Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftmedbulle skrev 2011-05-16 18:12:03 följande:
    Va? Bor du i Hindås? Ha, ha... Vi var i Hindås för några veckor sen och då fanns en skylt: "kör försikigt...vit, döv katt" (eller når sånt). Fast det kanske finns fler?
    Ha ha, nej bor inte i Hindås utan i Dalsland. Ingen skylt vid vår våg men det var en bra och gullig idé. Min pisse är så gammal så hon går inte så långt, håller sig mest på gräsmattan och skulle hon gå av den så är det 200 m till stora vägen, jag lär hinna i fatt henne , hon är inte jättesnabb numera
  • Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2011-05-16 22:04:58 följande:
    Nu till äckliga detaljer, blunda de som vill. De senaste månaderna  har lagt märke till Äl-flytningarna mer, särskilt så  har det nån dag innan ÄL kommit en rätt stor "geléklump" i trosorna, har nån fler varit med om detta?

Fortfarande inget utslag på äl-testet men såg aningens antydan idag så imorgon blir de troligen positivt.  

Millan     
    Har också fått the "geléklump" , men jag fick den i onsdags och beräknad ÄL (OM jag nu får en kort cykel denna gången) är typ igår eller idag. Jag testar inte denna månaden. Så jag verkar få den rätt mga dgr innan ÄL. Sen så tror jag min kropp är som ngn skrev i tråden, att i o m att jag är rel stressad så startar min kropp en ÄL, men sen avstannar den p g a stress och så försöker den igen efterhand, därmed kan mina cykler springa iväg och bli långa. Hoppas på att vår strategi med inga tester, sex varannan-var tredje dag, lite positiva vibbar på jobbet ska göra mig lugnare och därmed fixa så ägget släpper tidigare. Har börjat komma igång m träningen nu också, kanske sprider lite må-bra-hormoner i kroppen som sänker stresshormonerna...

// kaprifolen
  • Kaprifolen

Inte meningen att spamma tråden men kom på att jag ju ville gratta Polarlantis, kul att du är tillbaka på banan igen. Håller tummarna för dig nu! Kram!

• Kaprifolen

Jag är öm i brösten NU, möjlig ÄL i typ förrgår. Har man sådan syptom när/om man ägglossar? Det hade jag missat....

• Kaprifolen
    Saftmedbulle skrev 2011-05-19 17:21:46 följande:
    Ha, ha... nu kommer bitchen i mig fram ;)
    Fick reda på idag att min klumpiga kollega inte ska vara kvar. Hon är provanställd sen januari och hon "funkade inte med barnen" som min rektor uttryckte sig. Nå... kanske så värst vidare med vuxna heller? I alla fall, en utflykt tillsammans var vad vi hann med, sen blir det inget mer, så någon mage får hon inte se. Lite skadeglad är jag nog ändå... elakt va?
    Helt rätt saftis!
  • Kaprifolen
    Astrogirl skrev 2011-05-21 11:51:16 följande:

Trots det så lyste plusset med sin frånvaro under hösten 2010. I början av november bokade jag in en fertilitetsutredning på Göteborgs Kvinnoklinik på Avenyn. Kändes jätteskönt att få kolla upp att allt stod rätt till eller om det var något som hindrade att vi aldrig fick vårt plus. Vi fick första besökstiden tre veckor senare. Vi fick lämna blodprov, jag blev spolad, mannen fick lämna spermaprov och 3 veckor senare (mitten av december) fick vi komma tillbaka på summeringsmöte. Allt var normalt, så han sade att det bara var att fortsätta försöka och om vi inte blivit gravida inom ett år så skulle vi återkomma och skriva in oss för IVF. Jag frågade ifall jag kunde få Pergotim utskrivet för att öka chanserna och det var inga problem. Vid summeringsmötet var jag dock redan gravid visade det sig. Hade haft ÄL 2 dagar innan och ca 5 dagar efter spolningen. Var så förvånad över att se plusset på annandag jul för det hade jag inte väntat mig. Var överlycklig iallafall att det till slut tagit sig efter ett år av försök.

Stort grattis till ditt plus Astro!

Funderade på en sak, var det för att inga fel hittades på er som ni skulle bli "tvungna" o fösöka ytterligare ett år innan IVF? Tänker på andra i tråden som utretts och som fått IVF snabbare.

Ego: Jag har skitömma bröst och molvärk ibland, känns som typiska PMS. OM jag har en kort cykel denna gången så är jag ca en vecka fr BIM. Funderade på detta med ömma bröst, har det med hormonnivåer att göra. ngn som vet? Jag har olika ömt varje månad, ibland, som nu, är jag jätteöm långt innan BIM och ibland får man nästan klämma på dem för att upptäcka ngt. Kan det ha att göra med om man verkligen ägglossat eller ej tro, att det funnits tillräckligt med homon för att "allt" ska ha fungerat?

// blomman
  • Kaprifolen
    Astrogirl skrev 2011-05-21 17:04:49 följande:
    Ang ömma bröst så tror jag att det är den ökade progesteron-nivån efter ÄL som gör att man får ömma bröst. Jag hade ömma bröstvårtor från ÄL till BIM och har fortfarande.  
    Ja, så kan det nog vara, låter rimligt!
  • Kaprifolen
    Pingla35 skrev 2011-05-21 18:43:49 följande:
    Men visst ska sex varannan dag vara fullt tillräckligt??!!
    Pingla, när jag var hos min gynekoliog sist så sa hon att om man har sex var tredje dag så ska det vara nog för att pricka ÄL. Eftersom din mans spermier verkar vara i toppskick så ska ju en sådan metod funka. Däremot om man har kassa spermier så lär det ju inte funka...men hon utgick nog från att man är helt ok. För vår del så vet vi inget om makens spermier men kör på varannandags-var tredjedags metoden, beroende på hur man orkar som sagt Känner så väl igen det du beskriver med måste-sex, nu har vi bara aktivt försökt i 5 månader men jag kände nästan så efter ett försök...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet