Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ingen tant här ännu men diffusa känningar i magen, ilningar, värk, molningar. Låter som PMS för mig. Känns lite otroligt att man skulle vara grav med typ sådana symptom som man har i vanliga fall när man ska ha mens....

Men men, maken får shoppa test i em om ingen tant dykt upp

• Kaprifolen

Så dansade tanten in då till slut, ja hon kom redan i fredags men helgen har gått i ett rasande tempo därav ingen uppdatering. Tur nog så kom hon lagom till fredags-vinet , så det blev det lite grann av....

Uppdaterar listan så får vi se om vi ska fortsätta m de långa cyklerna eller om de kan lugna ner sig lite.

SoligBIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    11 -- Irmelie ÄL 27 april (Första försöket med pergo)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    13 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    16 - Sophy80, äl typ 2 maj (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)

• Kaprifolen
    Sophy80 skrev 2011-05-06 11:24:57 följande:
    "Idag får bara soldater med glimmande huva komma in, imorgon är det tjejsoldaternas tur och varannan fredag släpper vi in er med defekter"
    Ha ha, precis min humor!!!!

Välkommna alla nya till FL´s trevligaste tråd. Här förkommer inga påhopp utan bara glada tillrop och peppning. Är man på topp så brukar det spridas pepping och känner man sig låg finns här alltid stöd att få, kanontjejjer hela högen....och så "vår" kille Kekke då

Nu ska jag strax dra till sommarstugan och vila, kanske kan stressen lägga sig och romantiken infinna sig....vore kanon. Ingen ÄL nu men man kan ju altid öva

Trevlig helg på er och se till att plussa nu!
  • Kaprifolen

Åh vad tråkigt Kiyona! Stor kram till dig.

Polarlantis skrev 2011-05-13 07:10:52 följande:
    Jösses, verkar som om ALLA har 5 år i ryggen här, grattis! Skrattande Får väl kontra med 8 månader här då, hihihi!
    Snabba puckar hos er då Vi är nog raka motsatsen då, vart tillsammans i 10 år och gifta i snart 2 år. Ngn nämnde kattens ålder också, antar att jag är "värst" där med, min pisse är 20 år men still going strong

Ego: Här har stockholmsveckan, eller kanske ska säga veckorna, börjat. Ny strategi denna månaden (vad gör man inte för att förnya sig ). Jag har räknat på min kortaste cykel ever och min längsta ever och dess troliga ÄL, mellan dessa tänker vi oss att sexa varannan till var tredje dag. Det blir totalt 2,5 vecka.....gäller att hålla entusiasmen uppe Skippar även ÄL-test denna månaden, så får vi se om jag lugnar ner mig lite. Tycker inte att jag stressar upp mig över bebisverkstan men ngt har ju uppenbarligen försenat min ÄL de senaste månaderna så jag ska försöka att inte stressa och att då skippa kontrollen kan kanske vara en bra grej....eller inte AHHHHH, varför är man ett sånt sjukt kontrollfreak???? Fick man det i present när man fyllde 30 eller?

Kram!
  • Kaprifolen
    Polarlantis skrev 2011-05-13 08:58:59 följande:
    Kontrollfreakar är vi allihopa, allihopa, allihopa...kontrollfrreakar är vi allihopa. Jag med och du med...trallalla...sjung med! Skrattande
    Försöker räkna på ÄL och BIM när jag inte ens FÅTT första mensen efter cytotecen...liksom hallååååå onödigt att tänka på, men vad hjälper det?
    Skönt att höra att vi e fler, fast det visste jag väl redan vi har nog nämnt detta några ggr i tråden Skrattande.
    Polarlantis skrev 2011-05-13 08:58:59 följande:
    Hihi! Mina missar är bara nio år...va??? NIO???? HUR hände detta???? Jösses, har inte tänkt på det...

japp, snabba puckar här men vi tyckte det var lika bra...man vet ju aldrig hur svårt det blir och med facit i hand blev det iaf inte lätt...så det känns bara bra att vi började Glad
    Kaprifolen skrev 2011-05-13 08:45:40 följande:
    Ego: Här har stockholmsveckan, eller kanske ska säga veckorna, börjat. Ny strategi denna månaden (vad gör man inte för att förnya sig ). Jag har räknat på min kortaste cykel ever och min längsta ever och dess troliga ÄL, mellan dessa tänker vi oss att sexa varannan till var tredje dag. Det blir totalt 2,5 vecka.....gäller att hålla entusiasmen uppe Skippar även ÄL-test denna månaden, så får vi se om jag lugnar ner mig lite. Tycker inte att jag stressar upp mig över bebisverkstan men ngt har ju uppenbarligen försenat min ÄL de senaste månaderna så jag ska försöka att inte stressa och att då skippa kontrollen kan kanske vara en bra grej....eller inte AHHHHH, varför är man ett sånt sjukt kontrollfreak???? Fick man det i present när man fyllde 30 eller?
    Det slår mig, om jag nu minns rätt fr alla samtal i tråden att vi verkar vara ett gäng 30+, med förkärlek till katter och naturvetenskap (vet att vi har ett gäng m andra yrken också men vi var sjukt mga minns jag som pysslade m ngn form av naturvetenskap) .....och så är vi kontrollfreak då . Lika barn leka bäst eller?
  • Kaprifolen

Okej, vet attt vi snuddat vid ämnet förut, detta m alkohol och fertilitet. Handen på hjärtat hur gör ni och era män? Vi har valt att leva som" vanligt" och dricker vin på helgerna, kanske ngn ytterligare dag i veckan om andan faller på. Frågan är om det påverkar, troligen om man ska tro på det som finns att läsa om manlig fertilitet på internet. Den kvninnliga tycks inte lika känslig, men nayutligtvis påverkas den säkert i viss grad. Hur ser ni på saken, vore intressant om även ni som blivit gravida ville vara med och diskutera frågan.

Skål, Kaprifolen- som-nyss-avnjutit-fredagsvinet

• Kaprifolen

Sorry, här skrev jag ett inlägg om alkohol och sen försvann jag från tråden....sammanfattar, datastrul! {#emotions_dlg.djavulsk}

Vi delar på en flaska vin till maten på helgerna och maken kan ta ett par folköl också, tänker att det kanske är i mesta laget men....det är ju han som ville att vi skulle starta bebisverkstan så då får han ta ansvar också. Vid en ev utredning lär de väl fråga om alkoholvanor och då får man väl ändra sina vanor för att säkra upp alla chanser. Tills dess får vi väl leva på som "vanligt".

Kattflickan skrev 2011-05-14 18:12:04 följande:
    Fina era djur är! Min katt kan beskådas i min profilbild! Hon är 14 år, siames och räcker ut tungan på bilden! Ser faktiskt allmänt dum ut på den bilden, det var därför jag valde den.  Hon är innekatt då hon är döv, får bara vara ute i trädgården under vår uppsikt.

Millan 

Min pisse är en vit perser, inte så trubbig som tur är, hon kan andas ordentligt  och är vacker som en dag På äldre dar har hon blivit döv, så precis som er pisse så får hon numera bara vara ute under uppsikt. Vit, döv pisse när man bor på landet med en massa räv runt knuten är ingen bra kombo....

• Kaprifolen
    shelby skrev 2011-05-16 10:57:56 följande:
    Kaprifolen skrev 2011-05-16 08:52:37 följande:

e så trubbig som tur är, hon kan andas ordentligt  och är vacker som en dag På äldre dar har hon blivit döv, så precis som er pisse så får hon numera bara vara ute under uppsikt. Vit, döv pisse när man bor på landet med en massa räv runt knuten är ingen bra kombo....

Åh sådana perser är fina, ja gillar inte de där "nya" när näsan ska vara ovanför ögonen, ser hemskt ut och är hemskt  Hade själv en perser men med en nos som såg ut som vanlig katt, lite mer fyrkantig bara men de har så underbart temprament och så himla go päls. Fick han dock redan som 6 veckor då hans familj vart slaktad av en hund och ägaren vågade inte ha kvar honom ifall hunden lyckade smita igen men det vart katt va honom ändå tack och lov
    Hur gammal är eran nu?
    Hon är faktiskt hela 20 år gammal nu, men still going strong som tur är Min ser också mer ut som en vanlig katt, älskar persern som ras men tror det blir svårt att hitta fler sådana i framtiden, såna som kan andas mm alla verkar så plattta numera.
  • Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2011-05-16 22:04:58 följande:
    Kaprifolen: Förstår hur ni resonerar med missen, man vill ju inte att nåt ska hända de små sötnosarna! Vår siameshona är så kelig och go, hon brukar gilla att hoppa upp i sängen på morgonen, lägga sig på min mage och kurra så mycket att hon frustar mig i ansiktet

Millan     
    Min perserflicka låter lik din siames, hon sover alltid hos mig, när hon var yngre upp vid mitt huvud numera nere vid benen. tror hon tycker duntäcket är mjukt och varmt för hennes gamla kropp. Kurrar gör hon som en jag vet inte vad, sjukt högt och precis som du beskriver så kan hon kurra så hon till slut frustar, gärna då i ansiktet för hon sätter sig gärna på mitt bröst och stirrar på mig samtidigt De förgyller verkligen livet de där små liven. har förresten hört att perser och siameserna är lika varandera i tempramenten, att de härstammar från samma ras från början.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet