23-24:e - konstigt..
    Vad är odds på grav på bara ett mystillfälle??? - rätt obefintlig antar jag...

:/ 
    Haha, jaa. känns som att jag blivit jixad eller nåt! Hade räknat med en urladdning i form av förkylning eller liknande efter all anspänning, men det här va lite att ta i Får hoppas att jag samlat i hop allt för typ 5 år frammåt eller nåt sånt Samtidigt har jag haft en del tur i det hela också, måste jag nog själv påstå, jag mena, knölen i bröstet va inget, cystan försvann av sig själv, ingen operation.. Inte så dumt facit på det sättet

Så nu skulle toppen över i:t va besked i mitten av januari om en liten knodd

Mensvärk nu. Jaa, låter ju en aning underligt. kanske nåt positivt?
  • ceke
    Gris78 skrev 2010-12-15 21:53:55 följande:
    Knöl i bröstet? - d med.... snart måste det var enklare och snabbare att berätta vad du inte haft/ varit med om. (inom sjukvård alltså)  Det värsta som hänt mig hälsomässigt har nog varit Bältrosen och lunginflammation när jag var barn.
    Har haft väldigt lite ärenden med vården tack och lov....peppar peppar.
    Japp, knölen va i samma veva som cystan typ.. hehe, min kropp tyckte väl att det va lika bra att samla allt inom 2 månader, så är det gjort sen. Hoppas jag!

Bältros låter ruskigt!
  • ceke
    Astrogirl skrev 2010-12-15 22:39:35 följande:
    Har varit på slutsummeringsmöte av vår fertilitetsutredning idag och genomgång av alla provsvar. Alla testsvar var normala. Jätteskönt att veta att allt är som det ska, så nu är det bara att fortsätta försöka och hoppas på ett plus någon gång. Ulf, vår läkare, rådde oss ännu en gång att sluta använda ÄL-test utan låta det ha sin naturliga gång och kanske försöka ha sex ungefär varannan dag tiden omkring när ÄL borde äga rum, helst någon dag innan. 

Jag sade att jag hört att folk brukar få Pergotime utskrivet och frågade om han trodde något sådant skulle kunna hjälpa oss på traven. Han sade att det kanske skulle kunna hjälpa. Det stimulerar bl.a. mognaden av äggen. Många får det också för att få ordning på sin cykel då de kanske har onormalt långa cykler eller just för att främja äggproduktionen. Då jag har ganska lång cykel ca 35 dagar, så sade han att jag kanske skulle kunna få ner cykeln till närmare 28 dagar. Då Pergotime ökar äggproduktionen så ökar också risken/chansen att få tvillingar eller fler, men procenten ökar till ca 4% istället för omkring 1%, så chansen/risken är ju fortfarande inte jättestor.

Ska testa Pergotime nästa cykel ifall det inte tagit sig denna gången. Solig 
    Va skönt att få en genomgång av proverna och lite svar o va skönt att allt såg bra ut! Spännande med pergon också.  
  • ceke
    Irmeline skrev 2010-12-16 14:04:27 följande:
    Hmm, jag har ju PCO också, så då borde det väl gå.
    Kan man inte säga att man försökt ett år?
    Hur ska de kunna veta att det inte är sant?
    Klart du kan säga det! som sagt, det kan ju inte de veta nåt om
  • ceke

ojoj, kom igen nu mensen! Nu börjar den göra mig lite orolig här. Hallå, var är du?? vore såååå typiskt om den höll sig borta bara för att jag käkar fosterskadlig medicin!

Min väninna som jag berättade om fick igår sin lilla pojk, 920 g.. En liten söt kämpe som kommer få en tuff start i livet som vi hoppas att han klarar av. Har som jag förstått det samma diagnos som äldsta brodern som dog efter 40 dygn. Åhhhh så jag håller tummarna för att han klarar sig och känner med mina vänner! Finns det nån gud där uppe, så hoppas jag verkligen att han lägger sin hand över detta barn...

• ceke

Sådär ja. Nu kom tant röd o knackade på.  verkar som om jag fått tillbaka min 28 dagars cykel som jag hade en gång i tiden.... i a f! tredje på rad... Nu är det bara spottingsarna som ska bort och en bebis som ska in. Det kan väl inte va så svårt att få till, kan man tycka

Så, ser fram emot gynbesök 22 dec, julafton, ägglossning i mellandagarna, min gobit fyller 30 och nyårsafton! Tiden kommer rusa fram till nästa ägglossning, jag kan äta allt gottgott på julbordet, dricka vin, mammas goa julsnaps, champagne på nyår och sen är det dags för nästa väntan

Känner mig bättre med lunginflammationen också, så nu börjar jag bli redo att fira jul!

• ceke

Astrogirl: Tack så mycket för att du delar med dig! Jag tror att de har gjort en del av det där på mig, förutom spolningen. Det är dock nåt jag tänker fråga om på onsdag när jag ska dit igen. Nåt jag är rätt oroad över att de där gångarna ska va igentäppta pga en ev endometrios... men får se vad de säger. Var det ett ingående ingrepp? Krävdes nån form av sövning?

Är det någon av er som provat de där spermaprovsgrejerna man kan köpa hem o prova själv hemma via testlagret? Eller vad de heter? Haha, skulle kunna tänka mig Keces min om jag kom hem med ett sånt o bad honom testa

• ceke

Hej igen. nåt lurt i görningen här. Kom lite blod tidigare o trodde tant röd va på väg, men nej.. nu nästan mindre än tidigare dessa veckor. Hmmmm
    Nåja, imorrn så kommer tanten säkert.Känns som att det är å g i a f.

Pingla.. hoppas på plus för dig imorrn!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet