Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis Aruba!

Känns läskigt att flytta ner på listan, förstår nu hur ni andra har känt. Rädslan över att inte kunna bli gravid har bytts ut mot rädslan för missfall. Skriver BF som familjeliv räknat ut. Ja det känns overkligt Skrattande

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower} 

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
    Här var det tomt?!

IVF 

Jojjo7      - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI   nr    2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och   Ovitrelle.    (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh   avbryts. Paus    tillsvidare. 
    Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15, 1 MF tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, 1 MF tidigare) 
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 MF tidigare) 
    NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare) 
    Tedax BF 16 nov (försök 12, två MF tidigare)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19) 
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Smiley BF 17 dec (försökt sedan aug 2007, MF 2009, misslyckat IVF  dec 2011, 2:a IVF lyckades)
    SmoochiePoo (Kiyona) 19 dec (försökt sen jan 2011, 3 MF tidigare)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte med Pergo)

2013
    L Maria: BF 12 jan (försök 19, 4 MF tidigare)
    Aruba: BF 9 februari (försök 10)
    Mumwannabe79: BF 7 Mars (försökt sedan juli -10, lyckades på 3:e IVF-försöket).

• Mumwannabe79

Jag har märkt att internet explorer inte funkar att uppdatera listan med, firefox funkar bättre.

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
    Här var det tomt?!

IVF 

Jojjo7      - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI   nr    2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och   Ovitrelle.    (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh   avbryts. Paus    tillsvidare. 
    Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten

2012
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, 1 MF tidigare) 
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 MF tidigare) 
    NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare) 
    Tedax BF 16 nov (försök 12, två MF tidigare)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Smiley BF 17 dec (försökt sedan aug 2007, MF 2009, misslyckat IVF  dec 2011, 2:a IVF lyckades)
    SmoochiePoo (Kiyona) 19 dec (försökt sen jan 2011, 3 MF tidigare)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte med Pergo)

2013
    L Maria: BF 10 jan (försök 19, 4 MF tidigare)

• Mumwannabe79

Tack Pingla! Du måste ha tagit en gammal version av listan för jag föll bort och Marias BF blev det gamla, jag justerar.

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 
    Här var det tomt?!

IVF 
    Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten

2012
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, 1 MF tidigare) 
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 MF tidigare) 
    NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare) 
    Tedax BF 16 nov (försök 12, två MF tidigare) 
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Smiley BF 17 dec (försökt sedan aug 2007, MF 2009, misslyckat IVF  dec 2011, 2:a IVF lyckades)
    SmoochiePoo (Kiyona) 19 dec (försökt sen jan 2011, 3 MF tidigare)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte med Pergo)

2013 
    L Maria: BF 10 jan (försök 19, 4 MF tidigare) 
    Pingla35: BF 5 februari (Försökt sedan april-10, misslyckat ivf feb/mars 2012, 1:a ICSI lyckades)

• Mumwannabe79

Hej tjejer!

Jag är nu i v. 27 Gravid Glad efter IVF. Har mått/mår dåligt av flera olika gravidkrämpor Obestämd, fick häromdagen veta att jag har brist på vitamin B12. För min del kan det vara ärftligt då min pappa måste äta B12-tabletter sedan många år. Men det kan även spela roll att jag tagit mycket preparat mot halsbränna sedan jag blev gravid. Fick även avsmak för mjölkprodukter första månaderna, kött har jag inte ätit sedan jag gick i gymnasiet (äter kyckling och fisk). När man är gravid går det åt mycket B12, folsyra och järn för blodkroppsbildning.

Så tänk dig för Lavinia (och ni andra) så du inte får B12-brist. Lycka till med IVF!

• Mumwannabe79

Jag gick till doktorn och ville få D-vitaminnivån kollad då jag hade brist förra vintern och har läst att det är extra viktigt med D-vitamin när man är gravid (har inte fått svar på D-vitamin provet än). Doktorn ville ta mer prover då mitt Hb sjunkit från 130 (vid inskrivningen på MVC) till 110. Barnmorskan sa åt mig att äta järntabletter, tur jag gick till doktorn som kollade upp järn, B12 och Folsyra m.m. Hade inte spelat någon roll hur mycket järn jag än äter, utan B12 kan inte kroppen tillverka blodkroppar.
    Jag är trött, har oftast hög puls (troligen pga anemi men även stress), deppig, har dåligt minne och mår fortf. lite illa.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet