Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Har nu läst ifatt lite grann och börjar få lite koll på er igen!

Polarlantis
    Vad tråkigt med skrapning men skönt att läsa att det gick bra! 

Irmelie
    Många grattis kramar och önskar verkligen att det denna gång ska gå vägen. 

Kiyona
    Håller tummarna för att strecket blir till ett allt starkare plus!

Jag måste bläddra vidare för att se mer vad som hänt.

Sophy80
    Har du utökat pergokuren? hur då? på eget initiativ? 

• Pingla35
    Smiley skrev 2011-06-17 14:33:23 följande:

Intressant det där med hur ofta man ska sexa egentligen, om inte lite förvirrande. Så om killen har väldigt bra kvalitet på spermierna ska man alltså sexa när? Räcker varannan dag då? Tror tusan vi kommer att köra varje dag bara för att vara säkra på att inte missa. Tänker att jag har ytterligare lite extra "power" denna månad då jag kör pergo två månader i rad, men tusan jag vet inte...

Det där med att köra med pergo två månader i rad är det på eget bevåg??
    Funkar det inte för mig denna gång är jag helt fullt på det klara med att testa det utan att prata med någon läkare. Är lite uppgiven just idag.

Varning!! EGO-
    Har haft molande värk sedan ÄL och ont i brösten och är så trött på det. Jag vill verkligen inte tro något för det blev så jäkla jobbigt förra månaden. Jag e så trött på det här försökandet nu..
    Vi har kört varannan dag och varje precis vid ÅL, Om det nu var det. Jag testade en gång för att kolla att det stämde något så när. Och fick då ett svagt streck. Bara att köra på tänkte vi..
    Hatar denna väntan, den håller på att äta upp mig just nu och med mensvärk gör det inte bättre.

Nog med gnäll från en som försökt att hålla sig ifrån denna trevliga tråd!

• Pingla35
    Sophy80 skrev 2011-06-17 18:04:00 följande:
    I början av förra året började jag med en enkelkur pergo från dag 5. Min gyn tyckte inte jag lossade bra, hade bara 10-12 mm stora ägg på dag 12. Så nästa månad fick jag äta 1 tablett om dagen i 6 dagar. Till slut landade vi på 1 tablett om dagen i 7 dagar. Senaste månaderna har hon tyckt att jag ska ta från dag 3. På det har jag t o m fått dubbel ägglossning en månad.
    Om man svarar ganska bra, men inte helt bra, på pergo så kan det nog vara bra att göra som min gyn. Hade jag tagit dubbelkur - såsom svenska läkare förordar om enkel inte funkar- så hade jag bergis blivit överstimulerad.
    Tack för svaret! 
    SKa prata med kk när deras semester är slut i augusti. Nu får jag helt enkelt klara mig utan dem i sommar!
    Jag kollade oxå fast på dag 13 och jag tror inte att jag hade så mycket större ägg. Utan de sade bara åt oss att sexa på varannan dag. 
  • Pingla35
    Kaprifolen skrev 2011-06-20 11:44:27 följande:
    Men nu lite fokus på vår lista! Hur går det för våra BIMare, Önskan 78 och Finlandssvenskan har passerat, hur har det gått? Och Marsflickan, Maria och Pingla står på tur, hur känns det?  Spännande ju!
    Vet inte riktigt hur jag känner just nu.
    Har haft en depp helg! Kompisproblem plus en syster som har det tufft just nu.
    plus Skjutsade in pappa på infektion igen idag efter att han fått vara hemma i tre dagar. Infektionen är tillbaka..Rynkar på näsan 

Mycket på jobbet!
    Inga märkbara  symtom. Har ömma bröst och det känns som molande mensvärk och sticker ibland i tjejmagen, Har testat men negativt. Flytningarna är väl som de brukar tror jag.
    Känner mig lite uppgiven bara.
    Hoppas på bättre tider helt enkelt!

Grattis fröken Ellen!!!

Välkomna alla nya till denna trevliga tråd!!
    Jag känner att jag just nu kanske inte bidrar så mycket till det just nu men jag kikar in då och då.  
  • Pingla35

TAck för pepp!

fortfarande ömma bröst, vanliga flytningar(något som jag tar positivt, annars avtar det helt några timmar innan mens) och jobbigt molande i tjejmagen.
    Har inte testat idag!

Väntar med spänning på om hon kommer eller inte! 

• Pingla35

Hoppas på att ditt streck blir starkare! Grattis!

VARNING!! EGO- igår kom hon. Jävlar anåda, vilken fart och så mycket! JAg tycker att jag bara får mer och mer för varje gång hon kommer.
    Pergon hjälpte uppenbarligen inte denna gång heller. VAd f-n gör vi för fel?? Vi körde ju på som bara den.. Men blir ändå fundersam om vi missade ÄL. Jag vet inte. Just nu är det verkligen piss! Livet suger och jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. INGEN förstår och ingen har man att prata med. Funderar på att ringa kuratorn på KK och se om man kan få kontakt. För jag känner att det här håller på att äta upp mig inifrån.
    Vi har försökt i ett år nu och två av gångerna har vi använt Pergon.
    Jag funderar på att strunta i läkarens ordination och hoppa på en kur direkt nu igen om apoteket har det hemma.
    Är det något ni skulle våga er på?
    Har läst det Sophy och Irmelie skrivit om pergon och blir självklart lite skeptisk överhuvudtaget påpreparatet.
    VAd skulle ni göra? 

• Pingla35
    MissOlsson skrev 2011-06-22 22:34:41 följande:
    Hej är ny här

Är 31 år och efter 10 år tillsammans med min man så tycker vi nu det är dags att försöka skaffa barn.

Har precishaft ÄL och ska göra ett gravtest runt den 1 juli hade jag tänkt.

Oroar mig dock då jag inte ätit folsyra utan började med det ca tre dagar innan vårt första försök och har nu läst att man ska göra det minst 1 månad innan.

Kanske bäst att det inte har "tatt" sig? Är så rädd för det här med vattenskalle/ryggmärgsbråck då en bekant fick avbryta sin graviditet i ca 17 veckan då de upptäckte detta hos fostret :-/
    Välkommen hit till den trevligaste tråden!
    Här finns många i samma del av livet!
    Jag tror inte att du behöver oroa dig för folsyran, huvudsaken är ju att du börjar nu. Jag började när vi bestämde oss för att försöka. 
  • Pingla35
    Kattflickan skrev 2011-06-23 10:08:25 följande:

Hejsan,

Det gick bara bra på mitt vul! Vi fick se ett hjärta picka i rätt takt och den lilla var så stor som den skulle vara, faktum var att han mätte den till 7+3 fast jag är som mest i 7+1.

Den låg bra till, långt inne, vad det nu innebär. Gulesäcken syntes väl. Det kunde helt enkelt inte se bättre ut än vad det gjorde.

Jag berättade att jag alltid blivit gravid när min ägglossning varit några dagar sen. Då sa han att det fanns forskning som tyder på att det är "bättre" med en 30-32 dagars cykel för fertiliteten än 28 dagar. Så min cykel är 28-31 dagar och det är de gånger den skulle varit 31 som jag blivit gravid! Varför det är så vet inte forskarna ännu.

Känner mig jätteglad över det bra beskedet.

Millan

Vad roligt! Grattis!
  • Pingla35
    Virpan skrev 2011-06-23 10:35:50 följande:
    Fick störtmen imorse och sitter nu och gråter floder!! Hade verkligen hoppats så mycket på den här månaden!
    Min sambo ringde till en privatklinik och bokade tid för oss till utredning, men eftersom det är semestertider nu så fick vi inte en tid förrän 2 sept. Känns som en evighet.

Eftersom jag fick ett MF i mars så kan jag uppenbarligen bli gravid, men efter att vi hållt på i 2 år i oktober så är det ju något som är helt tokigt (hade fått tid för utredning redan i jan, men eftersom jag då blev gravid avbokade vi detta).
    Det här tar verkligen knäcken av mig...
    Jag förstår precis känslan när den kommer! Grät mig till sömns igår.

Bra att ni ringer för utredning. 2 år är en lååång tid när man försöker även om du lyckats bli gravid på vägen. 
    Skickar pepp-kramar till dig!

Den här tråden är helt underbar. Här finner jag ro och glädje! 
  • Pingla35
    Sophy80 skrev 2011-06-23 10:40:02 följande:
    Pingla77
    Tänker att du kanske får mer mens för att du blir duktigare och duktigare på att bygga upp en bra slemhinna?
    Får du ÄL den månad du inte tar pergo? Om inte, varför inte hoppa på nästa kur? Min läkare har mig att ta pergokurer varje månad. Det kan ta tre-fyra kurer innan man får till det om man inte har något ytterligare problem. Så är det ju för de som har egen ÄL också, vanligt folk mao. Men om det inte hänt något efter fyra kurer så ska du nog gå vidare, t ex med sprutor eller partnerinsemination. Eller äggledarspolning, om du inte gjort det redan.
    Annars kan du ju pröva att komplettera pergon med progesteronvagitorier/kräm, en fjärdedels barnalbyl och guaifenesin.
    Skulle också behöva prata med någon om våra problem, har ju tagit 12 pergokurer nu under 1.5 år. Hade tänkt ta upp det hos vår parterapeut häromdagen, men vi hade annat att prioritera.

Tack för tipsen!
    Jag tror att jag ska prova på en kur direkt. Jag får ägglossning självmant. Mina ledare är bra och mannens simmare är mycket bra. Så det är klart man funderar på vart problemet sitter. Kan pergo hjälp lite så är jag beredd att experimentera lite på egen hand. De har ju dessutom semester stängt och kan inte svara på mina funderingar. 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet