Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-10-18 15:02:31 följande:
    Om man inte orkar med ett EGO-deppinlägg, så sluta läs nu.

Allt i mitt och många andras liv kretsar till stor del kring att man ska ha ett bra jobb, klara sig okej ekonomsikt, leva med den man vill leva med, ha hälsan och få en liten bebis.

På det sistnämnda vet jag ju att alla här inne känner igen sig, inte helt lätt att få till den biten, när man väl kommit till den punkt i livet när man känner att nu, nu äntligen är jag och mitt liv stabilt, nu kör vi på för att utöka familjen. Japp, eller hur, det gick ju som en dans, ehhh nej. Man kastas mellan hopp och förtvivlan, glädje och sorg och jag och många med mig får genomgå en lång resa, för att i slutändan förhoppningsvis få det där lilla barnet. Livet är tufft, men... vi lever.

Igår kväll fick jag ett hemskt besked om att en gammal vän omkommit i en bilolycka i helgen. Jag blev kall i hela kroppen och paniken infann sig. Jag och min gamla vän har inte umgåtts på många år, men man springer på varandra, pratar om att höras och ses o s v, och man har ett förflutet ihop. Tiden går och dagar blir veckor os v, o s v, man glömmer bort att ta hand om dem som finns runtomkring en, jobbet är ju viktigt och tar mycket tid...

Nu sitter jag här och mår skit, tänker på min gamla vän, som inte längre finns, på hennes nära och kära och på hennes små barn... Vad livet är orättvist, på så många plan. Och vad det är skört. På ett ögonblick kan allt vara slut och förbi.

För tillfället har jag hamnat i vad-är-det-för-mening-med-livet kris. Idag har jag inget svar på den frågan och idag känns inte ens våra kommande behandlingar ett dugg intressanta. Men jag vet också att denna känsla är tillfällig. Om några dagar rullar livet på som vanligt och jag tror återigen att jag är odödlig... och oumbärlig på jobbet.... för det är ju det som är det viktiga här i livet....

Varför?
    Stor kram till dig!
  • DubbelAA
    Dansarkicki skrev 2011-10-18 13:29:11 följande:
    Tagit bort mig från listan. Inget denna månaden heller och inga mer försök med Pergotime för oss. Nu går vi vidare med IVF. Vet inte riktigt hur det känns än men vad gör man inte för att få det efterlängtade barnet.

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}  

Oktober
    7-- baby81 ÄL vet ej (3:e försöket)
    15 -- MariaF79, äl 4 okt (försök nr 12, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    20 -- Kiyona - Försök 9 (X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    22 -- Saftochbulle ÄL 8 oktober, (försök nr 13, 3 mf tidigare)
    25-- Kaprifolen1979 ÄL ca 12 okt (försök nr 9)
    25 -- NICU (försök 9 - MF april -11)
    28 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 31 år)
    28 -- Jezza80, ÄL ca 15 okt (försök nr 10)
    30 - Misstessan, ÄL ca 16 okt (seriöst försök nr 4, utan skydd 1,5 år)

November

3-- Finlandssvenskan ÄL 20 oktober (13:e försöket) 
    6 - Marsflickan (ÄL ca 23 oktober) försök nr 4 (2:a efter MA 21/8)
    7 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, första Pergo-kuren)
    10 - kristin10 (ÄL 27 okt, 2:a försöket)
    19?  Råttentottan ÄL 4 nov?  (försök nr 15,1:a efter mf )

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Massor med pepp o kramar till dig!
    Går ni direkt på IVF eller blir det inseminationer först? Eller det är kanske insemination ni gjort nu?
    Hur som helst så skickar jag massor med kramar till dig o mannen!!!
  • DubbelAA
    Pingla35 skrev 2011-10-31 18:27:08 följande:
    Hej!
    Hinner inte att varken läsa eller skriva ngt idag eller förra veckan eller någon vecka framöver.
    Vi har blivit med hus!!!!
    Så i veckan har vi packat varje kväll och nu ska vi åka till huset och börja renovera. Har sambon hängandes över mig och vill iväg. Var tvungen att ljuga och säga att jag ska svara på ett jobbmail. haha.

Har internet uppsagt från med imorgon soch vet inte när det kommer finnas tid till att få till på det nya stället.

Vi var till KK idag med en lång lista med frågor. Fick svar på dem med att det är oförklarligt varför det inte går för oss. Men att vi nu sitter på väntelista för utbildning i dec för IVF och inskrivna i jan. Så nu är det på g.
    Tårarna rullade ner. Jag måste ju ta sprutor fick jag reda på...
    Ska försöka att gå in på FL på jobbet. Men jag sitter så tokigt i ett kontorslandskap så alla ser min dataskärm när de går förbi.
    Fan måste sluta nu. Jag hinner inte läsa era inlägg ordentligt!
    Kram till er alla.
    En sak är säker. Vi har sthlms vecka samtidigt så nu hoppas jag på att inviga huset ordentligt.Tungan ute

Stor kram till dig o du ska se att det kommer gå bra med sprutorna!

O en stor kram till er andra också! Läser regelbundet men försöker att inte titta för ofta. Sitter just nu o längtar på att mensen ska komma, borde bli på lördag för då får jag börja med sprutorna o sen blir det insemination.

Kram på er igen! Ni är bäst!!!
  • DubbelAA
    {#emotions_dlg.flower} MEDLEMMAR i gruppen {#emotions_dlg.flower}
    NICU - Född 1979, Västra Götaland
    Finlandssvenska - Född 1975, Österbotten, Finland
    MariaF79 - Född 1979,  Skåne
    Jezza80 - Född 1980, Södermanland
    Prodigy79 - Född 1979, Västmanland
    Jojjo55 - Född 1977, Närke
    Kiyona - Född 1979, Södermanland (Stockholm)
    Kaprifolen1979 - Född 1979 - Västra Götaland
    Tea Time - Född 1979, Halland 
    Marsflickan - Född 1980, Västra Götaland
    kristin10 - Född 1980, Österbotten, Finland
    DubbelA- Född 1978, Uppland
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-11-01 18:35:43 följande:
    Usch vad otäckt! Du får ta hand om dig! Jag hade också svårt att sov inatt, men inte så illa som du hade det.

Snart ska mannen och jag plugga på alla sprutdoser o s v, för imorgon kväll kl 21.00 sticks jag för första gången, blää, men, men det är för en god sak. Nu hoppas jag bara att jag inte blir en hondjävul, för då tycker jag synd om alla i min närhet, mest min man
    Vad spännande Jojjo! Själv hoppas jag att mensen kommer i helgen så att jag kan börja med mina sprutor inför inseminationen. Vad är det du ska spruta?
    Själv ska jag ha Puregon o sen Ovitrelle när det är dags för att få ÄL. Men jag gissar att du har lite fler saker.
    På ett sätt så längtar jag efter att få börja med sprutorna men på ett annat så vill jag ju verkligen inte behöva ge mig själv sprutor men det är ju som du skriver "för en god sak" :)

Kram och lycka till!!!
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-11-01 20:56:01 följande:
    Jag kommer imorgon att börja m Puregon, efter fem dagar är det dags att lägga till Orgalutran, efter det blir det ultraljudsbesök för att då bestämma om jag ska fortsätta med de två sprutorna, eller om jag ska avsluta och ta Ovitrelle. Blir minst en vecka med alla sprutor fram och tillbaka, kanske ett par ultraljud och sen är dags för äggplock. Beräkningarna är att äggplock ska göras ngn gång v. 46 om allt går som det ska. Äggen plockas och 2-5 dygn efteråt sätts, förhoppningsvis, ett befruktat ägg in. Får sen i en vecka, tror jag det var, ta några vaginalampuller, för att maximera att ägget stannar. Man får sen med sig ett gravtest hem som ska tas ca 16 dagar efter insättning. Visar det minus så kommer väl mensen igång och ja, man bryter väl ihop, går det som man vill så blir det plus Hoppas på sista så klart (Lite väl utförligt, du vet ju allt, men det var ngn annan som  undrade om processen)

Ja, det är ju spännande, men också väldigt otäckt och nervöst. Skönt att du bara behöver två sprutor. Ska du ta dem själv? Min man får ge mig mina, jag fixar verkligen inte sprutor, jättelöjligt, jag vet. Hur känner du inför allt?

Kram till dig också och lycka till! Kul att kunna följas åt
    Ja jag kommer att ta sprutorna själv...eller så är tanken:) Men jag hoppas jag kommer klara det annars får sambon göra det:D
    Jag kommer börja på mensdag 2 o sen spruta i en vecka o därefter VUL för att se hur äggen utvecklas o sen får vi se hur jag ska spruta vidare. Antar att de måste kolla hur jag reagerar på dosen och så.
    Känns skönt att det drar igång men jag har tyvärr inte å stora förhoppningar. Känns mer som ett steg på vägen liksom. Men vem vet det kanske funkar för oss:)

Stor kram till er alla brudar o tänk att vi har över 10000 inlägg!
    Lycka till nu o hoppas på många fina plus denna månad!!!
  • DubbelAA
    Millan & Ceke: Jag hoppas ju självklart att det ska funka men när det är något jag VERKLIGEN víll så brukar jag alltid vara lite "pessimistisk" från början. Tror det är för att jag inte ska bli alltför ledsen om det inte blir som jag vill. Men jag vet inte om det är en så bra taktik egentligen för jag brukar ju ändå hoppas massor innerst inne och så blir jag jätteledsen om det inte går bra. Hmmm, jag kanske skulle prova nån gång att vara oerhört positiv istället???:)
    I allafall så hoppas vi att det ska funka nu:)
  • DubbelAA

Polarlantis! Stort grattis! Vad underbart att höra att allt såg bra ut o att det finns något där inne! Kram

• DubbelAA

Jojjo: Jag är så nyfiken...hur gick det med första sprutan igår? Var det läskigt, gjorde ont eller gick det bra??

• DubbelAA

Marsflickan: Stor kram till dig!

Jojjo77 skrev 2011-11-03 09:29:20 följande:
    Polarlantis - Stort GRATTIS, till både bebben och pappa

DubbelA - Tack det gick bara bra! Men usch, jag mådde dåligt hela dagen av nervositet. Jag har en förmåga att måla upp alla tänkbara situationer som man kan råka ut för och det blir ju inte bättre när man läser om vad som kan gå fel när det gäller själva sprutan, hahaha. Jag var livrädd att den skulle vara sönder och att vi inte skulle kunna sätta ihop den.

Min stackars man sa igår, när jag lättade mitt hjärta för honom, att han tyckte att det kanske var idé för mig att söka upp någon att prata med, hahaha. Kan vara beredd att hålla med. Men, men, själva sprutandet. Vi fick ihop allt och mannen hjälpte mig att sticka, han blev lite nervös han också precis innan sticket. Själva sticket kändes knappt, men när jag satte mig upp efteråt spred sig en ömhet kring själva sticket, som att i en stund. Det var en underbar känsla när det var klart, även om det gick väldigt fort med själva sprutan, vi har ju faktiskt gått och väntat på detta i 7 månader! Äntligen är vi på gång PÅ RIKTIGT! Nu kör vi på med Puregon och lägger på söndag till Orgalutran och sen är det bara att vänta till tis då vi får veta hur det ser ut Skräckblandad förtjusning har fått en annan innebörd i mitt liv, tror att allt detta bara kan beskrivas så.

Eftersom jag är lärare är jag ledig idag och imorgon, skönt med lite långhelg när man ska bli fylld med hormoner. Nackdelen är att jag hinner tänka mer på allt... Kan man inte bara få tänka lagom?

När var det du skulle sätta igång? Håller tummar! Kram
    Vad skönt att det gick bra! Jag hoppas o tror att det ska gå bra för mig också. Inbillar mig att det ska göra det eftersom jag tar sprutor mot min migrän men jag kommer ihåg hur rädd jag var innan jag tog dem själv första gången. Då var jag fortfarande tonåring så då fick pappa vara med mig som stöd för att jag var så rädd:) Men nu tror jag att det ska räcka med att sambon är med som stöd så pappa får stanna hemma:D
    Vad skönt att du är ledig några dagar, själv är jag förskollärare så vi har öppet denna vecka o eftersom jag inte har några barn känns det inte som att jag har "rätt" att ta ledigt någon extra dag. Eller snarare så att det känns som att alla med barn tycker att de har förtur på att vara lediga när det är skollov.
    Sorry lite gnäll mitt i allt:D
    Jag börjar oxå med Puregon, börjar spruta på mensdag 2 o då ringer jag sjukhuset så vi kan boka in ett VUL efter ca 7 dagars sprutande o efter det så får vi se vad som händer.
    Måste väl vara lite knäpp som faktiskt ser fram emot att sätta sprutor i mig själv varje dag:D
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet