• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo: Mitt i allt fokuserande på att man bara måste bli gravid måste det vara skönt att landa i ett beslut: att så här gör vi, oavsett resultat. Låter väldigt rogivande på något sätt. Har själv gått från att inte vilja ha barn alls till att vara besatt av tanken på att bli gravid... Inte så sunt... Hoppas ni kommer att trivas i radhuset, och att någon liten flyttar in där med... Glad

Många varmar kramar till er som fått mens och andra tråkigheter... Det tar verkligen på krafterna att försöka och försöka och inte komma någonstans, och ibland har man inte kraften att resa sig direkt. Man får helt enkelt deppa ihop att tag för att förhoppningsvis orka resa sig snart igen. För det SKA gå, på ett sätt eller ett annat. Glad Ta hand om er själva och era män, det är ni värda! HjärtaKram!

• Tedax
    DubbelAA: Ibland känns det som om alla ens känslor ligger precis på ytan och det behövs bara ett litet ord, en gravidmage, en barnvagn eller vad som helst så bryter man ihop totalt... Gråter Tur att du hade en gullig kollega med dig! Hoppas ni får IVF direkt!

Anwen: Brukar dina ÄL-flytningar komma några dagar innan ÄL? Mina kommer alltid flera dagar innan ÄL-testerna visar något, och sedan tar det ytterligare någon dag innan temp-metoden säger att ÄL är. Om inte testerna visar något än, så hinner du förhoppningvis med spolningen innan ÄL. Glad

Ego: Maken och jag var på gynbesök i Varberg idag. Hade turen att få en mycket trevlig kvinnlig gynekolog. Hon tog sig tid att svara på våra frågor, vilket känns bra. Inte för att vi egentligen fick reda på så mycket nytt, men det kändes bra att prata med någon som lyssnar och tar våra frågor på allvar. Hon gjorde en gynundersökning. Hade en fin och slät livmoderslemhinna i tre skikt och lagom tjock med tanke på mincykel. Sist jag var hos gynekologen tyckte han att den var lite tunn, så det var skönt att den var bra nu. Dessutom hade jag en äggblåsa på 18-19mm, vilket stämmer bra för jag bör ha ÄL inom det närmsta dagarna! Glad Fick även ta ett nytt TSH-prov. Så nu ska gynekologen stämma av det nya TSH-värdet och vår övriga historia med fertilitetsläkaren, och lägga upp en plan för framtiden.

Mitt humör och hopp inför bebisverkstaden åker också berg- och dalbana (precis som för många av er andra), men nu känns det faktiskt lite mer hoppfullt igen. Känns skönt att kolla att allt var OK och att det kommer finnas en plan om vi inte lyckas på egen hand... Solig 
  • Tedax
    Maria: Tack! Glad Hoppas att medicinen hjälper så det blir en mysig helg!

Anwen: Håller tummen att spolningen går bra för dig! {#emotions_dlg.flower}

Ego: Tänkte våga mig på att testa progesteronkrämen denna månaden, nu när jag vet att en riktig ÄL på gång. Men jag vill inte riskera att börja för tidigt och förhindra att ägget släpper. Förvånad Hur har ni gjort som använt krämen för att motverka missfall, när har ni börjat använda den? Har börjat tempa för två cykler sedan och ÄL-testen verkar ju ge utslag ett par dagar innan tempmetoden bekräftar ÄL...

Har precis beställt fler ÄL-stickor, det känns som ett litet nederlag varje gång. Inser att det gått ett tag igen och intet nytt så att säga... Obestämd 

Nu är det dags att locka ner maken i sängen! Flört 
  • Tedax

Ego: Usch, idag är det mina känslor som ligger precis vid ytan... Gråter Kände mig så hoppfull igår. Men maken är superstressad, IGEN, och då funkar inte sex som det ska. Blir så ledsen, arg och frustrerad. Han har lovat flera gånger om att ta tag i sin stress, vilken har negativ inverkan på så mycket mer än bara sex, men det händer ju liksom ingenting. Det kan vara jättebra i perioder, för att sedan bara vara tvärstopp. Tvivlar ofta på om jag verkligen har ÄL så jag vill verkligen inte vara låta denna ÄL/chans gå förlorad... Rynkar på näsan Somnade efter att ha grälat om saken och vaknar till nyheten att kronprinsessan fått barn... Skrikandes Hoppas att helgen blir mer avslappnad!

• Tedax
    Isadora: Välkommen till denna underbara tråd! {#emotions_dlg.flower}

DubbelAA: Tack för pepp! Förstår att det måste vara tufft känslomässigt att jobba med småbarn när man längtar ett eget... Rynkar på näsan Det måste ju vara svårt att koppla bort tankarna (och känslorna) på bebisverkstaden när man påminns hela dagarna. Själv tycker jag det är skönt att delvis kunna koppla bort de tankarna om när jag är på jobbet. Hoppas att det är er tur snart!  Glad

Anwen: Attans att ägglossningen kom innan spolningen! Förhoppningvis lyckas ni denna månaden utan spolning och får ett Gravid på ditt test! Glad Har också ett CB Digital test som ligger här och väntar. Köpte det till den första graviditeten för över ett år sedan och det går ut i augusti... Vill gärna hinna använda det innan dess... Drömmer

Jojjo: Åh, vad bra att ni hinner med ett försök till innan flytten. Imponerad att du fixar att ta sprutorna själv! Glad

Saftis: Tror och hoppas att det är er tur denna gången! Baby

Millan: Lycka till med sprutorna! Glad Härligt att planera altan. Satt ute på vår altan en stund idag, underbart härligt i solen! Solig

• Tedax
    L Maria skrev 2012-02-22 21:46:07 följande:
    Tedax - ältesten säger ju att äl är på gång bara, dvs äl kommer en-två dagar efter utslagen på ältesten. Tempmetoden säger att du har haft äl = sista dagen med låg temp = äldagen. Kör du med fertility friend? Då får du "svart på vitt" när du haft äl. Jag väntar oftast tills jag får det bekräftat av ff, dvs efter tre dagar med förhöjd temperatur innan jag börjar med något som ska tas efter äl, tex progesteronkrämen eller barnalbylen.

Ja, jag använder ff. Denna månaden varierar temperaturen väldigt mycket dock, kanske pga Levaxinet? Så jag vet inte riktigt hur man ska kunna mäta en temperaturhöjning. Men vill gärna låta ff bekräfta ÄL innan jag börjar med progesteronkrämen.

Hoppas du har en härlig spa-helg! {#emotions_dlg.flower} 

Ego: Fick fullt utslag på ÄL-testet igår och vi lyckades få till det trots allt!!! Skrattande Idag fick jag dessutom en riktigt härlig äggviteflytning = "slumklump" (kanske lite för mycket info... Flört), men jag har bara haft dem när jag blivit gravid. Hoppas bara inte att vi var för sent ute, tror inte det för tempen gick ner imorse istället för upp. Så nu känns det mycket bättre igen! Glad

Humöret åker verkligen upp och ner, tur att ni finns att ventilera med, både när det går bra och dåligt! Hjärta Tack och ha en härlig helg i solen!
  • Tedax
    Anwen skrev 2012-02-25 16:13:16 följande:
    Yay! Tror också att de där äggivteflytningarna visst spelar roll för chansen att bli gravid, även om min gyn påstår att det inte spelar nån roll! Håller tummarna att det tar sig denna gång, och går bra hela vägen! Vi är flera som har BIM i princip samma dag nu :) Måtte det vara en turdag!

Tror stenhårt på att äggviteflytningarna har stor inverkan på chansen att bli gravid! Konstigt att din gynekolog inte tror det... 

Japp, nu är det vår tur! Glad Det var ju ett tag sedan det blev ett plus i tråden så det är dags för ett stim nu... 
  • Tedax
    Kattflickan skrev 2012-02-25 16:22:30 följande:
    För mig har jag varit som mest fertil när min ägglossning har varit lite sen. Jag har en cykel på 28-31 dagar och har fått utslag på äl-testet mellan dag 13-16 och det är när jag fått utslag på dag 16 som jag blivit gravid. Äggviteflytningarna har inte spelat någon roll för mig, har inte sett något samband när de varit rikliga och inte. Men jag hoppas för Tedax och Anwen att det betyder tur för er! 

Tedax: Har du märkt några andra skillnader med lexaxinet? Har det påverkat hur pigg du är? Jag fick ju aldrig något levaxin, men ska ha koll på sköldkörtelvärdena om jag blir gravid.

Millan 

Jag vet inte om jag känner mig så mycket piggare... Brukar tycka att vintern är lång och deppig, men det har gått mycket bättre denna vintern. Svårt att veta om det har med Levaxinet att göra. Har dock fått mer finnar än vanligt och mensen var någon dag senare än vanligt. Ska få reda på det nya TSH-värdet nästa vecka, så det ska bli intressant att veta om Levaxinet har haft något verkan där.
  • Tedax
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-25 19:38:16 följande:
    Denna vecka har jag mått skit psykiskt, började till och med att gråta på jobbet igår. Idag fick jag lova att gå hem från jobbet pga migrän. Känner mig helt slut i kropp och själ. Barnlösheten, IVF:en, ont av endometriosen och stressigt på jobbet har tagit ut sin rätt nu. Rynkar på näsan
    Ibland blir det liksom bara för mycket... Gråter Låter som en riktigt tuff vecka dessutom. Ta det lugnt och ta hand om dig! Skickar många varma kramar och hoppas att det snart känns lite bättre... {#emotions_dlg.flower} 
  • Tedax
    Saftmedbulle skrev 2012-02-25 19:28:38 följande:
    Ha det så trevligt i Stockholm ;)

Tack! Här jobbas det på idag med... Flört
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet