Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jo, det var vanligt cb jag testade med...

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-10 23:10:42 följande:
    Imorrn blir första akupunkturen. Spännande! har aldrig varit med om sånt förr.. blir nåt nytt. Och INGEN kan säga att jag verkligen inte gör vad jag kan för att få bort de förhatliga spottingsen till nästa månad.. hehe.
    det blir spännande att höra om akupunkturen! Tror klart att sådant kan hjälpa...liksom reflexologi och andra sådana saker! Allt för att uppnå balans och harmoni...kan ju aldrig skada iaf! Lycka till!
    Föresten, bra att det iaf är annorlunda nu, annorlunda kan bara betyda att det går åt rätt håll!
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-01-11 10:28:26 följande:
    Polarlantis - I så fall tycker jag absolut att det låter som om du är gravid. :) Det kanske inte var äl du kände nu senast, utan ägget som fäste?

Gris - Ah vad synd att det inte blev nåt mys. Det blev det inte för oss heller igår men idag ska det bli. Idag fick jag dock lite högre temp när jag vaknade så jag misstänker att äl redan varit för min del.
    Tja vem vet vad som händer men något är det iaf! Ska bli spännande att testa imorgon bitti. Smart val att vänta för jag är hemma och jobbar imorgon...vad testet än visar är det ju skönt! Värk som innan och enorma humörsvängningar har jag fått nu...oroväckande om det är pms...har aldrig varit så drabbad men nu är det berg-och-dagbana! Något fel på lukten är det också...sambon luktade stekta kantareller när jag pussade honom, igår, hahaha! Nu får det allt HÄNDA något så det här slutar iaf!

Känner ni er också lite lätt irriterade under ÄL? (ja, om det nu är det jag har då...hmmm..) Alltså, nerverna ligger på utsidan och hej vad jag var lättirriterad igår! Hur lätt är det att mys på då om man bara frasar av ilska hela tiden och allt är fel avd den stackars sambon än gör?! PUST! Och sedan följde så klart långa förbannelser på sig själv för att man kanske missar ÄL nu för att man är så irriterad! SUCK! Nya tag idag...och test imorgon...ush...går ju runt och hoppas lite nu...inte bra...
  • Polarlantis
    Lavendia skrev 2011-01-11 10:47:26 följande:
    Håller tummarna för dig!! Jag blir tyvärr lättretlig vid ÄL, ont i brösten och värk i magen, och min man brukar retas med mig att det inte är helt lätt att mysa med mig när jag är sån men vi får till det ändå. Fast bara varannan dag de senaste dagarna. Ska försöka trappa upp till varje dag nu. Hoppas på glad gubbe imorgon.
    brukar också vara sugen men precis som du säger lite lättirriterad om man säger så! Och med dessa humörsvängningar så är det extra besvärligt...hmm...men ikväll så Flört

Lite kul är det...det är bara ni här som vet att jag testat och att det med enormt liten chans kanske är ngt...sambon vet inte och inte heller bästa väninnan...vill liksom bara säkrare först! tack för att ni finns! För det kan ju lika väl bli mens nu!!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-11 10:51:26 följande:
    OJ! har du lyckats hålla det hemligt tom för sambon! Strongt gjort! Hoppas så att du får ett starkare streck imorgon.. Kanske dags att använda det där digitala testet du har hemma?!
    Jo, dumt att oroa honom om det inte är ngt...eller göra honom glad och så grusa det...bättre att berätta sen...så får han väl skälla då!
    Ska ta ett vanligt cb till och om det visar något som helst DÅ ska jag testa på det digitala men är det helt  blankt så var det nog falskt...
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-11 11:12:14 följande:
    Usch.. jag skulle va helt nipprig idag om jag va du!!! Eller... jag vet ju att jag skulle va det då jag va med om ett felaktigt test i september (eller om det va oktober) som först visade pos sen neg inom avläsningstiden! Gick ett dygn och trodde det va nåt samtidigt som jag inte ville tro för ville inte bli besviken etc.. Och huuuuva va jobbigt det va! Det visade sig ju sen va negativt och ett felaktigt test helt enkelt...

Tycker du verkar så coooooool

Ja gissa hur mycket jag får jobbat idag? men som tur är verkar hela världen vilja ringa mig idag och störa på jobbet (vänenr alltså) så jag har fullt upp...med annat än jobb! PUST! Skyller på att det faktiskt är andra dagen efter semestern, man SKA ta det lugnt då! HAHA!

Försöker ta det lugnt...har varit helt ok med att det inte är ngt...men nu har jag börjat hoppas så det blir deppigt om det inte är ngt imorgon...läste i en annan tråd om en tjej som testat 6-7 ggr neg och fick pos i v9!!! OK...fick inte alls förhoppningar av det...hmm...eller jo...

Visst skulle man vilja göra ngt kul av det hela NÄR det blir pluss...men jag tror mer på "ääääälskling...kan du komma hit lite......kan du titta på den här åt mig FÖR JAG FATTAR INTE VAD DEN VISAR!!! Antar att det är så det blir för mig...gaaaaaaaahhhhhhhh!!

• Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-11 12:06:37 följande:

I en annan tråd jag är med i var det en tjej som plussade först på BIM +19 (tror jag, länge var det iaf). Men sedan visade det sig att hon förmodligen haft ÄL ca två veckor senare än hon trodde.

Tycker dina humörsvängningar och förändrat luktsinne låter misstänkt graviditet, men kroppen har ju en tendens att kunna luras när man hoppas som mest...

SHIT vad sent! ja...vi får se...
    Var ute och gick på lunchen och mådda illa...fick i mig lite mat och mår fint igen..skumt! Och då hade jag ändå mumsat tre skorpor innan jag gick för jag brukar vara hungrig vid lunch!
    Men flytningar har jag precis som förra gången jag hade ÄL, eller då jag TROR jag hade ÄL, är inte säker på ngt längre! så oavsett blir det att mysa på ikväll OM det är ÄL tider Glad
    Ja jag vet inte varöfr kroppen göra llt detta om det inte är ngt...för jag tror ju inte det är något! men har en tanke om att det också kan vara ÄL som ger mig dessa symptom! fast det förklarar ju inte värken jag haft läääänge nu...hmmm...imorgon imorgon...långt dit...hmmm...
    ernlia03 skrev 2011-01-11 12:06:37 följande:

Själv är jag i limboland, kan inte göra annat än vänta. Och hatar det! Har inte haft några färgade flytningar sen igår morse, men magen är hård och spänd och det trycker, drar och "bränner" i den.

Tog ett digitalt med veckoindikator idag och det visade "gravid 2-3 veckor", dvs att befruktningen skett för 2-3 veckor sedan. 3 veckor sedan idag var dagen innan jag var på återkontroll där det konstaterades att jag hade haft ÄL. Tycker det borde ha stått 3+ på testet, men kan ju vara möjligt att jag hade ÄL dagen innan kontrollen också

Hoppas verkligen det går bra för dig nu!!! men magkänningarna är ju normala! Tycker du ska satsa på den tiden du fick! Lika bra, bättre än att vänta mer! Hålelr alla tummar!!!
  • Polarlantis

Ok, det går inte att konsentrera sig det minsta lilla på jobbet nu...
    Försöker banka in i huvudet att det är ÄL på g och att när jag testar imorgon bitti är det negativt...går sådär...förbaskade kropp som inte kan bete sig som en mönsterelev och enligt schemat! MORR!
    Mår illa...får ju snart åka hem iaf...

• Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-01-11 14:23:56 följande:
    Vad härligt att få gå och hoppas lite Polarlantis, även om jag förstår att det är frustrerande samtidigt. Hoppas att strecket blivit starkare imorgon, det tror jag att det kommer vara. :)
    Ja nu är jag inne på Cekes teori...att det jag trode var mens kanske var när ägget fäste? Att Äl var senare än jag trott och i så fall har jag BIM typ onsdag...Undra på att man känner sig lite extra nervig nu...Himla jobbigt att börja hoppas, jag som bara varit helt avslappnad...tills nu!!!
  • Polarlantis
    L Maria skrev 2011-01-11 19:08:17 följande:
    Polarantis - jag vill absolut inte vara neg nu, men ändå säga en sak, bara för att balansera lite... CB är kända för att ge spökstreck och då är det just trådsmala streck... För några månader sedan gjorde jag två sådana - två dagars mellanrum och på båda dök det upp trådsmala streck - snacka om att hjärtat slog i 180! Maken såg dem också, men trodde inte att det var på riktigt eftersom det inte var rejäla streck. Mycket riktigt så kom ju mensen. Klart - jag kan ha varit gravid och fått ett ubertidigt missfall (mensen kom på rätt dag), men efter att ha googlat det där med spökstreck och cb så är jag mycket tveksam. Jag kommer aldrig mer att testa med cb:s vanliga...
    Jag håller såklart tummarna för att det inte ska vara något spöke, utan ett stort fett Plus!!
    Tack för varningen! När jag såg det lilla lilla strecket tog jag det inte ens som ngt positivt, bara kollade och konstaterade. Alldeles för klent för att jag skulle tro på det och imorgon ska jag testa igen och se. Blir det mer plusartat så har jag ett cb digital att bekräfta med. Tror det blir - dock. Enda chansen att det är ngt är att ÄL var mycket senare än jag tror och att den lilla blödningen som kom var när ägget fäste...men jag tror inte så mkt på det...men imorgon vet jag!

Är dock helt säker på att ÄL är nu! Vita flytningar och ömma bröst så nu har vi myst till det, trots min irriterade inställning, tur man har sansad karl som inte blir tossig på en så lätt! Så jag hoppas vi prickat in ÄL och inväntar med spänning slutet av månaden...och DÅ kanske det blir + Flört
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet