Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Maria: Tror det kommer gå vägen denna gång Glad Det är inte så att du har börjat äta D-vitamin för ett tag sedan? Forskning visar att det har stor betydelse för immunförsvaret ("programmerar" det rätt) och chansen att gå en full graviditet. Ni minns kanske min D-vitaminkampanj för nån månad sedan, fast jag minns inte allt jag diskuterat i olika trådar..

EGO: På torsdag har vi Frozen Embryo Transfer inplanerat, redan nervös väntan. 
  • Mumwannabe79

Mycket intressant Maria Glad. Jag tar tillskott av Omega3 (hög dos), D-vitamin, kalcium, magnesium, zink, selen och folsyra. När vi gjorde IVF:en i januari visste jag inte att jag hade D-vitamin brist, så jag hoppas mitt värde har förbättrats (ska lämna prov i början av juni) och att det funkar nu. 

• Mumwannabe79

Maria: Vad tråkigt.. men det kan väl vara för tidigt för att se hjärtslag? Det är väl tidigast från v. 7. 

• Mumwannabe79

Maria: Jag tror det var för tidigt att se embryot för enligt familjelivs graviditetskalender är embryot i v. 6 "lika stort som en ärta, det vill säga tre-fem millimeter". Ultraljud ger ju inga knivskarpa bilder direkt.. Jag håller tummarna!

• Mumwannabe79

Maria: Han ändrade sig kanske för att han märkte att du blev orolig (med din historia också) och att han hoppas att han kan göra dig lugn om en vecka så du slipper oroa dig i två veckor Glad

• Mumwannabe79

Hur gick det Pingla?

Jag blev ruvare till ett fint embryo igår, så nu är det den där olidliga väntan i ovisshet igen, testdag 30/5. Fick stödmediciner utan att behöva be om det: Progynon, Progesteron och Fragmin Glad

• Mumwannabe79

Tack! Vi hade tre blastocyster i frysen och den första de tinade upp överlevde så vi har två kvar i frysen.
    Förra gången fick jag bara Progesteron vagitorier att ta efter ET och då började jag småblöda flera dagar före testdagen. Denna gången fick jag Progynon som är östrogen för att stärka livmoderslemhinnan så att jag inte börjar blöda för tidigt. Fragmin fick jag för att jag är överviktig, risken för blodpropp ökar då när man tar östrogen.  

Testdagen varierar beroende på om det är ett tvådagars eller femdagars embryo som satts in, det verkar också variera hos klinikerna vilken dag man ska testa på och vilka mediciner man får. 

• Mumwannabe79

Lavinia, vad är syftet med medicineringen? Jag tar 2x2mg Progynon (som också är östrogen) efter embryo transfer, ska ta det fram till testdagen. Vanliga p-piller innehåller 20 mikrogram-3mg östrogen plus något progesteronliknande ämne.

• Mumwannabe79

Lavinia: ojoj det låter jobbigt det du varit med om. Hoppas du får ordning på livmodern nu!

Aruba: ÄL hoppar över för troligtvis alla nån gång per år, stress kan inverka negativt. Min ÄL har blivit senare och oregelbunden med åren, kan säkert ha att göra med att jag har blivit rundare med åren och varit stressad..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet