simtim skrev 2010-12-20 10:42:38 följande:
Förlossningen känns lite tidig att oroa sig för för mig..nu är jag mer orolig över om vi kan få barn eller ej. Men jag är säker på att om det blir ett plus nån gång så kommer jag börja oroa mig som attan över förlossningen. Jag går inte in här och läser förlossningsberättelser, för jag vill inte stressa upp mig i onödan... Sen har jag en kompis (i vår ålder) som aldrig ens hade varit hos gynekologen när hon blev gravid förra året, för att hon var så rädd för det. Om hon kunde bita ihop och möta alla rädslor och smärtor och få barn, då ska banne mig jag också kunna...hoppas jag..
Längtan81, förstår dig så väl. Jag älskar mina syskonbarn, men jul med dom och deras föräldrar (båda mammorna väntar dessutom barn igen) kommer lätt att göra mig avis. Men för ett par år sen satt jag där och var lite knäckt över att dom alla hade hittat Den Rätte/a i sina liv och jag var den eviga singeln, och nu har iallafall det ändrats, och jag har världens bästa man att längta efter barn med. Så saker kan ändras. Nästa jul är det kanske vi som sitter där och bara pratar bajsblöjor och sömn...ljuva framtid!
Åh va glad jag blev av ditt inlägg! Känner så igen mig i det! En superstor rädlsa för att inte kunna få barn. Har typ nästan ställt in mig på att det inte kommer gå naturlig väg... Dumt, jag vet... men det liksom bara känns som att det kommer va så. Konstig känsla..
Sen det du skriver om att tidigare varit den ständiga singeln som varit avis på de andras förhållanden etc! Åh, det kunde varit jag som skrev det! Vilket härligt sätt att se det på att det snart är vår tur att sitta där o prata blöjor istället

ME LIKE!!
Har haft en helt fantastisk dag med vännerna mina (som jag skrev om) och deras lilla pojk. Det är så sorgligt så det gör ont i hela kroppen, men samtidigt så blir jag varm i hela kroppen av vilka underbara människor de är och vilken liten juvel till pojk de har hemma. Är så glad att jag kunde va med o hjälpa till i a f med lite praktiskt idag o bara va där! Hehe, fick öva på att mata pojken, sätta på blöja, middagsnatta, leka, tvätta

Allt sånt som jag aldrig gjort tidigare

O han va med på hela kalaset utan att klaga!
Lunginflammationen börjar ge med sig! Va till läkaren idag o lungorna låter nästan bra. Har drabbats av en ofantlig rinnande näsa istället, men det brukar va slutet på förkylning för mig, så jag är nog kry om ett par dar. Smittar inte längre i a f, vilket gjorde att jag kunde hälsa på vännerna. Blir dock ett par dar till hemma från jobbet (har ett rätt aktivt jobb, uppsökande socialt arbete med ungdomar)... När det gäller min konstiga månad.. eller mina konstiga ständiga månader (suck) så har jag mer mensvärk än vanligt men ingen mens. Sucksucksuck.. Nåja, ska bli spännande att se vad läkaren säger på onsdag. Fick i a f veta värden på B-vitamin o folsyra idag. FIck ju läkaren på HC att ta sådana. Han sa att det va sällan han sett så fina provsvar på dessa två värden o även blodvärdet, så det va ju positivt i a f inför en ev graviditet. Haha, han kommenterade att jag Måste ha ätit tillskott för att få så fina värden

Så multivitamin kvinna verkar ju funka i a f
Ernlia: Vilket härligt slut på en backpackerresa! och va smart med tackkorten på en gång

Hoppas det blir som du känner med att bli gravid fort igen!
Låter som om vi är fler rätt nygifta som annars tagit lite tid på oss med tackkorten. Känns skönt att höra

Vi va 97 gäster (enkelt men stort bröllop kan man väl säga) så det är ca 65 tackkort att producera. Suck.. och jag har ju givit mig den på att göra lika som med inbjudningarna etc...
Längtan! Helt ok med deppinlägg! Jag känner mig annars som trådens deppinläggare på den fronten

Ärligt, det är SKIT varje gång det känns som att det är kört inför BIM.. o när tanten knackar på...