Jojjo55 - Om äl-stickan skulle ge utslag pga graviditet så skulle det i så fall inneburit att du hade din ägglossning tidigare än du trodde, alltså för 1,5 vecka sen eller nåt. Men nu när det gått ner igen så behöver du nog inte fundera på det, utan kan absolut hoppas lika mycket på denna månad. Men jag håller med om din fundering om när ÄL sker - från vilken dag ska man räkna om man har positivt utslag mer än en dag? Inte så lätt att veta.. Jag brukar se till att sexa tills minst två dagar efter att äl-stickan gått ner, för säkerhets skull.
Daniela01 - Vilken tid på dygnet äl-testar du? (Ska vara när man varit uppe några timmar.) Och har du väntat med att gå på toa 3-4 timmar innan? Att det inte blir starkare än kontrollstrecket kanske beror på att hormonen urinen inte är tillräckligt koncentrerad just vid testtillfället. Jag skulle nog ha tolkat ditt som ägglossning i alla fall, eftersom det är en tydlig stegring.
Pingla77 - Känner igen det med stressigt på jobbet.. och man undrar ju hur mycket det påverkar bebisverkstaden. Har läst att stress är sämre för fertiliteten än alkohol...
Uppsara - Hur gick det idag? Gjorde du något nytt test?
EGO: Är lite konfunderad över att jag inte fått positivt på äl-testet ännu. Är på dag 13 idag och brukar alltid få positivt på äl-stickan den dagen. Nu var det lika svagt som övriga månaden. Undrar om den är sen eller om jag har missat den.. eller om den inte kommer alls den här månaden - typiskt i så fall, vi som varit duktiga och sexat varje dag nu...
Tar och flyttar fram listan också..
Inna, dags att hoppa ner till gravidlistan? :)
BIM-lista, vi som längtar..
DECEMBER 
X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
27 -- Astrogirl ÄL 13 dec (försök nr 11)
27 -- emmafemma ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
31 -- Bäbis201008 ÄL 14-15 dec (försök nr 5)
Januari
1 -- SannaK ÄL 18 dec (flera försök)
2 -- Sanna77 ÄL 22 dec (försök nr 4)
2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
5-6 -- MariaF79 ÄL 25 dec (försök nr 4)
8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
Uppsara: (femte försöket)