Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Aruba skrev 2012-05-23 19:39:08 följande:
    Maria - Jag håller tummarna!

Mum - när du säger att dina ägglossningar har varit oregelbundna, vad menar du då? två dagars skillnad? mer?
    Maria: Jag håller också tummarna!

Mina ägglossningar har det senaste året varierat mellan dag 15-25 i cykeln och cykellängden har varierat mellan 26-37 dagar. De senaste månaderna har jag haft långa cykler.  
  • Mumwannabe79

Kattflickan: Idag när jag var på ICA o handlade var det två stycken i kön före mig som efter varann glömde betalkortet i kortläsaren, fast den pep, kassörskan fick säga till dem. Den ovanligt varma dagen tror jag gjorde många hjärnor slöa.

• Mumwannabe79

IVF nr2 gick åt helvete det också för mig Rynkar på näsan Fick en liten blödning igår och har testat toknegativt (har egentligen testdag imorgon). Jag är ledsen och bitter men på nåt vis är det en lättnad att slippa ovissheten, nu slipper jag iallafall oroa mig över ett eventuellt negativt resultat, nu vet jag. Att det inte ens funkar när man får ett toppembryo instoppat i sig och tar stödmediciner känns fördjävligt tråkigt och orättvist. Känns som jag aldrig kommer bli gravid. Fast lite hopp har jag väl ändå kvar för jag tror jag vill testa igen med ett fryst embryo kommande cykel om vi får.

• Mumwannabe79

Tack för er pepping {#emotions_dlg.flower}, men jag har väldigt svårt att tro att det skulle kunna bli plus imorgon. Idag skulle embryot ha varit 17 dagar och om det hade fäst sig borde det synas på gravtest nu. Jag kommer testa imorgon bara för att.  Blödningen har inte kommit igång men jag brukar ha spottings flera dagar innan mens och när man har ätit Progynon så brukar blödningen komma igång 2 dagar efter man slutat med dem.

Maria: Det var FET vi gjorde denna gång. Vi har två kvar i frysen. 

• Mumwannabe79

Jobbigt att må illa. Jag har snappat upp en del tips mot illamående genom åren: Sea-Band, ingefärskapslar och vitamin B6.

• Mumwannabe79

Uppdaterat mig och Smiley.

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Juni
    3- Aruba - försök 10, IVF till hösten 
    27 - Jezzi80 (försök nr 18, ÄL ca 12-14 maj)

IVF
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Två misslyckade IVF-försök under 2012, ett färskförsök och ett FET. Två blastocyster kvar i frysen.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.
    Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012  
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)

2013
    L Maria: BF 12 jan (försök 19, fyra tidiga mf innan)
    Smiley, blev gravid på andra IVF-försöket.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet