Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Polarlantis skrev 2011-01-05 14:38:54 följande:
    AHA! Se där, vad skulle jag göra utan er på FL??? Tack för bra info! För det är dfenitivt ngt på g i kroppen nu och börjar få lite flytningar, tjoho! Så då kan man ju tro att det kanske är ÄL på g trots att mensen inte kommit...hur nu det går ihop...jaja, vi myser på iaf och hoppas på det bästa!
    Inga som helst tecken på mens på g iaf...har ont i ryggen och är astrött och har värk från och till...men jag tror inte det är ngn vits att ta ett digitaltest i helgen, tror verkligen inte det är ngt där. Så jag sparar nog det till slutet av månaden istället...

Hur har ni det alla, är era liv så där perfekt tillfixade så att det bara är bäbis "kvar"? Vi har det lite rörigt med olika saker och ett tuft halvår framför oss men sedan blir det bra...men oroar mig så klart för att OM det tar sig så kanske jag mår asdåligt och det blir ännu jobbigare...men men...
    Härligt Mys på!

Perfekt, nja allt är väl relativt. Men i mina ögon har vi det väldigt väldigt bra. Vi har samma syn och värderingar på hur vi vill leva våra liv och hur vi vill ha framtiden, båda har bra jobb och en stabil ekonomi som gör att vi kan göra det vi vill. Det enda vi inte har är som sagt en bebis och att man inte har kontrollen över den biten är nog det som är jobbigast just nu. Får vi en bebis så är det ett plus i våra liv, får vi det inte så kommer vi ändå att leva ett jättbra liv, rikt på annat. Det är alla dessa delar jag väntat på i hela mitt liv, därav väntan på barn, då mitt liv innan min make inte alls kändes tryggt och stabilt.
  • Jojjo77
    Sanna77 skrev 2011-01-05 14:49:33 följande:
    tänkte vänta till i morgonbitti så jag skulle kunna konsentrera mig på jobbet idag, insåg att jag ändå inte kunde tänka på annat så sprang på lunchen till närmaste apotek..

men shit! Förvånad
    GRATTIS!!!
  • Jojjo77

Lite intressant läsning?
    *************************************************************************************************************************
    Öka spermieproduktionen med zink och folsyra

Folsyran är även bra för männen. Män med låg spermaproduktion har visat sig kunna öka produktionen betydligt med hjälp av kosttillskott i olika kombinationer av zink och folsyra, visar en holländsk studie utförd av Dr Régine P.M. Steegers-Theunissen på University Medical Centre Nijmegen.
    I studien jämfördes effekten hos 112 patienter, där 103 var halvfertila. Männen delades in i tre separata grupper. Första gruppen fick zink (66 mg), andra gruppen placebo och tredje gruppen en kombination av zink (66 mg) och folsyra (5 mg).
    Det visade sig att kosten var av stor betydelse för fertiliteten. Försökspersonerna som fick både zink och folsyra ökade sin spermaproduktion med upp till 74 procent under de 26 veckorna försöket pågick.
    Däremot gav det ingen effekt att äta bara zink eller folsyra. Det var kombinationen av dessa två som ökade spermaproduktionen.
    Undersökningen presenterades i branschtidningen Fertility and Sterility (2002;77:491-498) i mars 2002. (www.niomanader.se)
    *************************************************************************************************************************

Överlag verkar det vara svårt att hitta något om vad män ska göra för att förbättra/öka sina chanser för att kunna befrukta en kvinna. För kvinnor däremot finns ju en uppsjö av tips. Konstigt tycker jag... man är ju två...

• Jojjo77
    Minnie69 skrev 2011-01-05 19:34:31 följande:
    Hade mannen på tillskott av både zink och folsyra, vad som gör det kontroversiellt är att det finns lite olika forskningsresultat vad gäller cancer, speciellt tror jag att prostatacancer risken ev ska kunna bli förhöjd av folsyratillskott. Många andra cancerformer ska risken å andra sidan sjunka för.
    Ja, det är väl det som är det otäcka med allt som rekommenderas att äta. Man blir ju onekligen sugen på att testa vissa grejer, men samtidigt är i alla fall jag rädd för om det finns tillräckligt mycket forskning kring olika preparat. Jag har ju ingen lust att göra varken mig eller mannen sjuk. Kan väl konstatera, igen, att man blir lätt knäpp av allt som har med graviditet och ökad fertilitet att göra, man läser ju allt man kommer över   kanske för att någon gång ramla på någon universalkur som gör att man blir med barn på en gång, typ igår! Tänk er det tjejer!!! Skrattande
  • Jojjo77
    ifyouweremine skrev 2011-01-06 00:48:24 följande:
    Tänk att vi haft tre plussare på kort tid nu och sannolikt Ernlia också! Fantastisk början på året, hoppas det fortsätter i samma spår. Själv har jag gett mig in i varannan-dag köret igen nu.. Men jag vet inte, just den här månaden känns det bara helt lönlöst av nån anledning. Första gången jag tänkt så, innan har jag alltid varit positiv och peppad. Det känns bara inte som om jag kommer bli gravid denna månad.

Vi får se om det vänder.. hoppas, för jag känner mig helt oinspirerad i sänghalmen också. Dumt nog, det får ju inte bli att man bara har sex för att skaffa barn... Brukar ni sexa mycket även utanför tiden för äl? Här har det dessvärre blivit lite att vi kör slut på oss så mycket kring äl (förra månaden 8 dagar av 11 som sagt) att man inte riktigt orkar resten av månaden.
    Känner precis som! Har helt tappat lusten denna månad... Testade ÄL-sticka nu på morgonen och den gav starkt utslag. Tillråga på allt är mannen sjuk, så vi får se hur det går med myset. Det konstiga är att jag faktiskt struntar i om det blir något eller inte...

Och nej, vi har inte heller mycket ork efter ÄL,  suger ju musten ur en.

Sorry för neginlägg, idag är det jag som känner bläää...
  • Jojjo77

ernila - skitkul!!! kommer går bra!

maria - fy f...n vad tråkigt!

Tack alla för pepp. Imorgon är en annan dag.

• Jojjo77

ÄL här och trots sjuk man så ställde han upp och presterade han är så duktig! En gång kvar denna omgång, sen får vi vänta och se. Hur sjukt låter det inte att skriva såhär?!? Hahaha!

• Jojjo77

Haha, tack tack Ja, han är suverän!

Millan - vi har kört varannan dag sen i söndags, starkt utslag idag, testade igår och idag. Så vi kör på lördag igen, då har det blivit både innan och efter. Vet inte hur man ska göra, får utvärdera vid BIM Flera dagar i rad fixar vi bara inte! Duktiga ni!

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-01-06 17:14:43 följande:
    Jojjo: jo jag vet, man känner sig helt galen som tvingar sin man till sex trots sjukdom Men vilka tappra gubbar vi har!!! Bra jobbat av er båda två tycker jag
    Galen e bara förnamnet
  • Jojjo77
    Kekke skrev 2011-01-06 19:34:17 följande:
    :)
    skönt att vi killar håller ihop iaf..   :) skönt att vi kan tycka synd om varandra när ingen annan gör det  
    Tror att de killar som läser det här kan känna sig smått avundsjuka på hur bra ni har det, sex, sex och åter sex Alla vi par i den här tråden är nog lyckligt lottade som har: Hur-många-gånger-behöver-vi-ha-sex-den-här-veckan-älskling? som huvudbekymmer i våra förhållanden Skrattande

Så näää, tycker inte alls synd om er
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet