Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-01-11 19:56:36 följande:
    Halloj! Här inne händer det grejer som vanligt Alltid lika kul att gå in och läsa! Tråkigare att tanten hälsat på här och där dock.. Väntar en påhälsning i dagarna jag med.. Men ärligt.. Väntar ju bara in den och ser fram emot nästa månad som FÖRHOPPNINGSVIS ska va spottingsbefriad eller i a f bra mycket mindre spottingspåverkad...

Nu har jag varit på min första akupunktur! Ett underbart möte måsta jag säga. Vilken kvinna! Själva mötet va lika mycket värt som akupunkturen. När det gäller akupunkturen satt hon ca 12 nålar tror jag denna gång.. Det va inte superskönt när hon satt dem och vred om dem, men inte superjobbigt heller.. Och så hela grejen med nån lugnande doft, avslappningsmusik.. ligga och ta det lugnt med nålarna i 30 min och även prata i lugn och ro med en barnmorska om allt. Funderingar kring spottingsarna, hur de påverkar mig, vårt sexliv, min psykiska hälsa, om min oro för bakgrunden till dem, vad de kan innebära för att kunna få barn etc etc.
    Underbart låter det! Är klart hälossamt att få göra det oavsett! Ochatt trätta bra BM måste kännas toppen, lyllo dig :)
    Tror klart det kommer  funka för dig, du verkar ha öppet sinne och det hjälper ju att tro lite Glad
  • Polarlantis

Inget + idag precis som jag trodde, måste varit ett spökstreck härom dagen. Känns helt ok faktiskt, har ju fortfarande inte trott på det! Men klart...det hadew ju varit trevligt med ett pluss...

Igår blev det mys så det känns fint! Det är fint grynigt vitt gegg nu så det borde ju fästa alldeles utmärkt kan man ju tycka och nu har gegget avtagit (håller med Ceke, det är BARA här man kan säga sådant här!!!) så jag tror vi prickat fint! Konstaterar att illamående kommer med ÄL och ömma bröst också...tänk vad man lär sig!

Känns ganska trevligt faktiskt...nu är det ju bara att börja vänta och om en sisådär 14 dagar vet man ju mer! Då vill jag ha +, kan man få beställa det?

Håller alla tummar för er andra, nu får vi börja plussa här!!!

• Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-12 09:03:34 följande:
    Jag har en menstrual calender som app i telefonen och den talar om när ägglossning är, man kan fylla i temperatur osv. Enligt den skulle jag ha ÄL den 1/1 och stickan gav ju utslag den 31/12 så det stämmer nog då. Men det är inte kul att vakna upp och titta på telefonen och se att den talar om att man har beräknad mens om tre dagar

Sedan vet jag ju inte eftersom min cykel varit allt från 23 dagar till 35 dagar. Men om jag nu hade ÄL vid nyår så borde väl mensen komma till helgen? Eller hur lång lutealfas kan man ha egentligen?
    Dum teleton, den har säkert fel! Hoppas det iaf!
    har dålig koll på det där med hur länge...är det inte så att tiden mellan ÄL och BIM är fast? Hmm...eller så har jag kommit ihåg fel..
  • Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-01-12 10:29:54 följande:
    Jag vill oxå beställa ett stort fett +!!
    Den som beställningslistan kan vill lägga till mig? - skicka kontonr och pris så betalar jag med nöje :)
    Självklart måste vi lägga till dig :) Letar febrilt efter kontonr... Flört
  • Polarlantis
    mumwannaB skrev 2011-01-12 10:00:12 följande:
    EGO - Jag har ockå dragit ner på kaffet från kanske 4 koppar per dag till 2.
    Gällande sexet har jag också tyckt att vägen dit har tagit emot mest. Sedan har jag även lidit av ganska torra slemhinnor och använt preseed emellanåt. MEN (ursäkta att jag tjatar) sedan jag började med mina kinesiska örter och akupunkturen har jag betydligt mer lust och är absolut inte torr under ÄL-perioden. Bara vetskapen om det gör det psykiskt lättare att hoppa i sänghalmen tycker jag :)
    Igår pratade jag med gyn igen och de lovade att DENNA veckan SKA de skicka remissen. Alltså var det som jag misstänkte. De har haft det struligt hela hösten och har inte haft någon läkarsekreterare. (Läkaren kan tydligen inte skriva remiss utan sin sekreterare *ironiskt*) Ja, ja det är inget som går att ändra på nu så jag lägger inte så mycket energi på att var förbannad.
    ja det är inte helt okomplicerat liksom...jag var hemsk igår men ändå blev det mys som tur var! :)

Pressen känns trots att vi bara är på andra försöket...men annars kör man ju bara på lust och då spelar ju inte det ngn roll..mer än att det är mysigt!

Häftigt att det funkar så bra med allternativmedicinen, det är ju urspännande! Tror mycket på balans i kroppen osv...Tar det sig inte nu blir det reflexologi för min det!
  • Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-01-12 11:58:20 följande:
    Vad är reflexologi? Har aldrig hört talas om det förr... Kanske nåt man ska prova :)

Det är nog samma eller åt samma håll som det som tidigare hette zonterapi. http://www.alternativmedicin.se/sok/Beh-137.html
    Det handlar mycket om balans och flöden och så...Sambon har fått behandling och det fungerar verkligen, löser upp gamla blockeringar och så...häftiga saker händer! Men det är INTE skönt...så lite massage i kombi är att föredra, fötterna får däng iaf!

har fågat min massor (och sambons) om hon kanske kan hjälpa mig om kroppen nu inte fåt till ett frö i magen alldeles av sig självt till slutet av jan...man har ju inte all tid att gå och vänta liksom, lika bra att börja åtgärda! man blir ju inte yngre...eller mindre galen av att försöka!

• Polarlantis

Oj nu är det så där mycket skrivet igen, trevligt! Hinnre ju inte jobba för det är så mkt att läsa, haha!

Det där med gravidbesked är inte lätt...jag har ju en kompis som är gravid halvtid nu och hon har NOLL KOLL på vad  jag går igenom. Fick sms igår: tror jag känner ett ben i min mage! Ja, jättekul för henne, är verkligen glad för henne skull (förutom att hon har en idiot till sambo som säger att livet är slut för att dom ska ha barn!!!) MEN det är lite jobbigt att hon inte ens kan fråga hur det går för mig!!! Hur svårt kan det vara? Jag menar...hallåååå jag ha rinte ens fått tillbaka min mens ännu!!!!!!!!!!!!!!!  Oroar mig också vad detta kommer göra med vår vänskap...Lyckligt berättade hon att en kompis till henne också ska ha ungefär samtidigt och att dom "ska bli lattemammor på stan nu"...gör ONT!

Till dom mer äckliga detaljerna...Det där med sperman och sekretet och skilnaden hr jag funderat lite över...men faktum är att det är inte så mkt sperma som kommer ut ju! Märker tydlig skilnad det blir först lite vattnigt sedan blir det  vitt och grynigt några dagar och sedan går det över i vattnigt igen...så jag antar att det är ÄL för det stämmer på dagarna iaf... Nu har vi haft sex varannan dag så då märks skilnaden tydligare.

Äckelfråga: känner ni skilnad på lukten på urinet och på er själva under ÄL? För det är skilnad...liksom sötare...

Hoppas det går bra för er alla...nu måste vi väl ändå få lite pluss här snart???

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-13 10:33:46 följande:
    Ernlia: Det låter ju super att strecket blev så starkt! Försök våga lita på att det är att pyret växer och frodas där inne!

Barnvagnar har jag faktiskt inte börjat googla.. det får nog komma den eventuella framtida dag som det kommer ett plus på stickan..

Ego. japp.. då har det hänt.. Satt med min förra arbetsgrupp och fikade.. har mensvärk så att det typ gör ont att ens sitta på en stol.. och en STÖRTFLOD som väntat.. gick till apoteket för att köpa CykloF, men de tyckte jag skulle ringa gyn o få utskrivet istället. Så så fick det bli.. Nåja.. vi satt där o fikade o de såg ju att jag hade ont. jag sa att jag hade mensvärk. Då frågar den ena om det inte är dags för min mens att försvinna en massa månader snart.. och den andra att "min mensvärk blev bättre o bättre för varje barn jag fått, så skaffa barn så blir det bättre sen". Jag svarade att "jo, om man kan få barn så"... Japp. Detta är två jättefina kollegor som känner mig bra.. Så inte kunde jag dölja att tårarna satt i ögonvrån heller.. Båda bad så mkt om ursäkt då de såg att jag blev ledsen och så pratade vi lite om det sen. Fint samtal. Men jaha.. då var den här dagen gråtmild då.. för humöret åkte liksom ner i fotsulorna.

SUCK
    Men vad ÄR det med folk som måste vara så beskäftiga och ha klappa på huvudet stil?? Som om man inte fattar det själv?! PUST! bra att dom iaf fattade att dom klampat rakt ut i klaveret!!!

Massor med kramar till dig idag!!!
  • Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-01-13 12:59:15 följande:
    Essalady- vet om inte faktiskt, det blev inget mys dagen innan äldagen som jag planerade. Samma dag däremot.... Vi får hoppas att det räcker, sket i stickorna denna gång. Lite mensvärk och smått ömmande bröst lite mer i det ena än det andra.. ömmandet var innan äl och värken kom i samband med äl och verkar vara här
    för att stanna.

Hur känns det för del? homerum? :)

En liten fråga, sekretet det pratas om, tror alla att äl sker samtidigt?
    Sekret samtidigt som eller före eller efter ÄL, är det så du menar?
    Jag tror att det är FÖRE för min del...men har inte bevis på detta :) att det äkar på och så plopp släpper ägget och då avtar det igen...Ont i brösten kommer i samma vända som värken i magen och så kommer sekretet lite senare... fast jag har ju ont typ jämt i magen...pust!
  • Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-13 16:06:23 följande:

Och där kom halsbrännan idag igen. Gissa vad Frk Svår tänker då??

Det är ju med hjärtat i halsgropen man går på toa varje gång nu. Och blev det inget nu så kommer man gå såhär nästa månad också. Detta suger!! (Är lite trött och gnällig nu)

Ja inte är det ångestdämpande prec is! Håller tummen för dig!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet