Inlägg från: Råttentottan |Visa alla inlägg
  • Råttentottan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Wohoo Kaprifolen! Plus Stort grattis! Du ser, det går till slut, fast man inte tror det. Extra kul att se någon med många försök som lyckas. Det går ibland ändå fast det tar över ett år.Nu ramlar ni sakta in, en efter en,  längst ned på BF-listan. Välkommen över till andra tråden, både du och Kyiona när ni känner för det.

• Råttentottan

Maria: Grattis ändå! {#emotions_dlg.flower} Någon gång ska det väl gå hela vägen. Kollade din temp-kurva och tempen ser mycket jämnare ut än den brukar för dig, fina platåer. Det sägs tyda på jämna, stabila hormonnivåer och ska visst vara jättebra enligt akupunkturfolk. Det kanske går vägen den här gången? Tänk om det är en stabilare graviditet som återspeglas i tempen? Jag hoppas verkligen på det och håller ALLA tummar. Kram, förstår att det är jobbigt!

• Råttentottan

Millan: Vad kul att ni hinner med ett försök innan sommaren.

Anwen: Sen ÄL kanske som ger sen mens? ÄL-testar du?

• Råttentottan

Maria: Så kul att höra! Allt pekar onekligen åt rätt håll och kurvan ser fin-fin ut. Väldigt positivt med starkare tester.
    Femte gången gillt kanske? Hoppas det verkligen! Hjärta

• Råttentottan

hcg fördubblas varannan till var tredje dag, så det det där är skolboksexempel. Har en bra känsla inför din graviditet.

• Råttentottan
    Redigerar listan, två till har ju fött och april är över.

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Maj
    1 - MariaF79 äl 19 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshets & mf-utredning ua) 
    28 - Anwen (försökt sen juli 2010, gör ett sista försök nu innan vi tar en paus under sommaren, IVF till hösten) 
    Juni
    3- Aruba - försök 10, IVF till hösten 
    27 - Jezzi80 (försök nr 18, ÄL ca 12-14 maj)

IVF 
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012  
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)
  • Råttentottan

Smiley: Stort grattis! Har läst din blogg med spänning. Appropå tröttheten så går den väl över om si så där 7 månader. Flört

• Råttentottan

Grattis Maria! {#emotions_dlg.flower}

Tänk att något så enkelt som D-vitamin antagligen hjälpte. Nu håller vi tummarna för VUL på ons men kurvan ser superfin ut. Jag sa ju att jag hade en bra känsla inför den här graviditeten. (Lätt att säga, jag vet...)

Kram!

• Råttentottan

Maria: Tråkigt men det behöver inte vara kört. Alla VUL innan ca 6+6 el 7+0 skulle egentligen undvikas då de bara skapar onödigt oro eftersom man oftast bara kan se en hinnsäck ändå. Embryot är för litet för att ses och hjärtat har inte ens börjat slå. På Sophiahemmet kallar de tidigast v 7+0 just därför. Kram!!!!

Lilysweet, välkommen tillbaka. Har gått vidare till nästa tråd egentligen, men kan inte hålla mig härifrån eftersom det är så trevliga tjejer här som man hejar på.

Pingla: Håller tummarna!

• Råttentottan

Maria:  Stort grattis! Nu är du välkommen över till nästa tråd och törs kanske lägga dig på BF-listan både här och där. När har du BF? Ett par dagar hit och dit spelar ingen roll, det kan ändras vid både KUB och RUL ändå. 

• Råttentottan

Aruba: Japp, både resor med jetlag och bidrottninggelé (det är väl Apiforce) samt rosenrot och alla andra kosttillskott som påverkar kroppens hormoner kan påverka. För mig sköt alltid såväl rr som bdg upp ÄL med ett par dagar el tom veckor. Det där med supertidig ÄL har aldrig varit min grej. Det enda som gav mig tidigare ÄL var lakritsrotste.(Har PCO) och inte alla månader. Däremot fick jag bättre ÄL-sekret av téet.

• Råttentottan

Aruba: Är ju i v.31, hann aldrig testa akupunktur, tänkte ta det innan el. efter IVF men det behövdes ju aldrig...
    Kanske något att tänka på i samband med ev. syskonförsök längre fram. Tack ändå.

• Råttentottan

Pingla: Hoppas, hoppas, Äl-sprutan tar max 10 dagar att gå ur kroppen, min var ute efter 7-8 dagar när jag gjorde insemineringen. 

Aruba:Jag fick bara evighetslånga cykler med Äl på dag 31 eller liknande, cyklerna kunde bli upp till 50 dagar långa. Däremot alltid utslag på ÄL-test, temphöjning, bekräftat i fertility friend samt äl-flytningar. Det skedde 1-4 ggr per år ung.

• Råttentottan

Grattis Pingla och Aruba! Ni ser, trägen vinner! Skriv in er på listan och även välkommen in i andra tråden! (Där det också finns en lista om man törs).{#emotions_dlg.flower}

• Råttentottan

Gris: Grattis till plus! Hoppas den stannar denna gång. Nidblödning är väl när ägget fäster ett par dagar efter ÄL.
    Litet sent för det om du plussat runt BIM. Du menar kanske s.k. falsk mens, när kroppen inte fattat att den är gravid?
    Brunt är alltid mindre farligt än rött eftersom det är gammalt blod som kommer ut. Rött är större MF-risk. Så länge det inte är stora klumpar i och du blöder sparsamt och helst kortare än en vanlig mens ska det inte vara någon fara i de flesta fall. Kan bero på känsliga slemhinnor etc. Det är ganska många som blöder i början av en graviditet och en del får mens kring när de normal skulle ha haft mens, dvs v 4, 8, 12 etc i graviditeten (om man har 28 dagars cykler vilket tex jag aldrig haft). Googla litet på blödningar graviditet eller titta tex här:
    http://teskedinfo.blogspot.se/2010/03/missfall-sanning-eller-myt.html

Håller tumamrna. Kram R.

• Råttentottan

Gris: kul att du är nöjd med mitt svar. Trodde du bara haft ett mf, har kanske missat något.
    Är gravid i vecka 34, (33+4) idag och det sparkas för fullt. Tog dock 1,5 års försök och ett tidigt mf, så det har inte riktigt sjunkit in förrän någonstans efter v.30 att det nog ändå är vår tur nu. Nedräkning till BF 30/7.

Sköt om dig, åk in för VUL i slutet av v 7 el början av v 8 om du blöder mer och är orolig, de kan se ett hjärta från ung v.6+6 el v. 7+0.

/R

• Råttentottan

Saftis: Usch och fy, vilken sommar du haft. Först bruten arm eller ben (är litet i amningsdimman och kommer inte ihåg om det var arm, ben eller fot du bröt, sorry) och sedan detta. Vilken tur att hon verkar vara en liten kämpe. Håller alla tumamr för dig och tänker på er. Stora kramar R.

• Råttentottan

Jojjo: Fy 17 vad orättvist. Ta hand om er! Har för mig att det var simmarna som var få i ert fall och spermiedonation är väl inget man känner för i första taget. Njut av semestern, ni gör helt rätt att fokusera på annat nu!

Lavinia: Finns inte ord för det hemska som hänt dig,  ta hand om dig.

Ni andra; kämpa på, kommer ihåg hur jobbigt det var, känns som nyss för mig.

Läser här men skriver inte så mycket.

Kramar R.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet