Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag tar bort mig från listan.

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
    4-- Smiley
    6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket)
    11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11)
    13 -- MariaF79, äl ca 2 september (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    14--  Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    25 ca?--  Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Kiyona: BF 18 april 2012 (försök nummer 7, X 2009, MF 12/5)

• DubbelAA

Hallå brudar!

Har nu tagit bort mig från listan. Känns lite miningslöst att stå kvar när det antagligen är kört för att det ska bli något. Vi kommer ta det lite lugnt nu o jag känner att jag inte orkar med att se månaderna ticka iväg genom att stå på listan. Nu kommer vi ju iaf förhoppningsvis att få hjälp o vem vet, kanske kommer jag att hoppa in på listan igen så småningom:)

Ska försöka ta det lite lugnt med att skriva härinne oxå o ta ett litet brake från allt bebistänk tills vi får komma till nya läkaren, kanske går snabbare än vad jag tror. Men jag återkommer med mer info o kommer såklart läsa lite då o då o hålla koll på er:)

Kram på er

• DubbelAA
    Kattflickan skrev 2011-08-24 21:31:39 följande:
    DubbelA: Klart att du blev deppig över att höra att det var stopp i äggledarna och att ni kanske får göra ivf! Jag blev också deppig av min diagnos men efter ett tag hämtar man sig, accepterar läget och fokuserar på att gå vidare! Men det kan nog vara skönt att ta paus från listan ett tag, jag kommer själv att göra det.
    Tror du har helt rätt där. Känns mycket bättre idag o nu vill jag komma igång så fort som möjligt. :)
    Polarlantis skrev 2011-08-25 08:18:07 följande:
    DubbelA och Millan: Mycket som händer i era liv nu men skönt ändå att ni får lite svar. Måste avra väldigt omtulande alltihop och nmycket som ska smältas. Stora kramar till er och tack för att ni orkar dela med er, det är guld värt för oss alla att få läsa och höra hur det går. Hoppas så för er!!!
    Tack själv för att du delar med dig av dina tankar o erfarenheter!:)

Kände igen mig i det du skrev Polarlantis om hur obekväm man kan bli tillsammans barn. Jag är näst intill "rädd" för små bebisar o har aldrig riktigt haft någon kontakt med yngre barn men nu har jag utbildat mig till förskollärare o jobbar dessutom på en småbarnsavdelning så jag träffar dom hela dagarna o är inte lika rädd längre:)
    Jag har alltid velat ha barn men ibland tänkt att det är nåt fel på mig efterom jag inte blir alldeles till mig när jag träffar en bebis eller att jag absoluuuuuut måste få hålla ungen eller lukta på den eller vad alla brukar göra. Men jag tror att det blir helt annorlunda om man får egna barn. Inte 17 behöver jag älska alla barn för att jag vill ha egna och jag är ganska säker på att jag kommer älska mina egna över allt annat ändå. Men det finns ju självklart dom som inte vill ha barn o man är väl inte mindre värd för det?( Även om det ibland känns som så på vissa människor när man talar om att man inte har barn).

Ha det bra tjejorna!!!
  • DubbelAA
    Kattflickan skrev 2011-08-31 22:31:05 följande:
    Jag har också tolkat det som gravid inom ett år. Det jobbiga är för de som har svårt att bli gravida och sen får flera missfall. De kan ju hålla på länge innan de inser att de behöver en utredning.

Jag träffade en bebis ikväll, vill ha!

Lilla plopp kanin: Vad innebär stimulering med zonterapi?

Är det nån fler  här med hus som kan känna en längtan till att bo i lägenhet och slippa åtminstone utvändiga renoveringar? Vi håller på att göra om trappen in i huset, så just nu är det lite svårt att komma in. Vi har alltid nåt renoveringsprojekt igång. Hoppas vi blir klara med trappen imorgon för idag var det nära att det blev en olycka när jag försökte ta mig in i huset

Millan: Vi bor oxå i hus, köpte det för drygt ett år sedan, å har redan hunnit med mycket renovering både inohus o utomhus. Fördelen är att sambons pappa är snickare o sambon väldigt händig o jag är inte direkt rädd för att ta i o riva o bygga o måla jag heller:)
    Första året, vår o sommar, renoverade vi invändigt och nu i sommar och lite här på höstkanten har vi fixat altanen och ett trädäck som snart ska vara klart. Men däremellan har vi inte gjort någonting på hela året utan bara njutit av det vi gjort. Tycker det har varit skönt för då slipper man leva i renoveringarna i flera år utan man tar en sak i taget och däremellan kan man klappa sig på axeln o tycka att man är bra:)
    Vi bodde i lägenhet förut men jag längtar inte tillbaka och jag tror att en del av det beror på att vi inte renoverar hela tiden om du förstår hur jag menar? Nu längtar jag istället till nästa år då vi antagligen ska måla om huset:)
  • DubbelAA
    ceke skrev 2011-09-01 08:06:11 följande:
    Oj, vilken fin beskrivning du gav av även oss och vårt hus, som vi köpte för drygt ett år sen Istället för altandäck har vi istället grävt upp plantering, tagit bort buskar och gjort gräsmatta nu i sommar, men invändigt gjorde vi som mest förra sommaren/hösten Det blir målning av fasaden även för oss nästa år!

Jag stormtrivs och skulle absolut inte vilja bo i lgh igen! Kanske dock säger nåt annat när vi skrapar och målar fasaden sen  
    Haha ja jag kanskee också ändrar mig nästa år och tycker det är viiiiidrigt att måla hela huset:)
  • DubbelAA

Hej alla underbara!

Tänkte bara kolla in läget o se hur ni har det:)
    Har försökt hålla mig härifrån eftersom det verkade som att vi skulle få börja med Ivf då läkarna trodde jag hade stopp i ÄL. Har nu fått träffa ny läkare på det större sjukhuset här i länet o hon trodde inte det var stopp. Detta betyder att jag iaf måste genomgå hela proceduren med ny spolning, Pergo i X antal månader o sedan inseminationer i X antal månader. Suck!
    Egentligen borde jag vara glad att det kanske inte är något fel på mina ÄL men konstigt nog såg jag liksom ett slut på allt detta jobbiga om vi fick börja med Ivf. O nu känns det som att det kommer ta ytterligare ett år med tabletter m.m. innan vi kommer få vårat barn. Fånigt jag vet!! Varför är man så löjlig:(
    Men efter att ha funderat på allt detta i en vecka så tror jag allt börjar sjunka in o det är väl inget anat att göra än att göra som läkaren säger. Å det kan ju faktiskt gå vägen å då är det ju skönt att slippa Ivf.

En annan sak som läkaren såg var något konstigt på min ena äggstock. Antingen endometrios men allra troligast en chokladcysta. Visst var det någon annan här som hade haft en sådan? Ceke kanske?

Jaja hoppas iaf att allt är bra med er brudar o att det kommer att ljusna för er o att ni snart får era plus!!

Var det någon som såg första delen i serien om barnlöshet på SVT1 igår?

Stor kram på er tjejer o lycka till!!!

• DubbelAA
    ceke skrev 2011-09-27 09:15:58 följande:
    DubbelA: Chokladcysta är just endometrios. Om du har det, är det bra att de ser att det är nåt konstigt och att du kan få göra en titthålsoperation för att diagnostiseras. Endometrios kan försvåra för att bli gravid, men behöver absolut inte göra det. Jag har troligen endo...

Det finns massor av info om endometrios på internet. Vill dock varna lite för att söka alltför mycket info då i a f jag blev rätt nedstämd av det jag hittade. Hur som är det bra att de hittar det ifall du skulle ha det! Då kan du få behandling ifall det är så att det försvårar för er!  
    Jaha är det så det är. Hängde nog inte riktigt med i läkarens förklaring så jag trodde det var 2 olika saker:)
    Kommer nog inte att läsa på internet om endo för jag tror som du att man kan deppa ner sig då har gjort det med vissa andra saker så jag får helt enkelt vänta tills mensen kommer o jag ska ringa för att få en ny tid för spolning. Efter det så tar de beslut om jag ska göra en titthålsoperation eller inte. så det är väl bara o vänta o se:)

Förresten så berättade vi för sambons föräldrar om att vi har haft svårigheter med att bli gravida o det kändes inte som att det gock så särskilt bra. De kom med frågan om när vi skulle skaffa barn o då sa min sambo att vi försökt ett tag men att det inte gått så bra. De blev tysta o sen började de prata om att de minsann aldrig haft det problemet, de har fått 4 barn. Det kändes som att de trodde att vi försökt i ett par månader o inte mer o att vi ska bli gravida typ nästa månad vilket gjorde mig lite less. Jag tycker att om någon berättar att de har problem så kan man ju kanske förstå att man verkligen har försökt ett bra tag men det kom inga frågor om vi sökt hjälp eller hur länge vi försökt.
    Jag blev ganska arg o besviken fast jag vet att de säkert bara inte visste hur de skulle reagera o att de kanske blev oroliga. Men till saken hör också att vi strax innan pratat om ett par av våra vänner som genomgått ivf o precis plussat o sambons mamma då var så upprörd över detta o inte tyckte att man skulle göra ivf. Irriterad o besviken blev jag men jag försöker att inte ta åt mig fast det är lite svårt.
  • DubbelAA

Ceke o Millan: Jag hade hoppats på en bättre reaktion från dem så jag blev lite paff men jag tror som er att de inte menade något elakt med sina kommentarer utan att de inte visste hur de skulle reagera. Tror däremot inte att de fattade att vi sökt hjälp o jag blir lite trött på att folk inte kan tänka ett steg längre. Vi har varit tillsammans ett bra tag köpte hus förra året o sambon har dessutom vid flera tillfällen sagt en del saker om att "när vi får barn" så de vet ju att vi vill ha barn. Att vi båda är över 30 borde väl dessutom få folk att tänka till lite eller? Klart att inte alla vill ha barn men jag har flera bekanta som jag funderar över om de kommer få barn snart men fäller inga dumma kommentarer till dem eller frågar om när de ska skaffa barn. Tänker att antingen berättar de själva om eventuella problem eller så kommer det visa sig om de blir gravida. Men det kanske är för att vi själva har problem som jag inte vill såra andra?

Millan: Hoppas verkligen att ni får remissen! Var det i Uppsala du gick?

Kram

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet