Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag håller nog med om din beskrivning. För mig ser det vanligen ut:

RRMMSS 

Fast jag använder sällan tampong, utan på natten nattbinda och en vanlig binda.

Insåg att om min lutealfas är konstant så är nog bim egentligen nästa torsdag. Men jag kan väl testa på onsdagen, borde ge utslag då.

Frk Svår: Har du pratat med gynekolog om att du har så oregelbunden mens?

Millan 

• Kattflickan

ha,ha,ha...den här äl-sekret kontra säd diskussionen vill nog inte min sambo höra om

Millan

• Kattflickan

Åååå MariaF79! Jag förstår hur du känner dig! Tyvärr finns det ingen rättvisa i det här med att få barn. Det var nog bra att du inte var med. Eftersom det gick av misstag för dem har den tjejen aldrig behövt sätta sig in i att det kan vara svårt att bli gravid, att det inte är någon självklarhet. Och då tänker de inte på att det kan sticka i andras ögon att berätta att de diskuterat om de ska behålla eller ej.

Jag hoppas att det snart är din tur!

Kram!

Millan

• Kattflickan

Jojjo: Är du fortfarande hungrig? Jag är det, vi är ju i samma fas i cykeln så antingen är det nåt normalt i cykeln som jag inte tänkt på tidigare eller så är det nåt annat...

Jag blir också irriterad över att folk inte kan tänka sig för. Jag blev ju tillomed frågad om jag inte skulle skaffa barn när jag var singel en gång! Nu kommer de inte fråga igen iallafall Ceke!

Jag försöker hålla mina testgalna fingrar från att ta ett gravtest imorgon. BIM är ju först på onsdag, snälla tala om för mig att det bara är idioti att testa så här tidigt.

Ni får Millanfritt i tråden i helgen, jag åker till Småland! 

Kram till alla er som tänker deppiga tankar!

Millan

• Kattflickan

Jo, jag ska inte testa än! Jag brukar själv vara en förespråkare för att vänta till BIM, så jag ska hålla mig. Bra att åka iväg i helgen för då har jag inte tillgång till testen Jag har inga egentliga tecken på att det skulle vara nåt, utom möjligen hungern! Fast det kan bara vara mitt vanliga gamla jag också

Jag tycker också att den här tråden och ni allihopa är jättebra! 

Millan

• Kattflickan

Ansi30:förstår att det känns jättetungt! Försök få ork att överklaga. Det verkar jättesvårt idag för de som blir sjuka eller arbetslösa. 

Det verkar som om Sverige svämmar över av gravida kvinnor, iallafall i våra bekantskapskretsar. Man får försöka vara glad för dem, kanske prata med dem om att de inte behöver prata gravidsnack hela tiden och sen minnas detta den dag man själv blir gravid och visa hänsyn i sin tur till sina barnlösa vänner.

Jag tror också på att börja räkna på ÄL+x dagar. 

Nej, nu har jag packat, ska nog gå i säng!

Hoppas ni får en bra helg!

Millan 

• Kattflickan
    ceke skrev 2011-01-17 20:12:24 följande:
    Jojjo: det fina med längdskidor är att det liksom "sitter i ryggmärgen"! jag började åka lite förrförra vintern och då var det nog 15 år sedan senast.. Men det gick finfint! Och tja.. 7 km bums... jag har liksom lite svårt att göra saker på en LAGOM nivå. Ärligt har jag nog aldrig lärt mig vad det ordet betyder Är bara glad att jag itne fick för mig att ta milen på en gång! Hahaha... då skulle jag inte kunna gå på en vecka!

Får se om vi ska hitta på nån middag strax.. sen får nog Kekke passa sig om han inte vill bli påhoppad av en sexsugen fruga!
    Hejsan,

Nu är jag tillbaka efter att ha gjort Småland osäkert! Hade en trevlig helg med 3 tjejer. Vi var bland annat på spa! Kändes bra att tänka på nåt annat än bebisverkstad.

Ceke: Själv har jag tyvärr ingen ryggmärg, har aldrig haft någon teknik i min skidåkning när jag var yngre, så jag får lära mig från skratch!, men det går rätt bra, fast i helgen blev det inget.

Jag är så spänd att höra av er bimmare om nån plussar snart!

Själv har jag inte testat än utan väntar till BIM, känner mig ovanligt ogravid

Millan 
  • Kattflickan

Ceke: Jag tror det innebär att jag försöker att inte känna efter så mycket den här månaden och då känner jag inga symptom för antagligen är jag inte gravid. På onsdag ska jag testa iallafall. Men eftersom jag inte känt något så känns det inte heller så jobbigt om det är minus på onsdag, jag är rätt inställd på det faktiskt.

Ja, längdskidor är trevligt! Man får upp ett bra flås!

Köksrenoveringar är också bra, fast inte när man befinner sig mitt i dem! Gör en bra plan innan ni river gamla köket, vi hittade en fuktskada så köket fick stå och torka ur i 2 månader med avfuktare. Under den tiden åt vi mest keldasoppor, rätt trist. Men nu är köket jättefint!

Jag måste snart bestämma mig om jag ska ha gymkort på gymmet tvärs över gården från jobbet. Jag tycker inte helt bra om det men har jag kort där så blir det av att jag tränar iallafall, det är mycket värt.

Längtan1980: ÄL-testar du kväll eller morgon? Jag har hört att det kan vara lite säkrare på kvällen. Jag fick faktiskt ÄL på dag 14 den här gången, istället för dag 12, så jag kanske borde förskjuta bim lite?

Kaprifolen: Lycka till!

Jag hör min sambo stå i köket och plocka ur ren disk ur maskinen, borde jag gå och hjälpa honom?

Millan 

• Kattflickan

Essalady; VI får hoppas att ogravid betyder det motsatta, men jag känner mig tveksam. 

Jag brukar börja  ÄL-testa på dag 10. Har en 28-30 dagars cykel. De senaste två månaderna har den varit exakt 28 dagar. Den här månaden tror jag det blir 29 eller 30 dagar om lutealfasen ska vara konstant.

Ceke jag tycker du gjorde rätt som köpte lite billiga gravtest från testlagret, de ska ju ha samma känslighet som CB. 

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet