Sophy80 skrev 2011-05-04 19:57:35 följande:
PCO = polycystiska ovarier. Har ca 15-20% av alla svenska kvinnor. Äggen mognar bara halvvägs och ligger kvar i äggstockarna som små cystor. Eftersom äggstockarna blir alldeles fulla av dem, blir det en cirkeleffekt och det får inte plats för äggen att mogna. Övervikt och diabetes är vanligt i kombination med PCO, orsakat av hormonproblem som i förlängningen påverkar metabolismen. Fast, forskarna är inte särskilt säkra på vilket som är hönan och ägget. Att gå ner i vikt hjälper många PCO:are, liksom att undvika snabba kolhydrater och träna. Själv är jag smal tack vare mat- och träningsdisciplin. Däremot har jag och har haft andra typiska PCO-problem - sällan mens, stort sötsug, hårda hårstrån på fel ställen, regelbundna acneutbrott, testosteroniga tendenser, liten byst.. eller, det är väl inget problem. Ungefär var fjärde är hårdare drabbad och har PCOS - polycystiskt ovariesyndrom.
Berätta mer om sexspelet, fattar inte riktigt hur det funkar? Började ni med kategori 1 och drog lappar ur en korg? Ska också pröva! Eller.. vårt problem är ifs prioriteringar, inte prestation. Antingen tittar vi på tv eller är på gymmet, käkar kontinentalt nog vid 21-22 och sen däckar killen. Ska börja sexa när han kommer hem från jobbet istället. Herregud, önskar att vi börjat försöken när vi träffades! Då sexade vi 3-5 ggr/dag. Varenda dag.
ok.. fick man lära sig något nytt idag också :)
vi börjar med 1an.. kanske blir 4-5 lappar var.. sen går vi vidare..
1an kan ex vara smeka lätt över kroppen, insidan lår mm.. massera lite.. grymt härligt kan jag säga..
varför inte göra en myskväll.. ni bestämmer varandras kläder.. lagar god mat, äter gott.. är lite sensuella o smeker varandra under kvällen utan att ta på varandra på vissa ställen, kön ex.. sen sitter ni o skriver olika lappar tillsammans utan att visa vad ni skriver..
kan lova att ceke går igång riktigt ordentligt när vi håller på.. och jag också för den delen.. ni får ett ordetnligt förspekl som ni brukar vilja ha :)
är det något mer du undrar över så säg till bara