Inlägg från: ernlia03 |Visa alla inlägg
  • ernlia03

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2012-07-17 13:34:49 följande:
    Tack allihopa!!!! Ni är så snälla! Jag gjorde ett andra gravtest idag och innan jag la ner testet fanns ett tydligt streck som var starkare än kontrollstrecket! Efter 5 minuter tog jag en bild och mitt teststreck är betydligt starkare än kontrollen.  I fredags var mitt streck lite svagare än kontrollen så hcg nivån har ökat iallafall. Nu behöver jag inte testa mer! Jag är på 5+1 idag. 

Har haft lite molvärk i magen och lite ont i ryggen men nu har det gått över. Nu börjar oron. Har haft betydligt mer molvärk/växtvärk hittills än under tidigare graviditeter. Men det har ju bara gått en vecka sen BIM. Bara att vänta och se.

Millan

Ingen tvekan på det testet! Men förstår din oro. Jag trodde jag skulle vara mycket coolare den här gången och det är jag nog till en viss del, men oron finns alltid där i bakhuvudet. Har också haft mer molvärk i både mage och rygg den här gången. Jag försöker att se det som något positivt tills motsatsen är bevisad.

Ska du på något VUL? 
  • ernlia03
    L Maria skrev 2012-09-02 22:34:34 följande:
    Lavinia, vi är många som fortfarande läser och jag hoppas att den här tråden snart dör av naturliga skäl, dvs att alla snart är i gravid-tråden istället! Det är ett gott gäng som hängt ihop här länge och vi lämnar ingen bakom oss! Håller mina tummar för dig och Jojjo, och eventuella andra som finns i kulisserna.
    Håller också fullständigt med!
  • ernlia03

Jojjo: Kan inte annat än hålla mina tummar så hårt det går. Hoppas självklart att du blir gravid och får behålla barnet för det ren lycka att få barn. Men, det passar ju inte eller går inte för alla och det är ju lika ok det. Jag är imponerad över din inställning till både proceduren, men även att du tänkt förbi den. Du verkar inte det minsta självisk, som sagt, det passar inte för alla helt enkelt. Och det är ju jättebra att det idag finns många metoder att få hjälp på traven och att det även finns adoption för de som vill det. Men, det måste också vara ok att känna att enough is enough. Har inte upplevt det själv, men har förstått att det är otroligt påfrestande med IVF i olika former. Både fysiskt och psykiskt.

All lycka till dig och din man hur det än går! 

• ernlia03
    Lavinia skrev 2012-11-30 10:44:17 följande:
    Igår fick jag tillbaka ett fint litet ägg på 9 celler. Två andra försöker man odla vidare till blasocyst och fryser in om det går. Mycket känslor upp och ner denna vecka... 8 ägg fick man ut denna gång. Ett var omoget och 7 gjorde man ICSI på. Tre blev befruktade och såg jättefina ut.  Lite fånigt känns det ju att bli så rörd över 9 små celler på en skärm, men då kan man ju tänka sig hur det känns att hålla sitt barn i famnen... Och för första gången på dessa tre år så har jag en uppriktig tro om att jag kommer få göra det någon gång, även om jag är helt medveten om att det kanske inte blir denna gång, då största svårigheten för oss borde vara för ägget att fästa. Men nu vet vi att det funkar så långt och tids nog kommer det gå!

Hur går det för Anwen?

/L
    Härligt med tillbakasättning! Ingen större koll på IVF, men vad man har läst här tidigare verkar det ju vara långt från en självklarhet att ens få ett befruktat ägg så tre är ju jättebra!

Hoppas, hoppas det vill fastna ordentligt och sitta kvar där till slutet av nästa sommar eller nåt sånt! Glad 
  • ernlia03

Härligt Lavinia!

Hoppas, hoppas det går hela vägen nu!

Angående rida så tror jag inte det farliga är att trilla av, däremot allt skumpande kanske inte är så bra. Jag fick höra att man inte ska åka någon mindre motorbåt när man är gravid eftersom det kan skumpa rätt rejält och det finns risk att moderkakan lossnar. Vet inte hur det är tidigt i graviditeten men kanske det samma gäller för embryot även innan moderkakan har utvecklats..? Och jag är verkligen ingen ryttare, har suttit på en hästrygg två gånger i mitt liv, men dessa gånger skumpade det värre än i en motorbåt. :) Islandshäst kanske är en lugnare variant och går det lugnt är det säkert ingen fara. Men är som sagt ingen ryttare på något sätt så vet inte hur stor risken är för att det skakar och skumpar en del.

Låter annars väldigt mysigt med ridtur i skogen i vinterväder! Om de har nån snö däruppe... Vi ska åka norrut för att fira jul hos svärföräldrarna men där har de bara ca 10 cm snö mot våra 50-60 cm här... :) 

• ernlia03

Kan inte heller riktigt sätta ord på vad jag känner mer än att det är helt fruktansvärt. Kan inte ens föreställa mig känslorna och tankarna. Hoppas, hoppas verkligen att han hittas vid liv och det snart! 

• ernlia03

Läste också just på missing peoples facebooksida och det är så fruktansvärt hemskt det som har hänt. Kan och vill inte föreställa mig vad du går igenom just nu Lavinia. Hoppas du kan ta hand om dig trots allt och finna styrka i lillskrutten. 

Stora kramar! 

• ernlia03

Jag tänker också ofta på dig Lavinia! En sån fruktansvärd situation. Håller med Millan, hoppas graviditeten fortskrider som den ska.

Lycka till både Jojjo och Anwen!

Det är konstigt hur mycket man klarar av när man måste, men det är nog väldigt bra att bearbeta det i efterhand också. Jag gick hos psykolog efter första graviditeten eftersom jag låg i riskzonen för förlossningsdepression och det var skönt att få älta och bearbeta all oro man haft.  

• ernlia03
    Jojjo77 skrev 2013-01-17 17:55:38 följande:
    Plockad och klar. Wiiiieee! Gick riktigt bra faktiskt. Bästa av mina tre plock. Har lite ont nu, men inte farligt, har varit värre. Det blev 9 ägg. Just antalet bryr jag mig inte så mycket om, av erfarenhet så vet jag att det är kvalité inte kvantitet som räknas. Glad så klart att det blev ägg, ja, ni fattar tror jag. Imorgon är de domedagen, då väntas samtalet som talar om om ngt blivit befruktat. Jag hoppas så på det så att det värker i hjärtat! Ett ägg, ge mig ett endaste liiiiitet befruktat ägg! Please! Kristin - Välkommen tillbaka. Vad jobbigt att det inte blivit ngt än. Håller tummarna!
    Härligt! Är inte det minsta insatt i IVF, men härligt att det känns bra än så länge! Ska hålla alla tummar jag har (faktiskt fyra just nu! :)) för ett bra samtal imorgon!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet