Vi över 30 som längtar efter första barnet
Sophy: Jag har svårt att tolka vad du egentligen vill. Vet du det själv? Vad känner du när du ser din man, när han kommer nära, när han pussar på dig osv osv. Naturligtvis kan man inte alltid tycka att ens partner är världens mest fantastiska människa, det fungerar inte riktigt så. Vissa stunder är ens partner helt underbar och vacker, andra dagar är han jobbig och ful. Det är helt naturligt. Frågan är egentligen om de stunder då man tycker att han är fantastisk räcker, om de är tillräckligt många eller lurar man sig själv och stannar kvar?Jag tycker det är starkt av dig att se att mycket av "felen" ligger hos dig, det är ett bra första steg. Frågan är om du får någon vägledning i form av en kurator/terapeut? Har du pratat med din man om detta? Det är oerhört viktigt att ni pratar med varandra om varför ni reagerar på ett visst sätt, samtidigt som motparten försöker jobba med att inte överreagera. Till slut hittar man en bra balansgång som passar båda. Men ett förhållande är ett ständigt jobb, så är det bara. MEN... jag anser att de sällan är en parts fel när två bråkar. Tror man att ett förhållande sköter sig själv och blir bra så kommer det till slut att dö ut eller bli slentrianskt. Som jag skrev, du får nog först och främst känna efter vad du egentligen vill och känner.
EGO: Nu har det börjat komma blod. Vad fasen är det? Det var ju för tidigt för mens sa BM här på FL, enligt henne tar det 6 veckor efter ett MF, här har det gått bara 3,5vecka
men det kanske är lite trögstartat nu första gången innan det kommer ikapp?