Inlägg från: Jezzi80 |Visa alla inlägg
  • Jezzi80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

BIM - Vi över 30 som längtar BIM - BERÄKNAD ICKEMENS December 20 - Lilysweet (2:a försöket) 31- Mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov) Januari 11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår) 14 - Jezza80 (försök nr 13) ÄL ca 31/12 14 - Kiyona (försök 12, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 31/12 14 - MariaF79 äl 3 jan (försök nr 15, mf i jan, maj och dec -11, mf-utredning påbörjas jan -12) 16 - NICU (försök sedan okt -10, MF april+oktober 2011) 17 - Clementine (ca 21:a försöket) 19 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6-7 jan, försök nr 10, andra m Pergo) 29 - DubbelA äl ca 17 jan, (försök ca 17) 30 - Kristin10 (försök nr 5) Februari 4 ca - Tea Time (försök 12, MF på försök 1 och 8) IVF Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 2012 PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) Zalia: 17 februari (9:e försöket) Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4) Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf) Marsflickan BF 23 aug (försök nr 5, MA på 2:a) Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)

• Jezzi80

... vet inte vad det e med min dator och FL.. inget blir rätt. får inte upp några smilys, kan inte byta rad... Nån som vet vad jag ska göra??? Listan ovan blev ju totalknas ...suck Kram

• Jezzi80

Hej alla kämpar.

Ja tanten kom idag

Eftersom nåt e knas när jag skriver på FL på min dator... kanske nån vill lägga in mitt nya bim istället?

BIM 9 feb. ÄL ca 27/1. Försök nr 14

Kram

• Jezzi80

Så.. nu har jag nog kommit underfull med problemet jag haft med FL... eller... jag har inte lyckats lösa det, men jag får använda en annan webläsare istället för Internet explorer för att det ska finka som det bör med radbyten, kopierande av text osv...

Iallafall.. Tanten smög sig på lite den 14e... men efter det har det inte kommit mer alls. nada. så det va väl en spotting och kommer väl mer vilken dag som helst... antar att jag får ändra bim när det sker.

Annars e det snörvel o halv-sjuka ännu här hos mig. Tog influensavaccin igår med... och känner av  det lite. 

Senaste månaderna har mensen blivit mer o mer rubbad och jag vet inte vad det e direkt men har mina aningar.
    Har gått ner 17-18 kg på 15 månader och är visserligen inte underviktig men har rätt knepigt med att få  i mig kompletta näringsinnehåll. 
    Detta beror helt på en medicin jag har som gör att jag inte har aptit... Jag försöker få det jag behöver i mig men har ändå min aning att nåt saknas o kanske strular till mensen lite. men jag vet inte.

Jag kollade sköldkörteln igår på vårdcentralen. får svar om nån vecka tror jag ifall nåt e knas där. Och för att garantera bra näringstillskott fick jag även hjälp med näringstillskott som e kompletta med allt.
     Förhoppningsvis kan det iallafall ge en boost åt att min kropp får lite extra vitaminer :)

så... så e läget. känns bra att kunna skriva en liten update på rätt sätt utan att 90 % av inlägget riskerar att raderas för att man inte kan byta rad :)

kram alla fina KÄMPAR! 

• Jezzi80

Nicu: Grattis!!!

Bytt nick.. Inte så svårt att gissa vem jag va antar jag

• Jezzi80

Känns lite halvdant att fylla år imorrn. Så många år jag längtat efter att bli mamma... trodde inte jag skulle fylla 32 och fortfarande inte va det

hoppas det blir "rätt ålder" för mig...

Kram

• Jezzi80

tack för fina grattishälsningar om födelsedagen och peppningar :)
    ni e underbara
    <3 

• Jezzi80

hej alla

gårdagen va fin o lugn (födelsedag) men idag kom väl alla känslor istället.
    jisses va deppig jag va för några timmar sen... sitter ännu i men inte så jag e gråtfärdig iallafall.
    det där.. att alla e typ gravida. och e dom inte det har de fått barn nu eller för massa år sen.
    I skallen snurrar tankarna.. känslorna. -Hade det gått lättare om jag oxå varit 25 och försökt då? Vad har jag gjort som förtjänar all denna smärtan av ett barn som inte kommer? Varför? Varför inte?
    Jag vet ju att frågorna är obesvarbara. Att jag förmodligen inte gjort nåt för att förtjäna smärtan i känslorna osv... men förnuft o känslo-frågor e inte alltid samma sak. Känslorna frågar saker förnuftet aldrig skulle undra.

Jag är verkligen superglad för alla gravida, alla som får va föräldrar osv. Tro inget annat. Men det e ju det... att det smärtar nåt så vansinnigt inom mig att jag inte blir det.

Kram alla fina.
    Ni är Bäst Hjärta 

• Jezzi80

[quote=63195978][quote-nick]

Jezzi: Hur länge har ni försökt nu?

Millan[/quote]

Ganska exakt ett år. försök 14 nu om jag inte minns fel

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet