Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ceke - Hemmets Journal, finns den tidningen fortfarande alltså, hehe.. men det lät ju bra i alla fall. Vi får hoppas att den gynekologen har rätt!

MariaF79 - Grattis till nya frisyren. :) Undrar om jag nånsin kommer byta frisyr. När jag var yngre var jag irriterad på min mamma som alltid hade exakt samma frisyr, själv bytte jag ofta. Men sen några år tillbaka har jag kört samma själv. Så det kan bli!

EGO: Jag har fått tillbaka finnarna på ryggen igen förresten..precis likadana som förra månaden - stora, röda och går inte att klämma. Fast de är en vecka tidigare den här gången.. USCH! Jag som hoppades att det var en engångsföreteelse. Snacka om osnyggt. Ont gör de också..
  • ifyouweremine
    ceke - Shit vad otäckt. Tur att det verkade gå bra ändå. Ja livet blir ju inte lättare när/om man väl blir gravid direkt. Ibland fastnar jag framför sjukhus-dokumentärserier och förlossningsprogram på tv och det är ju helt hemskt allting som kan hända, både innan och efter att barnet är fött. Man undrar nästan vad det är man försöker ge sig in på.. Hur mår du idag annars? Jag är också sjuk med feber sen i fredags.

EGO: Känner mig lite orolig nu för inte heller idag fick jag stegring på äl-stickan och jag är på dag 14. Har testat sen dag 9.. Brukar få stegring dag 13.. Och jag har ju redan haft geléklump, äl-flytningar och äl-värk.. Tempningen kan jag tyvärr inte gå på för jag har haft feber sen i fredags. Kan jag ha missat stegringen måntro.. verkar osannolikt för jag brukar ju ha utslag två dagar.. eller är ÄL sen pga sjukdom? Eller uteblev äl denna månad? Vilket tror ni?

Är så orolig att äl ska börja krångla nu.. Har en kompis vars ägglossning och mens funkade som en klocka de första månaderna, sen försvann det helt i några månader.. för henne tog det 18 månader att bli gravid, varav tre månader med pergotime.
  • ifyouweremine

Välkommen till vår bim-lista Zalia :) Tycker det låter som ett utmärkt sätt att börja det nya året med att plussa. Låter jobbigt med så kraftiga mensbesvär - har du alltid haft så eller har det kommit sen du slutade med preventivmedel eller så?

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Uppsara: (femte försöket)
    Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)

• ifyouweremine
    Uppsara skrev 2010-12-13 17:55:42 följande:
    Fortfarande svaga plus idag på bim, fan vad nervös man är, går och väntar på missfall känns det som. Någon som haft samma problem med teststreck som aldrig blir starkare?
    Har ju ingen erfarenhet själv, men jag googlade lite. Tycker jag hittar många som testar väldigt svagt i början och det inte verkar öka så mycket i början, men de svaga strecken har ändå blivit till bebis sen. Sen finns det såklart endel som haft sämre erfarenheter också, men så kanske det skulle ha blivit ändå. Jag hittade följande info på nåt graviditetstest:

"Teststrecket T kan vara betydligt ljusare än kontrollstrecket C men även då är testet Positivt.
    Gör ett nytt test inom 48 timmar, om även detta är positivt kontakta din läkare."

Det står ju inget om att strecket ska ha blivit starkare efter 48h.. Så du kanske ska ringa barnmorskan och be dem testa? De kommer i och för sig antagligen säga att du ska vänta tills 10 dagar efter förväntat mensdatum. Och det är ju tyvärr så att man inte kan göra så mycket mer än att vänta... det är ju ett enda långt väntande alltihop faktiskt.. men jag förstår att du är frustrerad - man vill ju veta NU!
  • ifyouweremine
    ceke - BRA, då får jag sällskap dagtid lite längre.. ;) Skämt åsido, låter ju inte alls kul med lunginflammation.. Jag hade själv hostan from hell under tre veckor i oktober, trodde jag skulle hosta ut lungorna ur kroppen och de gjorde jätteont. Men det gick ju över till slut i alla fall.
  • ifyouweremine
    ceke - Hur mås det idag? Något bättre eller bara samma? Angående folsyra och b-vitamin - äter du något tillskott av vitaminer och folsyra idag? Jag har gjort det sen jag började försöka, det ska ju tydligen vara bra. Sån där ACO Kvinna eller vad det heter.

Pingla77 - Bim+2 idag då? Hur går det, någon mens än? När har du tänkt testa om inte mensen dyker upp? Precis innan helgen eller tidigare? Fattar inte hur du kan hålla dig. :)

Saftochbulle - Hur går det för dig? Fortfarande ingen mens? Har hcg-värdet gått ner förresten? Vi får hoppas att mensen kommer den här veckan så ni kan ägna mycket tid i sänghalmen i mellandagarna. Eller också att mensen inte kommer för att du är gravid på nytt. :)
  • ifyouweremine

Idag pratade jag med en kompis som ska ha barn nu i vår. De försökte i elva månader innan det tog sig sa hon. Inte så att jag önskar någon att behöva försöka länge, men det känns ändå rättså skönt varje gång någon berättar att det tagit tid för dem men att de ändå lyckats utan hjälpmedel.

• ifyouweremine
    ceke - Ojojoj vilken dramatik, både för dig och din väninna. Hoppas verkligen, verkligen det går bra för dem, men som sagt så brukar bebisarna ju ha goda chanser att klara sig i den veckan. Tur att vi har så bra sjukvård!

Din kropp kanske kände att allt inte var ok och därför fixade den spottings. Kanske också därför jag inte får nåt utslag på äl-stickan den här månaden, dag 15 idag och fortfarande ingen stegring. :( Ska nog inte ha nåt hopp om denna månad..
    Irmeline skrev 2010-12-14 13:09:15 följande:
    Det tråkiga är att om det var ÄL så missade vi den. Vi hade inte sex just då och tiden innan hade vi kört avbrutet för att inte skicka in något som kunde hindra ägget från att fästa.
    Dumt att ha avbrutet när man vill bli gravid!! Men jag trodde ju att ÄL varit..
    Va, kan det bli så, att eventuell sperma som kommer in kan hinda ägget från att fästa? Jag trodde att portarna stängdes så att säga, direkt efter ägglossning. Men även om ni hade avbrutet kan det ju ha smugit sig in lite försats.. det fick jag minsann lära mig i sexualkunskapen i skolan. :) Så vi får hoppas på det i så fall.. Men det kan ju även vara att mensen är en vecka försenad och att blödningen vid bim var nidblödning. :)
  • ifyouweremine
    Irmelie - Har bara testat en gång om dagen och började inte testa förrän dag 9 och har varit lite slarvig med att vänta 3-4h efter att man kissade senast som man egentligen ska. Har dessutom haft äl-symtom. Så jag KAN ha missat den. Men troligtvis inte för varje månad hittills har jag fått positivt utslag två dagar i streck och det har alltid varit på dag 13.. Det mest sannolika är nog ändå att jag inte hade någon ägglossning denna månad. Får man mens ändå, även om man inte haft äl? Står det nåt om det i din bibel? :)
  • ifyouweremine

Ajdå Uppsara vad tråkigt.. :( Men om man ändå ska få missfall (om det nu är det) så är det ju lika bra att få det tidigt.. då är man ju redo igen direkt och behöver inte vänta på att kroppen ska sluta tro att man är gravid osv.. MED vetskapen att man kan bli gravid, som sagt! Och det är ju mer än de flesta av oss här i tråden vet..

Skulle gissa att din blödning kommer igång inom några dagar.. som jag skrev tidigare nångång så brukar ett tidigt missfall tydligen vara något många inte ens märker utan man tror bara att mensen är försenad några dagar..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet