Vi över 30 som längtar efter första barnet
Mallanis - Fantastiskt att höra! Måste kännas underbart att äntligen våga tänka att man är gravid. Minns hur det var för min syster - hon skulle göra fostervattenprov i vecka 13 och sedan få besked någon vecka senare och hade redan bestämt sig för att göra abort om provet visade "fel". Så hon gick ju och försökte tänka bort graviditeten, och även vi andra som visste, men det var så skönt när man äntligen kunde börja glädjas.ceke - Jag tycker det låter väldigt spännande och misstänksamt att du fick spottings som nu har upphört och bytts ut mot hugg! Du skrev tidigare att dina spottings inte var ens 3 dagar efter äl - är du helt säker på att din äl verkligen var den dagen du tror? I mitt fall kommer ju äl som sagt före positivt på äl-stickan.. Tänkte för i så fall kan ju spottings har varit när ägget fäste och huggen för att det växer. :) Man vet ju aldrig..
Gris78 - Ja våra kroppar verkar bete sig ungefär lika och vår cykel är ju hyfsat synkad också, det är kul. :) Min mens har faktiskt också varit lite kortare numera än den var förr. Och precis som du skriver så hade jag ingen mensvärk den här gången, det har jag haft de senaste två gångerna innan.. Konstigt! Men det är väl kroppen som fortsätter vänja sig vid att vara preventivmedelsfri kanske.. att det är därför den varierar..
Jag tycker fortfarande att det ligger ett plus i luften, gör inte ni det? Frågan är bara vem eller vilka det blir! :)

DECEMBER
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET