• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Anwen: Stort grattis till giftermålet! Underbart att vara gift :)
    När vi skulle börja med IVF läste jag inte på alls, utan jag tänkte att läkaren får berätta hur det hela kommer gå till. Alla gör inte riktigt lika heller tydligen. Olika mediciner och hur länge man tar nässpray osv.
    Spännande att ni äntligen får köra igång med IVF och att det snart resulterar i en graviditet och till slut en go liten bebis :) Själv så ligger jag här i sängen med min ivf-bebis i magen (efter 4 1/2 års försök) och kan inte längta mer till december :)
    Så lycka till igen!!

• Smiley

Mumwannabe: har du kikat över i gravidtråden än?! Så förstås, stooort grattis till bebislyckan :) Äntligen blev det en graviditet!! Blev det på "första försöket" men med frysta embryon?

• Smiley

Lavinia: Åh, vilka underbara nyheter! Vad härligt att ivf:en fungerade för er. Tummarna hålls för att ni ska få er lilla bebis i sommar. Jag håller med föregående talare om islandshästarna: jag skulle oxå avboka. Jag var själv väldigt försiktig i början av min ivf-graviditet.

Jojjo: Vad spännande för er! Hoppas att 2013 blir året för er.

• Smiley

Jag tog bara progesteron vagitorier och de tog jag tills de var slut i paketet. Ca 2-3 dagar extra.

• Smiley

Lavinia: Jag tänker på dig och hoppas verkligen att Martin snart kommer hem igen! Önskar jag kunde göra något för att hjälpa. Hoppas också att du har nära som finns där för dig nu, så du inte går igenom denna oro ensam.
    Varmaste kramarna,
    /Anna

• Smiley

Mina tankar finns hos dig Lavinia. Det är fruktansvärt det som hänt och Martin kommer för alltid finnas hos dig och i din lilla bebis. Ta hand om er!

• Smiley

Jojjo: fy vad orättvist! Känner verkligen med er. skickar mina varmaste kramar till dig och all styrka.
    Kram!!

• Smiley

Föresten, är det ngn som vet om det kostar att föra tillbaka ett embryo som man har i frysen! Vi har ju 3 st där efter vårt ivf i våras och vi vill ju använda dem om vi inte skulle bli gravida spontant. Undrar om en ev bebis från de embryon vi har ser ut som C?! :)

Tänker på er Jojjo och Lavinia!

• Smiley

Mum: Oj, det kostar så mycket alltså! Får kolla med UAS. Jag hade hoppats på typ gratis :) Eller kostnad för läkarbesök. Sjukt egentligen att jag måste betala för Mina egna embryon.

Jag tänker på bloggen varje dag och jag önskar att jag hade tiden att få gå och sätta mig vid datorn. Vi har bara en stationär så det blir lite mer meck. När C sover blir det oftast vila eller någon form av städning. Skulle verkligen vara skönt med en lap top. Det är typ prioritet 10 på "behöver-listan"
    Men jag lovar att jag ska berätta lite där snart! I dag har C sovit 30 min på 12 timmar, så ingen fritid idag :)

• Smiley

Mum: nu är det verkligen inte långt kvar. Spännande! Tänk vad IVF är bra! :)

• Smiley

Usch vad okänslig jag känner att jag var nu när jag skrev att ivf är bra. Tänkte inte på alla dina turer Jojjo och hur det blev i slutändan. Hoppas inte att du tagit illa upp.
    Ivf var bra för mig, och jag vet att det tyvärr inte fungerar för alla.
    Och Jojjo, jag hoppas innerligt att ni får ett litet barn en dag. Varför är livet så himla orättvist?

Kram!!

• Smiley

Jojjo: Skickar mina varmaste kramar till dig hoppas att det snart är er tur att bli föräldrar.

• Smiley

Jojjo: åh, hoppas så för er skull!

Och jag håller helt och fullt med Irmelie! Denna gemenskap ❤

• Smiley
    Jojjo77 skrev 2014-06-16 13:44:39 följande:

Ett litet hjärta pickade fint för oss idagHjärta Obeskrivlig lycka!

Så underbart! Önskar er lycka till ??
  • Smiley

Vilken härlig läsning Jojjo! Önskar ett stort lycka till

Irmelie: Vad kul att läsa att ni ska ha barn igen. Vet ni vad det blir, eller är det en överraskning?

Och här sitter man då med två små barn, en dotter på 22 månader och en son på 7 månader. Vad tusan hände ;) Efter så många år av kämpande har jag nu min familj.

Tack tjejer för att ni har funnit där (eller här) när det varit tufft och att man inte varit ensam när det har känts tungt. All kärlek till er! ??

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet