Lavinia skrev 2012-11-30 10:44:17 följande:
Igår fick jag tillbaka ett fint litet ägg på 9 celler. Två andra försöker man odla vidare till blasocyst och fryser in om det går. Mycket känslor upp och ner denna vecka... 8 ägg fick man ut denna gång. Ett var omoget och 7 gjorde man ICSI på. Tre blev befruktade och såg jättefina ut. Lite fånigt känns det ju att bli så rörd över 9 små celler på en skärm, men då kan man ju tänka sig hur det känns att hålla sitt barn i famnen... Och för första gången på dessa tre år så har jag en uppriktig tro om att jag kommer få göra det någon gång, även om jag är helt medveten om att det kanske inte blir denna gång, då största svårigheten för oss borde vara för ägget att fästa. Men nu vet vi att det funkar så långt och tids nog kommer det gå!
Hur går det för Anwen?
/L
Härligt med tillbakasättning! Ingen större koll på IVF, men vad man har läst här tidigare verkar det ju vara långt från en självklarhet att ens få ett befruktat ägg så tre är ju jättebra!
Hoppas, hoppas det vill fastna ordentligt och sitta kvar där till slutet av nästa sommar eller nåt sånt!